رونمایی از سایت سرانجام نامه های کاربردی-کارفرمایی در البرز

به گزارش مجله سامی، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با اشاره به رونمایی از سایت انتها نامه های کاربردی-کارفرمایی در استان گفت: یکی از اهداف راه اندازی این سایت، کاربردی کردن دانش و پژوهش در راستای نیازهای سازمان هاست.

رونمایی از سایت سرانجام نامه های کاربردی-کارفرمایی در البرز

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، سیدعلی اکبر هاشمی راد در مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز که امروز چهارشنبه 28 آذر ماه در دانشگاه خوارزمی برگزار گردید، گفت: سایت انتها نامه های کاربردی-کارفرمایی با همکاری اتاق بازرگانی استان البرز و به منظور به ثمر نشستن و کاربردی کردن پژوهش ها و انتها نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری و نخبگان علمی راه اندازی شده است.

هاشمی راد اضافه کرد: از دیگر اهدافی که راه اندازی این سایت دنبال می نماید می توان به شناسایی سازمان های حامی انتها نامه ها، کاربردی کردن دانش و پژوهش در راستای احتیاجهای سازمان ها، ایجاد پیوند پایدار و نظام مند و همکاری مستمر بین دانشگاه و صنعت و توسعه روحیه تحقیق در عرصه های کار و عمل، شکل گیری فرهنگ ارتباطات و گفتمان و تعاملات میان استادان و دانشجویان و مراکز علمی و پژوهشی و شناسایی بازار و تقاضا و اهمیت آن و ورود به جامعه قبل از دانش آموختگی اشاره نمود.

وی در انتها توضیح داد: محققین و دانشجویان می توانند با ورود به سایت ایده خود را ثبت نمایند، این ایده ها و طرح ها باید هم کاربردی و هم کارفرمایی باشد تا بتواند در صحنه ارتباط میان دانشگاه و صنعت حضور پر رنگی داشته باشد.

80 درصد صنعت ایران سنتی است

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز از راه اندازی سایت انتها نامه های کاربردی و کارفرمایی در البرز اطلاع داد و گفت: این سامانه برای راهنمایی انتها نامه های دانشجویی به سمت صنعت راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران منطقه البرز، رحیم بنامولایی در اختتامیه پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش البرز که امروز چهارشنبه 28 آذر در دانشگاه خوارزمی برگزار گردید گفت: اعتقاد ما در اتاق بازرگانی بر این است که یک خلأ میان دانشگاه و صنعت وجود دارد.

بنامولایی اضافه کرد: ما برای پر کردن این خلأ از سال 94 جلساتی را برگزار کردیم که نتیجه آن در قالب راه اندازی مرکز تسهیل گری به یاری جهاد دانشگاهی به ثمر نشست که فضا را برای حضور صنعتگران و دانشگاه فراهم نموده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای ایجاد هر یک شغل به 300 میلیون تومان سرمایه احتیاج است گفت: به همین دلیل جهان به سمت فراوری بدون کارخانه رفته است.

این مسئول اضافه کرد: ما نیز باید این نگاه را دنبال کنیم تا بتوانیم با استفاده از فناوری روز بهترین نتایج را کسب کنیم.

وی ادامه داد: مرکز تسهیلگری که با همکاری جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی راه اندازی شده همین نگاه را دنبال نموده است.

بنامولایی در ادامه از راه اندازی سایت انتها نامه های کاربردی و کارفرمایی هم اطلاع داد و گفت: این سایت برای راهنمایی انتها نامه های دانشجویی به سمت صنعت راه اندازی شده است تا این پژوهش ها را از خاک خوردن نجات دهد.

وی با بیان اینکه 80 درصد صنعت ما همچنان به صورتی سنتی ادامه دارد گفت: این صنایع با علم عجین نیستند بنابراین باید با دانش تلفیق گردد که سایت انتها نامه های کاربردی کارفرمایی در همین راستاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 107

به "رونمایی از سایت سرانجام نامه های کاربردی-کارفرمایی در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از سایت سرانجام نامه های کاربردی-کارفرمایی در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید