صادرات 90 درصد میگوی پرورشی سیستان و بلوچستان به خارج کشور

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به زیرکشت رفتن 700هکتار از اراضی کشت میگوی گواتر از برداشت 2هزارتن میگوی پرورشی در تیرماه جاری خبرداد.

صادرات 90 درصد میگوی پرورشی سیستان و بلوچستان به خارج کشور

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

راهنمایی الله میرمرادزهی درگفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به کشت میگوی پرورشی در 30مزرعه گواتر در شرق چابهار اظهار کرد: اراضی کشت شده نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به برداشت 2000 تن میگوی پرورشی در تیرماه امسال اضافه نمود: میگوی پرورشی از نوع وانامی شیشه ای است که باتوجه به بازارپسند بودن این نوع میگو بیش از 90درصد آن به کشورهای روسیه، آلمان، امارات و چین صادر می گردد.

مدیر کل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به آماده سازی سایت پرورش میگو رودیک اعلام نمود: این سایت با بیش از هزار هکتار مساحت با سرمایه گذاری یک کویتی پس از 6سال وقفه در حال آماده سازی است و پیش بینی می گردد در فصل پرورش بعدی 84 تا 104هکتار از آن به زیر کشت میگوی وانامی شیشه ای برود.

وی از فعالیت 4مرکز پرورش و تکثیر بچه میگو خبرداد وگفت: با پرورش بیش از 60 میلیون بچه میگو مورد احتیاج مزارع کشت، سیستان و بلوچستان از واردات بچه میگو بی احتیاج شد.

میرمرادزهی هم چنین با اشاره به خارج شدن اسکله صیادی تنگ در غرب چابهار از ارائه خدمات صیادی تاکید نمود: پروژه احداث موج شکن های این بندر با اعتباری بالغ بر 53میلیارد تومان به شرکت بهمبر تحویل داده شد که پیش بینی می گردد تا انتها امسال آماده ارائه خدمات به صیادان گردد.

مدیر کل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به رتبه اول این استان در میزان صید بیان نمود: در سال صید گذشته، بیش از 254تن استیصال از دریا توسط صیادان استان به ثبت رسیده واین درحالی است که سیستان وبلوچستان تامین کننده بیش از 60درصد ماهیان صنعتی کشور است.

استان سیستان وبلوچستان با دارا بودن حدود 320 کیلومتر مرز آبی، 8 بندر ماهیگیری، 3 مرکز تخلیه صید و تعداد 35تشکل صیادی با حدود 2400 شناور صیادی شامل قایق ولنج برای بیش از 24 هزارنفر به طور مستقیم و سه برابر این میزان یه صورت غیر مستقیم اشتغال زایی نموده است.این استان رتبه دوم صید در اقیانوس هند پس از کشور اندونزی و رتبه اول را در کشور دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 731

به "صادرات 90 درصد میگوی پرورشی سیستان و بلوچستان به خارج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 90 درصد میگوی پرورشی سیستان و بلوچستان به خارج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید