خبر خوش وزیر کار برای مرزنشینان

به گزارش مجله سامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اصلاح لیست کالاهای قابل ورود توسط مرزنشینان و گسترده تر شدن آن اطلاع داد و گفت: در خصوص تعرفه واردات این کالاها هم نرخ ترجیحی را پیشنهاد کردیم که در صورت تصویب گام مؤثری در توسعه فعالیت تعاونی های مرزنشین خواهد بود.

خبر خوش وزیر کار برای مرزنشینان

به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های تعاونی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرزنشینان مراقبین مرزها هستند که سهم بزرگی در تأمین امنیت کشور دارند. از گذشته های دور یک تجارت مرزی بین افراد دو طرف مرز برقرار بوده و به گسترش مبادلات مرزی منجر شده است.

وی گفت: در شرایط تحریمی می توانیم از شبکه گسترده تعاونی ها برای صدور محصول به 15 کشور همسایه ایران استفاده کنیم و در همه زمینه ها از تأمین نیازهای اساسی کشور تا مواد اولیه فراوری ظرفیت تعاونی ها را به کار بگیریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور پیشنهاد کردیم لیست کالاهای قابل ورود به وسیله مرزنشینان را اصلاح کنیم و لیست جدیدی با دامنه شمول گسترده تر را در اختیارشان بگذاریم که این لیست در کمیسیون مالی دولت تصویب شده و همه نوع کالایی در آن هست.

شریعتمداری توضیح داد: در خصوص تعرفه واردات این کالاها هم نرخ ترجیحی را در این پیشنهاد قائل شدیم که اگر تصویب گردد یاری بزرگی به توسعه فعالیت های تعاونی های مرزنشینان خواهد نمود.

وی در ادامه از شناسایی مدیران چندشغله ای که استعفا نداده اند، اطلاع داد و گفت: به وسیله شبکه های مردمی آن دسته از افرادی را که به نوعی آگاه نبودیم یا استعفای خود را هنوز تقدیم نکردند، شناسایی و به مراجع نظارتی خود ارائه می کنیم تا حکمشان لغو گردد.

وزیر کار اضافه نمود: ما به کارکنان خود اعلام نموده ایم که حق ندارند بیش از یک شغل داشته باشند مگر با مجوز ما و آن هم شغل مربوطه و غیر از این باشد آنها را شناسایی و حکمشان را لغو می کنیم.

شریعتمداری اضافه نمود: در مجموع همه کسانی که مشمول قانون بازنشستگی می شدند و کسانی که طبق قانون مکلف به رعایت بودیم به عنوان سیاست وزارتخانه گفتیم تا جایی که مقدور است بازنشسته شوند و جایشان را به مدیران جوان تر بدهند.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از مجموعه 1422 نفر مدیرانی که شامل این قانون می شدند 84 نفر روز اول استعفای خود را ارائه کردند و در حال حاضر افرادی که کنار رفته اند پست هایشان خالی شده است و اگر احیاناً کسی بیش از دو شغل داشته باشد مثلاً کارمند شرکت ملی نفت بوده و همزمان در شرکت ملی گاز هم مشغول کار باشد، آنها را شناسایی و به مراجع نظارتی خود معرفی می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 136

به "خبر خوش وزیر کار برای مرزنشینان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش وزیر کار برای مرزنشینان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید