سفر آموزشی در کشتی کروز یک نوآوری است

به گزارش مجله سامی، اگر دلتان میخواهد یک ترم تحصیلی را در یک کشتی کروز مجلل سپری کنید در ادامه با این مقاله همراه ما باشید.

سفر آموزشی در کشتی کروز یک نوآوری است

گردشگری آموزشی، یک نوآوری جدید نیست اما اگر در کشتی کروز باشد کمی ناشناخته است. ریشه اش به گراند تور باز می گردد. این کلمه برای نخستین بار حدود 300 سال پیش در انگلستان به کار برده شد. این نوع از سفر به عنوان بهترین وسیله برای آموزش به افراد ثروتمند در مورد فرهنگ، ذائقه، جغرافیا، هنر و برقراری روابط به طور کلی و آمادگی برای کار یا رفتن به خدمت سربازی، خدمات دولتی و یا خدمات اجتماعی شناخته شده بود. امروزه 150 هزار دانشجوی آمریکایی به صورت برنامه های تحصیل خارج از کشور سالیانه به سفرهای بین المللی می روند. یکی از متنوع ترین فرصت های آموزشی توسط ترم تحصیلی در دریا (Semester at Sea) ارائه شده است، که سالی دو بار حدود 650 دانشجو را از سراسر جهان به یک ترم 100 روزه می برد که شامل سفر به ده کشور مختلف به همراه تلفیقی از آموزش و گردش است.

در طی بیش از 40 سال، 40 هزار دانشجو از کشور آمریکا و کشورهای دیگر برنامه های سمستر ات سی را که شامل چهار دوره آموزشی اعتباری از یک برنامه آموزشی جامع بین المللی است، تجربه نموده اند. مؤسسه آموزشی شیپ بورد که یک مؤسسه غیر انتفاعی است، این برنامه ها را با ارتباط با دانشگاه های مختلف آمریکا از سال 1975 اجرا نموده است. مفهوم اصلی در سال 1926 با عنوان دانشگاه کروز جهانی افتتاح شد که بعدها به دانشگاه هفت دریا و سپس به دانشگاه جهانی شناور تبدیل شد و بالاخره با یاری مرحوم سی وای تانگ، بنیان گذار خط کانتینر اورینت اورسیز، سمستر ات سی نام گرفت.

دانشجویان، کارمندان و دانشکده ها از سرتاسر جهان در دوره 100 روزه ترم بهار و پاییزی یا برنامه 65 روزه تابستانی با یکدیگر معاشرت، مطالعه و کار می نمایند. سفرهای بهاره معمولاً به سمت کشورهای شرقی و سفرهای پاییزی به سمت کشورهای غربی است و در سفرهای کوتاه تابستانی تمرکز روی کشورهای آسیایی و آمریکای جنوبی است. تأکید بیشتر روی فرهنگ های غیر غربی با اقتصاد رو به رشد و عقاید فرهنگی و سیاسی متفاوت می باشد. یک طرح کلی چند رشته ای از مناطق و مسائلی که هنگام سفر با آن روبرو شده ایم، از طریق یک دوره اجباری سطح بالای جغرافیا ارائه می گردد. همان طور که مطالعات جهانی نام گرفته، این مطالعات بر تجربه و تخصص دانشکده و همچنین مدرسان و سخنرانان متخصص که بینشی شخصی تر را در تاریخچه، فرهنگ و آداب ملت خود ارائه می دهند، تکیه می نماید.

پروفسور سیمون هادسن، نویسنده این کتاب، در سفر بهار سال 2006 سمستر ات سی شرکت کرد. او می گوید: واقعا تجربه کاملی بود و من معمولاً استطاعت این را ندارم که چهار ماه با خانواده خود به سفر بروم (هزینه یک تور کشتی 109 روزه با کروزهای کریستال 57 هزار دلار آمریکاست). پس این بهترین فرصت بود که کار و گردش را در یک روش مقرون به صرفه با یکدیگر ادغام کنم. دو پسر من از هر دقیقه اش لذت بردند و هنوز هم در مورد تجربه این سفر صحبت می نمایند. جالب است که تدریس گردشگری در سفرهای قبلی روی کشتی انجام نشده بود و به نظر می رسید که این یک انتخاب درست برای چنین اقدامی باشد. من در نهایت سه کلاس 36 نفری داشتم و یک گروه جالب گلچین شده از دانشجویان. به یادماندنی ترین کشورهایی که از آن ها دیدن کردیم چین، مالزی، تایلند، هند، برزیل و آفریقای جنوبی بودند؛ اما هر سفر برای خود یک ماجراجویی متمایز را در بر داشت.

فقط دانشجویان نیستند که در این سفرها درباره جهان چیز یاد می گیرند. یک گروه کوچک از کارشناسان ارشد نیز به گشت در دور جهان می پردازند و در کلاس ها، فعالیت های دانشکده های محلی، انجمن ها، مطالعات جهانی و سخنرانی ها روی کشتی شرکت می نمایند. آنان بخشی از خانواده گسترده ای را روی کشتی تشکیل می دهند که مانند پدر و مادرناتنی با پدربزرگ و مادربزرگ برای نسل های جوان تر خود هستند. دانشجویان نیز داوطلب می شوند که به عنوان برادران و خواهران بزرگ تر برای بچه های مدرسه ای انجام وظیفه می نمایند. بچه های کارمندان و استادان نیز در حالی که با والدین خود به دور جهان سفر می نمایند، آموزش هم می بینند.

موضوع های درسی شامل مدم شناسی، زیست شناسی، تجارت، اقتصاد، موسیقی، زمین شناسی، فلسفه و هنرهای نمایشی و رشته های بی شمار دیگر می گردد. دانشجویان در هر رشته ای می توانند شرکت نمایند، همچنین یاری های مالی برای آندسته که شرایط لازم را برای دریافت یاری مالی دارند، وجود دارد. کارهای عملی تحقیقاتی که 20٪ از ساعات واحدهای دوره را تشکیل می دهد، بر اساس علایق خاص و نیز بودجه های متفاوت درجه بندی شده است. سفرهای روزانه ممکن است شامل مراسم چای در ژاپن یا یک مراسم کاندمبل در برزیل باشد. در سفرهای شبانه ممکن است دانشجویان را به مکان هایی با اهمیت فرهنگی، تاریخی یا سیاسی، از قبیل دیوار بزرگ چین یا انکوروات در کامبوج ببرند.

تجربه های عملی دیگر، بیشتر بر مردم محلی و مشارکت فعال در کشورهای دیده شده تأکید دارد. دانشجویان و استادان می توانند درباره عادات محلی در طی اقامت در خانه یک خانواده هندی یا چینی اطلاعات کسب نمایند. در سفرهای شبانه به روستاهای بکری می روند که دانشجویان در آن جا می توانند همانند افراد محلی روستا کار بنمایند، غذا بخورند و بخوابند. همچنین برای دیدار با دانشجویان کشورهای دیگر هنگام خوشامدگویی ها، مسابقه های ورزشی و سخنرانی ها فرصت هایی وجود دارد.

کشتی ام وی اکسپلورر شامل تمام تجملات یک کشتی معمولی کروز، به علاوه فضای آموزشی و قوانین عادی یک محیط دانشگاهی می گردد. بنا بر این یک کتابخانه با امکانات کامل و یک اتاق کامپیوتر همراه با یک سالن ورزشی و مرکز بهداشت دارد.

با هزینه اولیه 16 هزار دلار آمریکا برای هر سفر 100 روزه، قیمت سمستر ات سی به معنای واقعی برای دانشجویان ارزان است. وقتی این فرصت را در نظر می گیرید که از ده کشور مختلف حدوداً به مدت 5 روز برای هر کشور دیدن می کنید و در بهترین حالت، 12 واحد را در طول یک ترم عادی مدرسه می گذرانید، متوجه می شوید که اصلا گران نیست. اما دانشجویان برای سفرهای داخلی خود، کتاب ها و خرج کلی نیز پول احتیاج دارند. در یک بروشور تبلیغاتی درج شده که سمستر ات سی هزینه اش بیشتر از هزینه ترم دانشگاهی است؛ اما اگر این موضوع را در نظر بگیرید که یک ترم با اعتبار دانشگاهی را می گذرانید و یک بعد دیگر به تحصیلات دانشگاهی خود اضافه می کنید که باعث سود شما در سراسر زندگی می گردد، آن وقت یک سرمایه گذاری مادام العمر خواهد بود.

چنین برنامه های گردشگری آموزشی بین المللی، مطابق با روند جاری با جهانی شدن پیش می رود؛ رویدادی که به واسطه آن کشورها از طریق تجارت رو به رشدشان مستقل می شوند و بازار در محدوده خود جهانی می گردد. بیانیه مأموریت سمستر ات سی بازگو نماینده این روند است که جستجوی دانش توسط بشریت به صورت پیچیده ای به دریا و کشتی ها مرتبط است. از دوران تمدن اولیه تا دوران جدید، جستجوی مناطق دور، مبادله افکار و کالاها و جستجو برای دانش به همین صورت شکل گرفته است. این روند برای تعیین کردن تعهد خود برای ادغام مزیت تحصیلی با برنامه هاب تجربی محرک به منظور باقی ماندن در صف آموزش جهانی ادامه خواهد داشت.

انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 89

به "سفر آموزشی در کشتی کروز یک نوآوری است" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر آموزشی در کشتی کروز یک نوآوری است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر آموزشی در کشتی کروز یک نوآوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید