پرتامینای اندونزی 3 محموله ال پی جی از ایران می خرد

به گزارش مجله سامی، شرکت پالایشگاهی پرتامینای اندونزی بیان کرد این شرکت میخواهد دو تا سه محموله ال پی جی در نیمه دوم 2016 از ایران خریداری کند.

پرتامینای اندونزی 3 محموله ال پی جی از ایران می خرد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری کاتا دیتا، اکنون که تحریم ها علیه ایران برداشته شده، شرکت پالایشگاهی پرتامینای اندونزی در اندیشه واردات ال پی جی از ایران برای تامین احتیاجهای داخلی خود است. هاستو ویبوو، معاون رئیس این شرکت در امور داد و ستد فرآورده های نفتی گفت، پرتامینا در حال آنالیز فرصت های واردات ال پی جی به قیمتی پایین از چند کشور از جمله ایران است.

تهران در حال افزایش فراوری ال پی جی خود بعد از لغو تحریم هاست. هاستو پیش بینی کرد که این کشور فراوری ال پی جی خود را تا ماه جولای به میزان یک میلیون تن معادل 22 محموله افزایش دهد. متاسفانه، شرکت پرتامینا در حال حاضر تنها ظرفیت خرید 4 محموله را دارد زیرا این شرکت قراردادهای بلندمدتی را با دیگر فروشندگان منعقد نموده است. هاستو هفته گذشته گفت: ما احتمالا دو تا سه محموله در نیمه دوم امسال از ایران خریداری خواهیم کرد. حجم هر یک از این محموله ها 44 هزار تن است.

هرچند ال پی جی در ایران نسبت به کشورهای دیگر ارزان تر است، اما این کشور پرداخت ها به دلار را نمی پذیرد. به همین علت شرکت پرتامینا با وجود حیاتی بودن واردات ال پی جی برای تامین احتیاج داخلی اش در انعقاد این معاملات احتیاط فراوانی به خرج می دهد.

این شرکت دولتی اندونزی برآورد نموده که تقاضا برای ال پی جی در اندونزی در امسال به 7 میلیون تن برسد، در حالی که فراوری داخلی تنها 50 تا 70 تن در روز است. بنابراین حدود 65 درصد احتیاج داخلی باید به وسیله واردات تامین گردد.

پرتامینا همچنین به دنبال خرید نفت ارزان از 7 کشور از جمله ایران، هند، آذربایجان، روسیه، عراق، لیبی و نیجریه است. شرکت پرتامینا قبلا قراردادی برای خرید ماهانه 960 هزار بشکه نفت از شرکت سوکار آذربایجان منعقد نموده است.

به گفته هاستو، اکنون کمتر از 100 فروشنده برای تامین نفت مورد احتیاج پرتامینا درخواست داده اند. انتظار می رود فرآیند انتخاب فروشنده به زودی تکمیل گردد و تصمیم گیری در این خصوص در ماه آینده صورت گیرد. وی اضافه کرد، ایران و لیبی در این زمینه رقبای سرسختی برای هم هستند.

70

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 408

به "پرتامینای اندونزی 3 محموله ال پی جی از ایران می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتامینای اندونزی 3 محموله ال پی جی از ایران می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید