ضرورت قطب بندی استان ها در زمینه گیاهان دارویی

به گزارش مجله سامی، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که مجموعه گیاه دارویی یک صنعت است، گفت: همه مردم در این صنعت دخیل هستند.

ضرورت قطب بندی استان ها در زمینه گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگاران، دکتر حسین زینلی در نشست تخصصی آنالیز فرصت ها و چالش های فراوری و تجاری سازی زیره سبز و گل گاوزبان در استان گلستان، اظهار کرد: هم اکنون گردش مالی گیاهان دارویی در دنیا 120 میلیارد دلار است و پیش بینی گردیده در سال 2050 به 5 هزار میلیارد دلار خواهد رسید. زینلی اعلام نمود: یکی از سیاست های وزرات جهاد کشاورزی ایجاد زنجیره ارزش گیاهان دارویی است تا این زنجیره از فراوری نهاده تا فروش محصول برقرار گردد. وی اظهار کرد: سیاست نخست ما در گیاهان دارویی، قطب بندی استان های کشور است. این کار را به شورای راهبردی استان ها واگذار کردیم تا هر استان تعیین کند که می خواهد روی چه گیاهانی کار کند و ما هم از آن حمایت کنیم.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی اعلام نمود: سال گذشته 700 میلیارد تومان تسهیلات با سود 6 درصد برای بحث گیاهان دارویی در نظر گرفته شد، سال جاری نیز اعتبارت در نظر گرفته گردیده به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافت. زینلی با تأکید بر این که از گیاهان دارویی بومی با جدیت حمایت می کنیم، اعلام نمود: سال جاری برای استان گلستان تسهیلات یارانه دار برای نهال در نظر گرفته گردیده است. وی اعلام نمود: تعرفه واردات گیاهان دارویی در کشور را به 60 درصد افزایش دادیم. البته کشورهایی که با ما همکاری داشته باشند، تعرفه آن ها را کاهش می دهیم.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد کرد که با توجه به سیاست های در نظر گرفته گردیده توسط مسئولان و دست اندرکاران استان، انجمن زیره سبز و گل گاوزبان در استان تشکیل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 27

به "ضرورت قطب بندی استان ها در زمینه گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت قطب بندی استان ها در زمینه گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید