کرونای برزیلی؛ هر آنچه درباره گونه جدید ویروس کرونا می دانیم

به گزارش مجله سامی، روزیاتو/ گونه جدیدی از ویروس کرونا در برزیل شناسایی شده که سبب افزایش نگرانی در میان کارشناسان حوزه سلامت عمومی گشته است. کارشناسان حالا نسبت به احتمال وقوع جهش های جدید در ویروس کرونا و ایجاد گونه های دیگر از آن هشدار می دهند.

کرونای برزیلی؛ هر آنچه درباره گونه جدید ویروس کرونا می دانیم

با تور برزیل ارزان از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

خبر کرونای برزیلی در حالی منتشر شده است که چندی قبل دو گونه جهش یافته دیگر از ویروس کرونا در انگلیس و آفریقای جنوبی کشف شد.

محققان با جدیت در حال مطالعه بر روی گونه های ویروس کرونا هستند که گمان می رود ویژگی های مشابهی دارند، تا به درک بهتری در خصوص تهدیدات ناشی از آن ها دست یابند.

ویروس ها به طور طبیعی جهش می نمایند و هیچ مدارک و شواهدی وجود ندارد که نشان دهد گونه های تازه کشف شده بیماری زایی بیشتری دارند.

با این حال، تصور می گردد گونه های جهش یافته کرونا سرایت پذیرتر از گونه اصلی آن باشند که همه گیری با آن شروع شد و این مسأله ممکن است تعداد موارد شدید بیماری و میزان مرگ و میر را افزایش دهد.

مقامات بهداشتی کماکان توصیه می نمایند برای جلوگیری از گسترش ویروس دست های خود را بشویید، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید و از تجهیزات حفاظتی بهره ببرید.

در خصوص کرونای برزیلی چه می دانیم؟

چندی قبل مؤسسه ملی بیماری های عفونی ژاپن گفت دوم ژانویه در 4 مسافری که از برزیل به این کشور آمده بودند گونه جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده است.

یکی از این مسافران که مردی چهل و چند ساله بود در زمانی که به ژاپن رسید علامتی نداشت اما با تشدید مشکل تنفسی اش در بیمارستان بستری شد. یکی دیگر از آن ها زنی سی و چند ساله با علائم گلو درد و سردرد بود. دیگری پسری بین 10 تا 19 ساله بود که دچار تب شده بود. نفر چهارم نیز دختری 10 ساله و بدون علامت بود.

این گونه از ویروس کرونا 12 جهش در پروتئین اسپایک خود دارد. ویروس از پروتئین اسپایک برای راه یافتن به سلول های داخل بدن استفاده می نماید.

مؤسسه ملی بیماری های عفونی ژاپن معین فوری میزان مسری بودن این گونه جدید و میزان اثربخشی واکسن های فراوری شده در برابر آن را سخت عنوان نموده است.

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1414

به "کرونای برزیلی؛ هر آنچه درباره گونه جدید ویروس کرونا می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای برزیلی؛ هر آنچه درباره گونه جدید ویروس کرونا می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید