کمیسیون شکایات افغانستان تصمیم نهایی اش را درباره 6200 شکایت اظهار داشت

به گزارش مجله سامی، مسئولان کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخابات افغانستان پس از دسته بندی آرای مورد اختلاف به 3 گروه، تصمیم این کمیسیون را درباره آرای جنجالی گفت.

کمیسیون شکایات افغانستان تصمیم نهایی اش را درباره 6200 شکایت اظهار داشت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زهره بیان شینواری رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان در یک نشست خبری اظهار داشت که این نهاد به بیش از 6 هزار و 200 شکایت و اعتراض استینافی ثبت شده در این کمیسیون رسیدگی نموده است.

کمیسیون رسیدگی به شکایات آرای مورد اختلاف را به 3 دسته، آرای مشکوک، غیربیومتریک و خارج از وقت تقسیم نموده است.

براساس اظهارات شینواری آرای مشکوک 137 هزار و 630 رأی است که 10 درصد آن برای بازشماری به آنالیز ویژه می رود؛ این آنالیز براساس اطلاعات بیومتریک، ژورنال و جدول نتایج کاغذی صورت خواهد گرفت.

به گزارش جمهور، در صورتیکه 65 درصدی از 137 هزار و 630 رأی دارای اطلاعات بیومتریک، ژورنال، و جدول کاغذی باشد به تمام این آرا اعتبار داده می گردد و در صورتیکه از محلات آنالیز شده 35 درصد آن معیارهای فوق را نداشته باشند، تمام محلات مربوط به 137 هزار رای به آنالیز ویژه می فرایند و به هر میزانی که آرای یاد شده معیار را تکمیل کند معتبر و در غیر آن باطل می باشد.

کمیسیون شکایات اضافه نمود که آرایی که در خارج از وقت معین شده به صندوق ها ریخته شده و یا ثبت شده اند نیز 102 هزار رأی می باشد که 15 درصد آن به آنالیز ویژه می رود.

شینواری ادامه داد، در صورتیکه 65 درصد آرا معیار را تکمیل نمایند، به تمام 102 هزار رای اعتبار داده می گردد اما در صورتیکه 35 درصد آن معیار را تکمیل ننمایند، تمام 102 هزار رأی باطل خواهد شد.

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی گفت که از مجموع 2 هزار و 423 محل رأی دهی که درباره آن شکایت شده، آرای 298 محل باید بار دیگر مورد بازشماری قرار گیرد و در صورتیکه معیارهای لازم را داشته باشند، اعتبار داده می شوند و در غیر آن باطل خواهند شد.

شینواری توضیح داد که کمیسیون انتخابات افغانستان مکلف است تا پس از شمارش و آنالیز آرا و رسیدگی به شکایات نتیجه نهایی انتخابات را اعلام کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 810

به "کمیسیون شکایات افغانستان تصمیم نهایی اش را درباره 6200 شکایت اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون شکایات افغانستان تصمیم نهایی اش را درباره 6200 شکایت اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید