مادران استارتاپی!

به گزارش مجله سامی، مادر بودن همراه با مسائل زیادی است؛ شرایطی شگفت انگیز و در عین حال خنده دار. کارهای سخت فراوان و در بسیاری اوقات همراه با احساس تنهایی. در همین لحظه تعداد زیادی از مادران در این شرایط هستند و فراهم کردن امکان ارتباط آنها با یکدیگر کاری جذاب است. 2مادر کارآفرین به نام کیتی مسی و سارا هسز کسب وکاری در این زمینه را به نام Mush در سال 2016 و بر اساس تجربه شخصی خود از موقعیت سخت و پیچیده مادران ایجاد کردند. حس تنهایی و انفراد یکی از موارد رایج درمادرهاست که کمتر درباره آن بحث شده است و 4 نفر از هر 5 فردی که به تازگی مادر شده اند، این احساس را تجربه می نمایند.

مادران استارتاپی!

این دو کارآفرین نیز با داشتن چنین احساسی یکدیگر را در یک روز بارانی در زمین بازی بچه ها دیدار کردند. هر دوی آنها بچه ها نوپا و تازه متولد شده داشتند و در همین حال از یاری فرد دیگری در کنارشان بهره نمی بردند. وقتی که آنها شماره تماس یکدیگر را گرفتند و ارتباط ادامه یافت و در طول هفته های بعدی چندین مرتبه یکدیگر را دیدار کردند، روشن شد که داشتن امکانی چنین ساده چقدر در از بین رفتن حس تنهایی مفید است. بنابراین آنها تصمیم گرفتند راهی برای ارتباط محبت آمیز بین مادرانی ایجاد نمایند که فرزندان در سنین مشابه دارند. کیتی مسی پیش از آن کارگزار سهام و سارا مجری برنامه های تبلیغاتی بود.

دسترسی آنها به سرمایه گذار در حالی که تا پیش از این در چنین موقعیتی قرار نگرفته بودند، سخت بود، اما پس از آنکه نخستین سرمایه گذار به آنها اعتماد کرد، جهت برای ارتباط با سایرین هموار شد. به هر حال در نخستین مرحله پیروز به جذب 250هزار پوند سرمایه شدند که این سرمایه به عنوان هزینه پرورش طرح از سوی Mustard Seed و SEIS در اختیارشان نهاده شد. این سرمایه دوام چندانی نداشت و تنها به مدت 6ماه برای کار آنها کفایت کرد.

کیتی و سارا در ابتدا اپلیکیشن مخصوص خود را برای گوشی های تلفن هوشمند طراحی کردند. عرضه این اپلیکیشن توجه زیادی را به کار آنها در سطح ملی جلب کرد و تنها بعد از چند ماه پیروز به جذب 30هزار کاربر از شهرهای مختلف جهان شدند. در نتیجه آنها وارد جهت گردآوری اقتصادی جمعی شدند و توانستند به این روش حدود 1 میلیون پوند به وسیله Crowdcube سرمایه جذب نمایند. مادران بنیانگذار این کسب وکار از ابتدا با توزیع دستی برگه های تبلیغاتی، کارشان را به روشی سنتی آغاز کردند. این برگه ها را در زمین های بازی در اختیار علاقه مندان می گذاشتند، اما با عرضه نرم افزار و اینکه اپ استور اپل برنامه آنها را با عنوان اپی که دوستش داریم معرفی کرد، دیگر همه کارها را به وسیله اپلیکیشن خود دنبال کردند.

شبکه بی بی سی و رسانه هایی همچون دیلی میل، ساندی تایمز و گاردین اخبار آنها را پوشش دادند. به این ترتیب جهت دسترسی آنها با مخاطبان هموار شد. کیتی و سارا در روزهای نخست همه کوشش خود را صرف تدارک برای ارائه مناسب کارشان به سرمایه گذاران نموده بودند؛ آنها پیشینه انجام کارهای فنی را نداشتند و برای هر دیدار با یکی از سرمایه گذاران باید حدود 10 جلسه برگزار می کردند. انجام این مراحل برای مادرانی که 2فرزند خردسال دارند، بسیار سخت بود اما آنها پیروز به ادامه کار شدند و با جلب توجه سرمایه گذاران توانستند جهت مناسب ادامه کارشان را ترسیم نمایند.

در ادامه این جهت، آنها در اکتبر سال 2017 به کاخ باکینگهام دعوت شدند تا در بحث درباره سلامت روان مادران مشارکت نمایند. در سال 2018 پیشنهاد تالیف کتابی به نام The Mumsition دریافت کردند و هر دوی آنها برنامه هایی را در جلسات TedTalk به خود اختصاص داده اند. شرکت آنها امروز بیش از 10 کارمند دارد و در لندن فعالیت می نماید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 769

به "مادران استارتاپی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادران استارتاپی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید