دستیار صوتی گوگل از 30 زبان پشتیبانی خواهد نمود

به گزارش مجله سامی، گوگل اعلام نمود که دستیار صوتی گوگل اسیستنت تا سرانجام امسال میلادی از 30 زبان زنده جهان پشتیبانی خواهد نمود.

دستیار صوتی گوگل از 30 زبان پشتیبانی خواهد نمود

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از وب سایت زد دی نت، دستیار صوتی گوگل اسیستنت ( google assistant) هم همانند دستیار صوتی Siriدر گوشی های هوشمند آیفون و سایر محصولات اپل است اما پیشرفت گوگل اسیستنت در طول یک سال از عمر خود، از کل پیشرفت سیری در هفت سال گذشته بیشتر بوده است.

پیشرفت روزافزون این دستیار دیجیتال تنها در گوشی های همراه نبوده، بلکه کوشش آن برای پاسخگویی به نیازهای انسانی در همه جا از خانه تا خودرو محسوس بوده است. هم اکنون شرکت گوگل روز آدینه اعلام نموده است که قرار است این دستیار صوتی تا سرانجام امسال 2018 میلادی به قابلیت پشتیبانی از 30 زبان دیگر و زنده دنیا مجهز گردد تا بدین وسیله این امکان را به گستره وسیع تری از کاربران بدهد تا با استفاده از زبان مادری بتوانند از قابلیت های این دستیار صوتی خود بهره ببرند.

این دستیار صوتی که در سیستم های عامل اندروید و iOS قابل دسترسی است، در حال حاضر تنها قادر به پاسخگویی به 8 زبان در دنیا است؛ توسعه توانایی های دستیار صوتی گوگل می تواند به رقابت پیشین اپل و گوگل بیفزاید و بیش از پیش آن ها را به رقابت بیفکند.

اما از جمله زبان هایی که گوگل تا به حال از آنها نام برده است می توان به دانمارکی، آلمانی، هندی، اندونزیایی، نروژی، سوئدی و تایلندی اشاره نمود. هنوز راجع به زبان های دیگری که قرار است در ماه های آینده برای دستیار صوتی گوگل اسیستنت عرضه شوند، چیزی بیان نشده است.

گوگل به تمامی افرادی که به این 30 زبان زنده دنیا صحبت می نمایند این اطمینان را داده است تا بتوانند با استفاده از دستگاه های الکترونیکی مجهز به دستیار صوتی گوگل اسیستنت خود، کاملا به طور روان و سلیس دستورهای صوتی داده و از قابلیت ها و یاری های آن بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 681

به "دستیار صوتی گوگل از 30 زبان پشتیبانی خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیار صوتی گوگل از 30 زبان پشتیبانی خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید