یونان سفیر ترکیه را به دلیل نارضایتی از هجوم بی سابقه پناهندگان فراخواند

به گزارش مجله سامی، وزارت خارجه یونان به دلیل هجوم بی سابقه پناهندگان در عرض یک روز به مرزهای این کشور در دوران بعد از انعقاد توافق پناهندگان با ترکیه سفیر این کشور را فراخواند.

یونان سفیر ترکیه را به دلیل نارضایتی از هجوم بی سابقه پناهندگان فراخواند

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، طی روزهای اخیر جزیره لسبوس یونان شاهد هجوم کم سابقه پناهندگان بوده است. تنها حدود 13 قایق حامل پناهندگان در عرض یک ساعت از ترکیه به این جزیره یونان هجوم آوردند.

به گزارش ان تی وی آلمان بیش از 540 مهاجر روز پنج شنبه از ترکیه به جزیره لسبوس یونان هجوم آوردند. این هجوم پناهندگان در عرض یک روز بعد از انعقاد توافق پناهندگان اتحادیه اروپا با ترکیه در سال 2016 بی سابقه بوده است.

یک افسر گارد ساحلی یونان در این باره گفته است که ما روز پنج شنبه نوعی یورش و هجوم پناهندگان را تجربه کردیم که من نمی توانم بگویم چرا.

بوریس چشیرکوف، سخنگوی آژانس پناهجویان سازمان ملل در یونان به روزنامه تلگراف گفت: این موضوع ما را شگفت زده کرد. حضور هم زمان این تعداد قایق بسیار غیرمعمول و غیرعادی است. حضور این میزان از پناهجویان در یونان طی سه سال اخیر بی سابقه بوده است. ما نمی دانیم علت این موضوع چیست.

به این ترتیب هجوم بیش از 500 پناهنده در عرض تنها یک روز سازمان ها و مقامات یونانی را در برابر چالش جدیدی قرار داده است. محافل دیپلماتیک یونان از افزایش بی سابقه تعداد پناهندگان سخن گفته اند.

وزارت خارجه یونان سفیر ترکیه را فراخواند تا نارضایتی عمیق یونان نسبت به افزایش حضور پناهجویان در یونان را مطرح کند. وزیر خارجه یونان در این دیدار تعهدات و وظایف این کشور با توجه به توافق پناهندگانی که در سال 2016 بین طرفین منعقد شده است را به ترکیه یادآوری کرد.

توافق پناهندگان بین ترکیه و اروپا پیش بینی می نماید که بروکسل همه مهاجرانی که به صورت غیر قانونی به جزایر یونان می آیند را دوباره به این کشور بازگرداند. در مقابل اتحادیه اروپا یاری ها و حمایت های اقتصادی را برای ترکیه در نظر گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 281

به "یونان سفیر ترکیه را به دلیل نارضایتی از هجوم بی سابقه پناهندگان فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان سفیر ترکیه را به دلیل نارضایتی از هجوم بی سابقه پناهندگان فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید