جامعه نیازمند رسانه های آزاد است

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران، علی ربیعی عصر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت سالگرد مرحوم فرامز درخشنده سرپرست خبرگزاری ایلنا در مازندران با بیان اینکه به احترام یک روزنامه نگار پاک، دغدغه مند و صادق امروز همه حاضر هستند اضافه نمود: این حضور و حرمت به یک فرد نیست بلکه حرمت به یک اندیشه وسبک زندگی است.

جامعه نیازمند رسانه های آزاد است

وی با عنوان اینکه مرحوم درخشنده کمتر از مسائل خود سخن می گفت و بیشتر دغدغه مردم را داشت گفت: روزنامه نگاری، سخنگوی جامعه کارگری و فعال مدنی از آقای درخشنده شخصیت چندبعدی ساخت.

وزیر سابق تعاون ادامه داد: کوشش برای نجات یک جامعه وجلوگیری از انحراف بزرگ در دستور کار حضرت زینب (س) بود و اکنون باید بزرگداشت این ایام را در دستور کار داشته باشیم زیرا آنچه در حضرت زینب (س) دیدیم اخلاق بود.

ربیعی اضافه کرد: مراعات اخلاق مهم است زیرا همه رسالت انبیا برای سعادت دنیوی و اخروی انسانها است و امام حسین (ع) به دنبال سعادت دنیوی و معنوی جامعه، زندگی آزاد و رها و معیشت درست بود و هرکس این نگاه را داشته باشد زندگی معنوی دارد و هرکس برای جلوگیری از انحراف و فقرا و برای معنویت جامعه بنویسد مسیر حسینی دارد.

وی ادامه داد: کار اصلی رسانه آزادی و آزاد اندیشی است و برای کار سالم رسانه ای و سعادت جامعه باید در مسیرامام حسین (ع) بود زیرا امروز جامعه ما نیازمند رسانه آزاد و قلم آزاد است و باید به اصالت روزنامه پی ببریم و مرحوم درخشنده نماد روزنامه نگاری مسئولانه است و دراوج بیماری قلم نفروخت.

وی تاکید نمود: روزنامه نگاران آزاد باید فهم مشترک ایجاد نموده و جامعه پر از سوء تفاهم را به اعتماد تبدیل نمایند.

ربیعی با اظهار اینکه امروز معیشت مردم دچار سختی شده و راهی جز همفکری و کاهش تنش و باهم حرکت کردن نداریم گفت: روزنامه مسئول موجب چسبیدن و اتحاد بیشتر می شوند و حرکت ما در جامعه با نوشتن ونقد آزاد و حمایت از یکیدیگر میسر است و با حفظ کلیت نظام می توان از بحران عبور کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 70

به "جامعه نیازمند رسانه های آزاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه نیازمند رسانه های آزاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید