استاندار فارس در بازدید از پارک سلامت روان: مهارت آموزی و پرورش اقشار آسیب دیده بزرگترین فعالیت اجتماعی است، مسئولان برای راه اندازی مراکز پاسخگوی آسیب های اجتماعی کوشش نمایند

به گزارش مجله سامی، استاندار فارس گفت: در ابعاد اجتماعی هیچ کاری بزرگتر از نگهداری، مهارت آموزی، علم آموزی و توانمند سازی افراد آسیب پذیری همچون معلول و یا بی سرپرست نیست و تاریخ نشان می دهد بسیاری از این افراد در آینده به افرادی موثر در جامعه تبدیل شده اند.

استاندار فارس در بازدید از پارک سلامت روان: مهارت آموزی و پرورش اقشار آسیب دیده بزرگترین فعالیت اجتماعی است، مسئولان برای راه اندازی مراکز پاسخگوی آسیب های اجتماعی کوشش نمایند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در بازدید از پارک سلامت روان با تاکید بر اهمیت انجام امور خیر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، اضافه کرد: پشتوانه افرادی که به این قبیل امورات می پردازند، عشق و نوع دوستی است و بدون این مولفه ها معنا نمی یابد.

وی ادامه داد: افرادی که می توانند سرمایه خود را در مجال های اقتصادی مختلف بکار بگیرند، اما این سرمایه را در راه ایجاد سرپناه و ساختن زندگی و مهارت آموزی برای معلولانی که زبان گویا و دست توانا ندارند و یا از کانون گرم خانواده محرومند بکار می گیرند درخور تقدیر و ستایش هستند.

استاندار فارس بنیان محبت و عاطفه را از قوی ترین و برجسته ترین بنیان های اجتماعی دانست و تاکید نمود: ترویج این مهرورزی و عواطف و احساسات نقش بسزایی در بهبود آسیب های اجتماعی دارد.

تبادار با بیان اینکه پارک سلامت روان طرحی نادر با ایده های بزرگ است، از مدیران و مسئولان دستگاه های مربوطه خواست همکاری های لازم برای تکمیل این پروژه را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت ها برای هیچ یک از مدیران ماندنی نیست، بیان نمود: انسان ها باید در مسئولیت ها و صندلی های مختلف مفید واقع شوند و در این صورت به شهرت نیز دست خواهد یافت.

وی اظهارکرد: مسئولان باید برای برطرف مسائل مجموعه پارک سلامت روان با انعطاف کامل همکاری نمایند چرا که راه اندازی این مراکز با نفع عمومی همراه بوده و از مسائل و آسیب های اجتماعی می کاهد.

موسسه پارک سلامت روان سازمانی مردم نهاد است که با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بر مبنای روانشناختی و در فضایی به وسعت 23 هکتار در حال انجام و پیاده سازی است.

این پارک سلامت با ظرفیت نگهداری هزار و 700 معلول ذهنی بیماران روانی، سالمندان و ایتام در حال احداث است.

در این مرکز 100 دختر معلول بالای 14 سال نگهداری و روزانه به آنان خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی و توانمند سازی به صورت رایگان ارائه می گردد.

تاکنون برای ساخت پارک سلامت 12 میلیارد تومان هزینه شده است.ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 68

به "استاندار فارس در بازدید از پارک سلامت روان: مهارت آموزی و پرورش اقشار آسیب دیده بزرگترین فعالیت اجتماعی است، مسئولان برای راه اندازی مراکز پاسخگوی آسیب های اجتماعی کوشش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار فارس در بازدید از پارک سلامت روان: مهارت آموزی و پرورش اقشار آسیب دیده بزرگترین فعالیت اجتماعی است، مسئولان برای راه اندازی مراکز پاسخگوی آسیب های اجتماعی کوشش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید