شناسایی یک مظنون سوم در پرونده مسمومیت اسکریپال

به گزارش مجله سامی، دو منبع امنیتی اروپایی گفتند: بازرسان انگلیسی یک افسر اطلاعات ارتش روسیه را به عنوان سومین مظنون در پرونده مسموم کردن سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روسی و دخترش در شهر سالزبری انگلیس شناسایی نموده اند.

شناسایی یک مظنون سوم در پرونده مسمومیت اسکریپال

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این منابع گزارش منتشر شده از سوی یک وبسایت تحقیقی به نام بلینگ چت را که در آن از فردی روس به نام دنیس سرگیف به عنوان یک افسر عالی رتبه سرویس اطلاعاتی GRU روسیه و فارغ التحصیل آموزشگاه دیپلماتیک نظامی این کشور و مظنون پرونده مسمومیت اسکریپال نام برده شده بود، تأیید کردند.

ماه سپتامبر گذشته دادستان های بریتانیایی دو فرد روسی با نام های مستعار آلکساندر پتروف و روسلان بشیرف را به عنوان مظنون های پرونده مسمومیت اسکریپال معرفی کردند. بلینگ چت نوشت سرگیف در هنگام مأموریت های بین المللی خود از اسم غیر واقعی سرگئی فدوتف استفاده می نموده است.

این وبسایت نوشت: پاسپورتی با نام فدوتف توسط همان سازمان در مسکو که پاسپورت های جعلی برای عوامل GRU شامل پتروف و بشیرف صادر نموده، صادر شده است.

بلینگ چت گفت که جهت سفرهای مفصل سرگیف پیرامون اروپا، آسیای مرکزی و خاورمیانه را در سال های قبل از حمله به اسکریپال ها ردیابی نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 142

به "شناسایی یک مظنون سوم در پرونده مسمومیت اسکریپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی یک مظنون سوم در پرونده مسمومیت اسکریپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید