چین هرگونه مشارکت در ائتلاف ضد تروریسم در خاورمیانه را رد کرد

به گزارش مجله سامی، وزیر خارجه چین روز آدینه تاکید نمود که پکن در هیچ یک از ائتلاف هایی که در حال مقابله با تروریسم در خاورمیانه است، مشارکت نخواهد کرد ولی سهم خود را برای یاری به عراق انجام خواهد داد.

چین هرگونه مشارکت در ائتلاف ضد تروریسم در خاورمیانه را رد کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت چین ماه گذشته با انتشار سندی اعلام نموده بود که مایل به توسعه روابط دفاعی و مقابله با تروریسم با دنیا عرب از جمله برگزاری مانورهای مشترک و همکاری های اطلاعاتی و آموزشی است.

چین که به نفت خاورمیانه وابسته است، ترجیح می دهد تا دیپلماسی در این منطقه را به سایر اعضای شورای امنیت واگذار نماید و خود کمتر در منازعات منطقه ای درگیر گردد.

وانگ یی وزیر خارجه چین روز آدینه پس از نشست مونیخ که با هدف شکستن بن بست سوریه برگزار شده بود، در مصاحبه با رویترز گفت: پکن در ائتلاف های بین المللی مقابله با تروریسم در منطقه حاورمیانه شرکت نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: این یک سنت در سیاست خارجی چین است. ما به گروه های دولتی که ماهیتی نظامی دارند نخواهیم پیوست و این مساله مربوط به همکاری بین المللی برای مقابله با تروریسم نیز می گردد. البته این بدان معنا نیست که چین نقش خود را برای مقابله با تروریسم ایفا نخواهد کرد. چین نقش خود را انجام داده ولی با روش های خودش.

در ماه دسامبر، چین قانون مقابله با تروریسم را تصویب کرد که به ارتش اجازه مشارکت در عملیات خارجی را برای مقابله با گروه های تروریستی می دهد.

چین اخیرا سعی نموده است تا فعالیت دیپلماتیک بیشتری در سوریه داشته باشد و به تازگی میزبان وزیر خارجه سوریه و مقام های منتسب به گروه های مخالف سوری بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 723

به "چین هرگونه مشارکت در ائتلاف ضد تروریسم در خاورمیانه را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین هرگونه مشارکت در ائتلاف ضد تروریسم در خاورمیانه را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید