خیابانی برای شوالیه ها در یونان

به گزارش مجله سامی، رودس یکی از جزایر دیدنی و البته عجیب یونان است. جزیره ای که با نام غول رودس شناخته می گردد، تندیسی غول آسا از هلیوس (Helios) خدای خورشید که زمانی در ورودی بندر رودس قرار داشت و امروز اثری از آن نیست. تندیس غول آسا تنها 56 سال بر فراز ورودی بندر باقی ماند، اما با این حال نام غول رودس در میان عجایب هفت گانه دنیا باقی مانده است. رودس جزیره ای دیدنی و پر جاذبه است که بخشی از آن که به شهر قدیمی معروف است، بهترین نمونه باقیمانده از معماری قرون وسطی در اروپاست. دیوارها و نشانه های باقیمانده در این بخش از رودس، از جاذبه های منحصر به فردی است که گردشگران بسیاری هر روز از آن دیدن می نمایند. یکی از بخش های معروف شهر قدیمی خیابانی بلند است که امروز پر از کافه و رستوران و هاستل شده اما همچنان به همان نام قدیم خود شناخته می گردد: خیابان شوالیه ها

خیابانی برای شوالیه ها در یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

خیابان شوالیه ها را یونسکو به عنوان یک میراث جهانی معرفی نموده است، میراثی که گردشگران بسیاری با قدم زدن در ان احساس سفر به دنیای باستان را تجربه می نمایند. در این خیابان در گذشته مسافرخانه هایی قرار داشتند که محل استقرار سربازانی بوده که تحت فرمان شوالیه ها بودند و یا آموزش می دیدند. موزه ای که در انتهای این خیابان واقع شده است، زمانی حکم بیمارستان و محل مداوای شوالیه ها را داشت. در نزدیکی این خیابان بلند و باریک که سنگ فرش ها و دیوارهایش هنوز بوی روزهایی را می دهد که شوالیه ها با اسب ها و لباس های عجیبشان در آن تردد می کردند. کلیسای بانوی کاخ واقع شده است که در دوران بیزانس یک کلیسای ارتودکس بود و بعد از اشغال شهر توسط شوالیه ها تبدیل به کلیسای کاتولیک شد و امروز موزه بیزانس در آن واقع شده است.

از دیگر جذابیت های این خیابان زندگی مردم در بناها و عمارت هایی است که در مقطعی از زمان متوقف شده اند. تصور زندگی در بنایی که متعلق به قرن ها پیش است، بدون اینکه تغییرات چندانی داشته باشد، مثل زندگی کردن در دل تاریخ یا بازی کردن در یک سریال بلند تاریخی.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 203

به "خیابانی برای شوالیه ها در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابانی برای شوالیه ها در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید