اتهام سنگین کوالکام علیه اپل ، آیا تیم کوک دزد است؟!

به گزارش مجله سامی، کوالکام مدعی گردیده اپل از سال ها پیش فناوری های بیسیم این شرکت را سرقت نموده تا از وابستگی خود به قطعات کوالکام بکاهد. ادعا گردیده اپل اطلاعات کوالکام را در اختیار اینتل قرار داده است تا امکان افزایش سرعت مودم های اینتل فراهم گردد.

اتهام سنگین کوالکام علیه اپل ، آیا تیم کوک دزد است؟!

این خبر به دنبال نبرد چندین ساله بین کوالکام و اپل اعلام گردیده؛ نبردی که از 2 سال پیش شروع گردیده بود. اپل از مدت ها پیش مدعی گردیده بود که کوالکام از موقعیت خود سوء استفاده می نماید و با حکمرانی در حوزه مودم های گوشی های هوشمند هزینه های غیر منطقی را طلب می نماید.

اپل و کوالکام از سال 2009 قراردادی برای استفاده از اسرار تجاری را منعقد نموده بودند

اکنون کوالکام اسنادی را مشاهده نموده که نشان می دهند اپل و مهندسان اینتل کد منبع های مرتبط با کوالکام و دیگر ابزارهای این شرکت را به اشتراک گذاشته اند. کوالکام در دادخواهی، اپل را به سرقت اسرار تجاری و اطلاعات متهم نموده و گفته گردیده که این اطلاعات و فناوری ها برای بهبود کارایی چیپست های دیگری به غیر از نمونه های ساخته گردیده توسط کوالکام استفاده گردیده تا کارایی آیفون های بهره مند از چیپست های شرکت های دیگر را بهبود دهند.

کوالکام: اپل آگاهانه و به طور پیوسته اسرار را فاش نموده است

کوالکام پیش از این نیز ادعاهای مشابهی درباره عدم حفاضت اپل از اسرار تجاری مطرح نموده بود اما این بار می گوید اپل این کار را آگاهانه و به طور پیوسته انجام داده است. حتی در دادخواهی اشاره گردیده که یک بار مهندسان اینتل از اپل گله داشتند که قادر به باز کردن فایل های سری کوالکام که اپل برای آنها ارسال نموده است نیستند. در ادامه مهندسان اپل فایل های جدید با قابلیت مشاهده را برای آنها ایجاد نموده اند تا استفاده از ابزارهای کوالکام را برای اینتل فراهم نمایند. کوالکام ادعا نموده که این روش ها از سال ها پیش از سوی اپل شروع گردیده اند و تا کنون ادامه داشته اند.

اپل از پاسخ به این اتهامات تازه مطرح گردیده خودداری نموده و تنها به این موضوع اشاره گردیده که اپل قبل تر کوالکام را به دریافت مالیات بر نوآوری های اپل متهم نموده بود. این دو شرکت قراردادی را در سال 2009 منعقد نموده بودند که بر اساس آن امکان استفاده از اسرار تجاری کوالکام برای اپل فراهم گردیده بود. با این حال بر اساس ادعای کوالکام اپل تنها باید از این اطلاعات در چیپ های کوالکام استفاده می نموده و اجازه به اشتراک گذاری آن با موجودیت ثالثی را نداشته است.

کوالکام از دادگاه درخواست نموده جبران خسارتی را برای این شرکت و تمهیدات تنبیهی را برای اپل در نظر بگیرد.

منبع دیجیاتو

منبع: انتخاب
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 40

به "اتهام سنگین کوالکام علیه اپل ، آیا تیم کوک دزد است؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام سنگین کوالکام علیه اپل ، آیا تیم کوک دزد است؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید