زلال ترین آب های دنیا در کدام کشورها هستند؟

به گزارش مجله سامی، آب های زلال و شفاف در دنیا از نعمت های الهی هستند که هنوز به وسیله انسان آلوده نشده اند. با خبرنگاران همراه باشید تا 13 مکان برتر از آب های زلال دنیا را بشناسیم.

زلال ترین آب های دنیا در کدام کشورها هستند؟

گاهی اوقات برای استراحت جسمانی و ذهنی احتیاج داریم که تنها به دریای آبی خیره شویم. رنگ شفاف آب های زلال انرژی بی نظیری را به ما منتقل می نمایند. شنا در میان این آب های شفاف لذت دیگری خواهد داشت، اما برای پیداکردن چنین آب هایی باید از جوامع انسانی دور شویم و به نقاطی سفر کنیم که کمتر شناخته شده اند و کمتر به وسیله انسان آسیب دیده اند.

برای اینکه در کنار آب های آرامش بخش چند صباحی را به استراحت بگذرانید در این مقاله فهرستی از 13 مکان که زلال ترین آب های دنیا را در خود جای داده اند به شما معرفی می کنیم. این دریاها، دریاچه ها و آبگیرها آب درخشان، زلال و تمیزی دارند که برترین مکان برای برقراری ارتباط با طبیعت در کنار خانواده تان خواهد بود.

1. اگرمنی، یونان

در گوشه گوشه جزیره لفکا در یونان شما دید بی نظیری نسبت به دریای یونان خواهید داشت. اما اگرمنی در ساحل غربی متفاوت تر از بقیه نقاط خواهد بود. برای رسیدن به این ساحل باید کمی سختی بکشید و از صخره ها عبور کنید اما قطعا دیدنی شن های سفید ساحل در کنار آب زلال فیروزه ای انگیزه کافی به شما خواهد داد.

2. دریاچه کرتر، اورگن

یکی از زیباترین دریاچه های آمریکا، دریاچه کرتر در اورگن است که در گودال های نزدیک کوه آتش فشان مازاما ایجاد شده است. به آب های عمیق و زلال این دریاچه هیچ جریان رودخانه ای وارد نمی گردد. این مکان برای غواصان بسیار دلپذیر است چرا که عمیق ترین دریاچه در آمریکا است که در جنوب اورگن قرار گرفته و عمق آن به 600 متر می رسد. نور خورشید تا 120 متر از آن نفوذ می نماید.

3. کان سون، ویتنام

یکی از مرموزترین جزیره های روی زمین، جزیره کان سون از مجمع الجزایر 16 گانه کان دایو در ویتنام است که درمیان صخره های گرانیتی و آب زلال احاطه شده است. سواحل این جزیره از شن های طلایی رنگ پوشیده شده است. برای دیدن چشم انداز ای نفس گیر از منطقه به خلیج دمتره بروید.

4. خلیج شیطان، جزایر ویرجین، بریتانیا

گاهی اوقات برای تجربه یک اتفاق بی نظیر باید کوشش کرد. برای دیدن این خلیج در بریتانیا نیز شما باید کمی کوشش کنید از دریای کارائیب عبور کنید آب های زلال اطرافتان را ببینید تا در نهایت به خلیج شیطان در میان صخره ها و شن های سفید برسید.

5. دریاچه های پارک ملی پلوتویک، کرواسی

با فاصله 2 ساعته از مرکز صنعتی کرواسی، زاگرب شما به طبیعتی پا خواهید گذاشت که زیبایی چشم گیری دارد. این پارک ملی که از سال 1357 جزو میراث های ملی یونسکو ثبت شده است، 16 دریاچه زلال و زیبا دارد. پل چوبی که در پارک و از میان دریاچه ها عبور می نماید این امکان را به گردشگران می دهد تا آب های زلال را زیر پای خود حس نمایند. هم چنین امکان قایق سواری نیز وجود دارد تا نگاهی نزدیک تر به آب های تمیز و آبی دریاچه ها داشته باشید.

6. آمبرگریس کی، بلیز

با یک قایق سواری کوتاه از استرالیا به بهشت غواصان، آمبرگریس کی که بزرگ ترین جزیره بلیز است، می رسید. می توانید در میان کوسه های پرستاره غواصی کنید. چاله ها و غارهای دریایی را ببینید. در کنار لاک پشت ها و ماهی های رنگارنگ شنا کنید و در زیر تابش خورشید در ساحل استراحت کنید.

7. دریاچه پنج گل، پارک ملی جیوژیو، چین

آبشارهای بی نظیری که به دریاچه های آبی این پارک سرازیر می شوند، از میراث های طبیعی ثبت شده در یونسکو هستند که در استان سیچون چین قرار دارند. معروفیت اصلی این پارک برای دریاچه پنج گل است که آبی زلال و شفاف دارد و درختان افتاده در آن کاملا هویدا هستند در کنار دریاچه نیز چشم انداز ای بی نظیر از کوه ها و آسمان پیش روی شما قرار خواهد داشت.

8. جزیره هاولک، هند

این جزیره دورافتاده بخشی از بهشت جزایر اندامان در خلیج بنگال در هند است. دسترسی به جزیره آسان نیست اما اگر غواصی در میان آب های زلال و سواحل سفید را می خواهید قطعا این جزیره ارزش تحمل راستا سخت را خواهد داشت. این جزیره دروازه ای به بهشتی خواهد بود که به دور از هرگونه ارتباطات انسانی واقع شده است.

9. روساریو، کلمبیا

در کنار ساحل کارتاگنا، زنجیره ای از سواحل غیرمسکونی کوچکی واقع شده است که روساریو نامیده می شوند. بزرگ ترین جزیره مرجانی کلمبیا نیز در میان سواحل سفید و آب های زلال این منطقه واقع شده است و گونه های گرراستای بسیاری در این منطقه زندگی می نمایند. بیشتر هتل های این منطقه شما را با قایق به گردش در منطقه می برند.

10. دریاچه پیتو، آلبرتا، کانادا

دریاچه پیتو در پارک ملی بانف در کانادا واقع شده است. از قله بوسامیت که در نزدیکی دریاچه واقع شده است شما می توانید برترین دید را نسبت به آن داشته باشید و از همین منطقه بیشترین عکس ها برای تهیه کار ت پستال گرفته شده است. هم چنین بازدیدنمایندگان می توانند به صخره نوردی در کوه های اطراف و یخچال های طبیعی بروند. چشمه های آب گرم این منطقه نیز برای استراحت فوق العاده خواهند بود.

11. مالدیو

به عنوان یکی از برترین جزیره های دنیا، جای تعجبی نیست که مالدیو به وسیله هنرمندان مشهور انتخاب می گردد. این جزیره در میان آب های عرب و هند واقع شده است، ساحل آن از شن های سفید پوشیده شده است و آب بسیار زلالی دارد. برای داشتن یک تجربه بی نظیر می توانید غواصی کنید، از صخره های مرجانی دیدن کنید و در ساحل استراحت کنید.

12. پالاوان، فیلیپین

با یک پرواز کوتاه از مانیل مرکز فیلیپین به پالاوان خواهید رسید. هرچند این جزیره این حس را به شما القا می نماید که گویی از دنیا فاصله بسیار دارید. این جزیره در فیلیپین در میان انبوهی از جنگل پوشیده شده است، آب های زلالی دارد، صخره های مرجانی و تالاب ها و سواحل مخفی آن نیز بسیار است. در طولانی ترین رودخانه زیرآبی شنا کنید، ماهی های گرراستای را دیدن کنید و از بودن در جزیره لذت ببرید.

13. توساو اوژنترنچ، ساموآ

این مکان که به چاله بزرگ نیز مشهور است یکی از شگفتی های اقیانوس آرام است که در ساموآ واقع شده است و به استخر جادویی در دنیا نیز معروفیت دارد. برای شنا کردن در آب زلال و شیرین این چاله بازدیدنمایندگان باید راستای را از میان جنگل و روستای لوتوفاگا عبور نمایند و از نردبان بلند این چاله به پایین بروند یا شجاعانه از ارتفاع 30 متری در آن شیرجه بزنند. آب های این چاله به وسیله ارتباطی که با اقیانوس دارد تامین می گردد و به همین علت هیچ گاه خشک و بی آب نخواهد شد.

منبع: کجارو / travelandleisure.com
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1998

به "زلال ترین آب های دنیا در کدام کشورها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلال ترین آب های دنیا در کدام کشورها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید