اختصاص 650 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به مناطق روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله سامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه اشتغال گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر گردیده 650 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در 2 مرحله برای این استان اختصاص یابد که در مرحله نخست آن 485 میلیارد تومان تخصیص یافته است .

اختصاص 650 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به مناطق روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران- علیرضا نورا اضافه نمود: این تسهیلات یارانه دار و تلفیقی از صندوق توسعه ملی و منابع اعتباری بانک های عامل است که در مناطق مرزی با سود چهار درصد و در مناطق غیر مرزی با نرخ کارمزد 6 درصد اعطا می گردد .

وی گفت: تاکنون حدود 591 میلیارد تومان طرح یعنی بیش از اعتبار تخصیصی به استان به بانک ها معرفی گردیده که در دست آنالیز است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اضافه نمود: از اردیبهشت سال جاری تاکنون حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات جذب و مصوب بانک ها گردیده و حدود 100 میلیارد تومان نیز در مرحله پرداخت و امضای قرارداد است .

نورا اضافه نمود: همچنین برای جذب بهینه این تسهیلات مقرر شد بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات نهادهای حمایتی بهزیستی ، بنیاد شهید و کمیته امداد با اولویت توسط بانک ها پرداخت گردد .

وی تاکید نمود: روند آنالیز طرح ها در استان با جدیت دنبال می گردد، به طوری که دستگاه های اجرایی هم مکلف شدند تا رسیدن به نتیجه مطلوب همراه با متقاضی در سامانه بانک ، طرح ها را رصد نمایند .

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هم در این نشست گفت: تاکنون 10 هزار و 892 طرح با اعتباری بیش از 798 میلیارد تومان به بانک های عامل برای اجرای طرح اشتغال روستایی ارسال شد .

مهرداد جهاندیده اضافه نمود: از این میزان طرح ارسالی به بانک، 955 طرح با اعتباری بیش از 85 میلیارد تومان به صاحبان مشاغل و متقاضیان پرداخت گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 31

به "اختصاص 650 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به مناطق روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 650 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به مناطق روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید