سقوط سنگین در بازارهای نفت، وست تگزاس 49 دلاری شد

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در سرانجام معاملات روز دوشنبه، با ظهور نشانه هایی از فراوری مازاد در بازار آمریکا و درحالی که حال وهوای سرمایه گذاران تحت فشار نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی دنیا و کاهش عرضه نفت قرار داشت، قیمت نفت خام به شدت سقوط کرد.

سقوط سنگین در بازارهای نفت، وست تگزاس 49 دلاری شد

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ مارک بین المللی قیمت نفت، 86 سنت یا 1.43 درصد سقوط کرد و به 59.42 دلار رسید.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا، 1.45 دلار یا 2.83 درصد سقوط کرد و به 49.75 دلار رسید.

به گفته تاجران، قیمت های نفت پس از آن سقوط کرد که شرکت اطلاعات بازار، جن اسکیپ، بیان کرد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا در انبارهای مرکز کوشینگ اوکلاهاما، بین 11 تا 14 دسامبر، بیش از 1 میلیون بشکه افزایش یافته است.

تاجران و فعالان بازار نفت، به دقت میزان ذخایر این مرکز را زیر نظر دارند، چراکه این مرکز نقطه تحویل نفت پیش خرید شده است و تقریبا تمام معاملات نفتی دیگر در منطقه را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

فیل فلین، تحلیل گر گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو، می گوید: آمار کوشینگ خیلی بالاتر از حد انتظار بود... این قطعا بر نگرانی از این که عرضه مازاد است و تقاضا در حال کمتر شدن است، تاکید می نماید. بازارها همچنان در این مورد مضطرب هستند.

هر دو شاخص نفتی در ماه اکتبر و نوامبر بیش از 30 درصد سقوط نموده اند. این درحالی صورت می گیرد که مازاد عرضه باعث ازدیاد ذخایر نفت انبارها شد، اما در 3 هفته اخیر، پس از وعده فراوریکنندگان بزرگ برای کاهش میزان فراوری، قیمت ها تثبیت شده بود.

برخی سرمایه گذاران تردید دارند که کاهش فراوری وعده داده شده توسط اوپک و روسیه، برای متوازن کردن بازارها کافی باشد.

وزیر انرژی امارات، سهیل المزروعی، روز دوشنبه در دوبی به خبرنگاران گفت: بازار نفت درحال سقوط است و ما انتظار داریم همگی فراوریات خود را تحت توافقی که پیش از این در وین منعقد کردیم، کاهش دهند.

اما یک منبع مطلع به رویترز اطلاع داد که در ماه دسامبر، تا به اینجای کار، فراوری نفت خام روسیه در سطح رکوردی 11.42 میلیون بشکه در روز واقع شده است.

از سوی دیگر با انتشار داده های اقتصادی ضعیف از سوی چین، فرانسه و آلمان، نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا به شدت افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 105

به "سقوط سنگین در بازارهای نفت، وست تگزاس 49 دلاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط سنگین در بازارهای نفت، وست تگزاس 49 دلاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید