برای افزایش قیمت گوشی های موبایل در سال 2022 آماده شوید

به گزارش مجله سامی، کمبود جهانی تراشه مسائل زیادی را برای صنعت گوشی های موبایل ایجاد کرد و بعضی سازندگان گوشی ها برای تأمین تقاضا با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می نمایند. اما به نظر می رسد این بحران، به ویژه برای خریداران، بدتر خواهد شد. یک گزارش نو از افزایش قیمت تراشه ها خبر می دهد که این موضوع منجر به گران تر شدن گوشی ها خواهد شد.

برای افزایش قیمت گوشی های موبایل در سال 2022 آماده شوید

در گزارش سایت Nikkei Asia آمده که شرکت TSMC میخواهد قیمت تراشه های خود را در سال 2022 تا 20 درصد افزایش دهد. باید خاطرنشان کنیم TSMC عظیم ترین سازنده تراشه های موبایل است و شرکت هایی مانند اپل، کوالکام و انویدیا با آن همکاری دارند. از بین دلایل این افزایش قیمت می توانیم به تقاضای بالا و چالش های مربوط به فرایندهای فراوری کوچک تر اشاره کنیم.

گفته می گردد بین اکتبر 2020 تا ژوئن 2021، هزینه های ساخت تراشه های مدیاتک و کوالکام با افزایش 60 و 64 درصدی روبه رو شده است. این افزایش هزینه ها، در کنار کاهش عرضه، منجر به افزایش فشار بر روی خریداران خواهد شد. یکی از محققین شرکت Counterpoint در همین رابطه گفته که احتمالا شرکت ها برای جبران این هزینه ها، تعداد گوشی های رده بالای خود را افزایش خواهند داد. این یعنی سال آینده احتمالا تعداد کمتری از گوشی های میان رده و پایین رده راهی بازار خواهند شد.

نکته قبل توجه این است که در سال 2021 شرکت های مهمی قیمت گوشی های خود را کاهش دادند. به اسم مثال گوشی های سری گلکسی S21 با قیمت پایین تر نسبت به نسل قبلی به دست کاربران رسیدند. مقرون به صرفه ترین مدل گلکسی S20 با قیمت 999 دلار در بازار آمریکا عرضه شد ولی قیمت پایه گلکسی S21 به 799 دلار رسید. با توجه به خبرهای موجود، احتمالا برای گلکسی S22 نباید انتظار ادامه یافتن این فرایند را داشته باشیم. گوگل هم اعلام نموده که گوشی پیکسل 6 پرو گران قیمت خواهد بود.

هنوز معین نیست که افزایش هزینه های چیپست تا چه حد بر قیمت گوشی های موبایل تأثیر می گذارد. از طرف دیگر، از رویکرد شرکت ها در قبال این موضوع خبر نداریم و شاید بعضی از آن ها تصمیم بگیرند در ازای دریافت سود کمتر، قیمت این گوشی ها را ثابت نگه دارند. در هر صورت سال آینده باید انتظار افزایش قیمت گوشی های موبایل را داشته باشیم.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1819

به "برای افزایش قیمت گوشی های موبایل در سال 2022 آماده شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای افزایش قیمت گوشی های موبایل در سال 2022 آماده شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید