تور چین: رکورد ابتلا به کووید 19 در 2 ساله گذشته در چین شکسته شد

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews در پی آمارهای فزاینده از شیوع سویه اومیکرون کرونا، مسئولان چینی تصمیم گرفتند شهر 17 میلیون نفری شنژن را قرنطینه نمایند.

تور چین: رکورد ابتلا به کووید 19 در 2 ساله گذشته در چین شکسته شد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین روز شنبه 1807 و در روز یکشنبه نزدیک به 3400 مورد تازه ابتلا به کووید-19 را گزارش کرد. این بالاترین رقم روزانه در دو سال گذشته به شمار می رود.

شهر شنژن که بالاترین مقدار ابتلا از زمان شروع همه گیری در آن به ثبت رسیده است، حمل و نقل عمومی از جمله حرکت اتوبوس ها و متروها را از روز دوشنبه به حالت تعلیق درآورده شده و به ساکنان گفته شده است که شهر را به جز در موارد ضروری ترک ننمایند.

در شنژن رستوران ها و مراکز تفریحی نیز بسته شده اند و از شرکت ها خواسته شده است تا امکان کار از راه دور را برای کارمندان فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: نسخه بیل گیتس برای مقابله با کرونا

مقامات چینی بعلاوه شهر 9 میلیون نفری چانگچون در استان جی لین را قرنطینه نموده اند و همزمان دستور برپایی بیمارستان موقت 1500 تختخوابه در این شهر و بعلاوه در شهر بندری شرقی چینگ دائو را داده اند.

یک مقام استان جی لین گفت تعدادی از منطقه ها محلی با توسعه سریع همه گیری روبرو هستند. استان جی لین در شمال شرقی روز شنبه 1412 مورد ابتلای تازه را گزارش کرد که 78 درصد آمار مبتلایان در کل کشور را تشکیل می دهد.

بعلاوه با توجه به افزایش موارد ابتلا، مقامات چینی مدارس شهر شانگهای را نیز تعطیل نموده اند و شهر 700 هزار نفری یانجی در نزدیکی مرز کره شمالی نیز به طور کامل قرنطینه شده است.

مسئولان بهداشتی چین برای اولین بار به مردم اجازه داده اند تا کیت های خودآزمایی سریع را برای یاری به تشخیص فوری ابتلا خریداری نمایند.

در مجموع هنوز مورد تازهی از مرگ بر اثر کرونا اعلام نشده است و آمار قربانیان ابتلا به کووید-19 در چین همچنان روی عدد 4 هزار و 636 ثابت مانده است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2077

به "تور چین: رکورد ابتلا به کووید 19 در 2 ساله گذشته در چین شکسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: رکورد ابتلا به کووید 19 در 2 ساله گذشته در چین شکسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید