برانکو: وقت نداریم، فقط جمعه با نساجی بازی می کنیم

به گزارش مجله سامی، به فینال رفتن ما همه برنامه ها را بهم ریخت! شاید برنامه ریزی نکرده بودند که ممکن است ما به فینال برویم. اگر قهرمان می شدیم و به جام باشگاه های جهان می رفتیم چه می شد؟

برانکو: وقت نداریم، فقط جمعه با نساجی بازی می کنیم

تغییر زمان بازی پرسپولیس و نساجی و موکول کردن آن به بعد از سال نو چیزی نیست که برانکو ایوانکوویچ را راضی کند. اتفاقا برعکس، او ترجیح می دهد تیمش را بین دو بازی آسیایی برابر پاختاکور و السد به میدان بفرستد اما این بازی را به تعطیلات نوروز و فاصله چند روزه تا دربی موکول نکنند: ما همانطور که قبلا برنامه ریزی و اعلام شده بود، بازی می کنیم. اینگونه نیست که هر تاریخ جدیدی اعلام کنند، ما بازی کنیم. ما در همان تاریخ قبلی با نساجی بازی می کنیم. البته تعجب می کنم که چرا بازی را اول یا دوم فروردین نگذاشتند! ما جمعه بازی می کنیم چون وقت دیگری نداریم. من برنامه ام را یک ماه پیش مشخص کرده ام. بازی در تعطیلات مشکلاتی خواهد داشت و بعد از آن هم بلافاصله بازی دربی است.

خوشحالم که مهمترین و سخت ترین مسابقات آسیا شروع می شود و این افتخار بزرگی است که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کنیم. خوشحالم که دوباره به هواداران مان این امکان را می دهیم که از بازی های ما در لیگ قهرمانان آسیا لذت ببرند. بله، طبیعی است که ما طوری کار کنیم که گزینه پیروزی همه بازی ها باشیم و فرقی هم نمی کند که چه تیمی حریف مان باشد.

این چند جمله شروعگر هم صحبتی برانکو ایوانکوویچ با خبرنگاران بود اما خوشحالی اش بابت شروع فصل تازه لیگ قهرمانان خیلی دوام نیاورد چرا که با صحبت درباره تغییر تقویم بازی های لیگ برتر، او را حسابی برآشفت. مرد کروات گفت که حاضر به تغییر زمان بازی تیمش با نساجی نیست: ما همانطور که قبلا برنامه ریزی و اعلام شده بود، بازی می کنیم. این گونه نیست که هر تاریخی اعلام کنند ما بازی کنیم. ما در همان تاریخ قبلی با نساجی بازی می کنیم. البته تعجب می کنم که چرا بازی را اول یا دوم فروردین نگذاشتند!

ایوانکوویچ در واکنش به این ادعا هم که تغییر زمان بازی های هفته بیست و یکم تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان با درخواست خودشان انجام شد و فتاحی به تاج نامه زده که با توجه به لغو اردوی تیم ملی، در فیفادی بازی های لیگ برگزار شود، این طور گفت: الان دیگر چندان فیفادی مهم نیست، قبلاً خیلی مهم بود! ما جمعه بازی می کنیم چون وقت دیگری نداریم. من برنامه ام را یک ماه پیش مشخص کرده ام. بازی در تعطیلات مشکلاتی خواهد داشت و بعد از آن هم بلافاصله بازی دربی است.

سازمان لیگ مدعی شده که برای برنامه لیگ از مربیان تاییدیه گرفته اما برانکو حرفش چیز دیگری است: خیر، این واقعیت ندارد. به ما گفتند این برنامه است. من سوال کردم آیا می شود آن را تغییر داد که گفتند خیر. وقتی مسابقات را آن طور که خودشان می خواستند برنامه ریزی کردند، چرا می خواهند توپ را به زمین ما بیندازند؟ چه هماهنگی ای با ما داشتند؟

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در یک نشست خبری نامه ای را به خبرنگاران نشان داد و ادعا کرد که آن را قبلا برای همه باشگاه ها ارسال کرده است. سرمربی پرسپولیس اما این ادعایش را هم واقعی نمی داند: چرا می گویند بازی ها با موافقت ما بوده؟ اگر امکانش هست، الان چرا نمی توانند تغییر بدهند؟ تا آنجا که من می دانم تیم ملی روز 5 فروردین که فیفادی بود، باید در چین با تیم ملی این کشور بازی می کرد.

واقعا این همه عجله برای برگزاری بازی های لیگ چه دلیلی می تواند داشته باشد؟ برانکو با کنایه، این موضوع را به فینالیست شدن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ربط داده است: نمی دانم! شاید وقت نیست! به فینال رفتن ما همه برنامه ها را بهم ریخت! شاید برنامه ریزی نکرده بودند که ممکن است ما به فینال برویم. اگر قهرمان می شدیم و به جام باشگاه های جهان می رفتیم چه می شد؟ ظاهراً همه برنامه های سازمان لیگ را ما بهم ریخته ایم چون برنامه ریزی نکرده بودند که ممکن است به نیمه نهایی و فینال برویم. ما پذیرفتیم که جام حذفی را بدون ملی پوشان بازی کنیم. با پیکان هم در فیفادی بازی کردیم که من مخالف بودم اما به ما تحمیل شد. با این شرایط دیگر توپ را به زمین ما نیندازند.

در ادامه، سرمربی پرسپولیس از تاثیرات منفی فشردگی بازی ها گفت: همه تیم های ایران در لیگ قهرمانان آسیا به مشکل خواهند خورد. ما الان باید در هفت روز سه بازی انجام دهیم. در اینجا بحث مصدومیت به وجود می آید و کلاً برای بازیکنان مضر است. ما پروسه تمریناتمان را با برنامه تنظیم می کنیم اما این فشردگی باعث مصدومیت می شود و مصدومیت بازیکنان هم برای کل لیگ مضر است.

ایوانکوویچ سپس حال و روز بازیکنانش پیش از بازی با پاختاکور را توصیف کرد: کمال وضعیتش خوب است اما شایان (مصلح) به بازی با پاختاکور نمی رسد. بقیه بازیکنان خوب هستند. سید جلال مقداری حالت سرماخوردگی دارد. نادری هم همین طور ولی تا سه شنبه به جز ماهینی، مصلح و انصاری بقیه آماده خواهند بود.

ای اف سی برای هواداران پرسپولیس یک محرومیت تعلیقی در نظر گرفته که برانکو خیلی موافقش نیست: هواداران پرسپولیس عالی هستند و در فینال هم عالی بودند. آنها حتی بعد از بازی به حریف تبریک گفتند. نمی دانم دلیل جریمه چیست ولی می دانم به خاطر رفتارهای هواداران نیست. خوشحالم که بلیت هم ارزان تر شده و همه با هم می توانیم از بازی و همین طور برد تیم مان در لیگ قهرمانان لذت ببریم.

موضوع دیگری که خبرنگاران با سرمربی پرسپولیس در میان گذاشتند، عملکرد خیره کننده السد بود که برانکو ایوانکوویچ این طور پاسخ داد: تیم السد سال گذشته یکی از مهم ترین گزینه های قهرمانی در آسیا بود. الان هم تقویت شده و طبیعی است که تیمی خیلی عالی باشد اما ما سه شنبه با پاختاکور بازی داریم، نه با السد.

بخاطر زمین نامطلوب تمرینات پرسپولیس، بازیکنان این تیم هر روز غر می زنند اما حالا آقای سرمربی به آنها وعده داده که قرار است پیش از عید این زمین ترمیم شود.

11 - یک

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 154

به "برانکو: وقت نداریم، فقط جمعه با نساجی بازی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو: وقت نداریم، فقط جمعه با نساجی بازی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید