ساخت رویه نگار لیزری سطوح با دقت 1 میکرومتر

به گزارش مجله سامی، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان، موفق به طراحی و ساخت دستگاه رویه نگار لیزری سطوح شدند؛ این دستگاه با استفاده از تکنولوژی لیزر مثلثی به آنالیز رویه اجسام می پردازد.

ساخت رویه نگار لیزری سطوح با دقت 1 میکرومتر

به گزارش خبرنگاران، دستگاه رویه نگار لیزری سطوح که در ششمین دوره از نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ارائه شد، با ترکیب لیزر، سیستم اپتیکی و سنسور ccd فاصله سنسور تا اجسام را معین می نماید.

علی صالح پور، مدیر عامل شرکت دانش بنیان طراح این دستگاه در شرح دستگاه تولیدشده، گفت: نرم افزار دستگاه به گونه ای طراحی شده است که برداشت داده با توجه به گام انتخاب انجام می گردد.

وی درادامه با اشاره به نرم افزار تعبیه شده در این دستگاه، اعلام کرد: گام های بین دو برداشت داده می تواند از 3 میکرومتر تا چند میلیمتر در هر جهت از دو محور حرکتی انتخاب گردد؛ به این صورت که هر چه گام حرکتی کمتر باشد، جزئیات کامل تر می گردد، اما زمان بیشتری برای تکمیل روبش مورد احتیاج است.

این فعال حوزه فناور گفت: پس از دریافت داده این اطلاعات توسط نرم افزار gwyddion تحلیل می شوند که این نرم افزار با توجه به احتیاج، به آنالیز زبری، ارتفاع پوشش شکل جسمی و غیره می پردازد.

ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از 3 لغایت 6 دی ماه امسال در نمایشگاه بین المللی تهران بر پا بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 112

به "ساخت رویه نگار لیزری سطوح با دقت 1 میکرومتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت رویه نگار لیزری سطوح با دقت 1 میکرومتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید