مجمع خیران میراث فرهنگی به منظور پایداری آثار تاریخی کشور راه اندازی شد

به گزارش مجله سامی، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی، مجمع خیران میراث فرهنگی به منظور پایداری آثار تاریخی کشور راه اندازی شد.

مجمع خیران میراث فرهنگی به منظور پایداری آثار تاریخی کشور راه اندازی شد

سید عزت الله ضرغامی ظهر دوشنبه در حاشیه دومین آیین جشنواره ملی انار ساوه در جمع خبرنگاران گفت: سامانه برای رویدادهای مختلف جهانگردی در سطح کشور راه اندازی شده که به همین دلیل شورای تخصصی در میراث فرهنگی تشکیل شده است.

وزیر میراث فرهنگی کشور توضیح داد: پیشنهادات مختلف برای رویدادهای خاص به این شورا ارائه شده اما در حوزه میراث فرهنگی بحث مکان آثار تاریخی دارای اهمیت ویژه است.

ضرغامی اضافه کرد: جهانگرد رویداد محور به ویژه در بخش کشاورزی، توزیع زمان و مکان مناسبی ایجاد می نماید که می تواند نقش مهمی در توسعه جهانگردی داشته باشد.

ضرغامی گفت: تا به امروز 400 پیشنهاد برای محصولات مختلف و رویدادهای مربوط به این حوزه ها به دست ما رسیده که پس از آنالیز در شورای تخصصی اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اعتبار دولتی برای 36 هزار آثار تاریخی کشور پاسخگو نیست، گفت: اگرچه 50 درصد اعتبار دولتی میراث فرهنگی افزایش یافته اما پاسخگو نیست به همین منظور مجمع خیرین میراث فرهنگی راه اندازی شده است که بتوانیم از ظرفیت مردم برای بازسازی ابنیه و آثار تاریخی بهره گیری و شاهد پایداری آثار تاریخی باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گفت: اجاره آثار تاریخی که نفیس محسوب نمی شوند، شیوه دیگر برای حفظ و بازسازی آثار تاریخی است.

ضرغامی ادامه داد: سرمایه گذاران در این بخش با مجوز میراث فرهنگی می توانند تغییر کاربری برای راه اندازی سایر بخش های میراث فرهنگی مثل سفره خانه ها سنتی داشته باشند.

وی گفت: شهرستان ساوه دارای 400 آثار تاریخی است که 120 اثر آن ثبت ملی شده و ما برای بازسازی این آثار مسئولیت داریم.

منبع: همگردی
انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2332

به "مجمع خیران میراث فرهنگی به منظور پایداری آثار تاریخی کشور راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع خیران میراث فرهنگی به منظور پایداری آثار تاریخی کشور راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید