مدیرعامل بنفیکا از گلم تعجب کرد، بازیکن بواویشتا فارسی حرف می زد!

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران، حسین طیبی ملی پوش فوتسال ایران که در تیم بنفیکا پرتغال بازی می نماید، در این فصل هم عملکرد چشمگیری داشته و با گلی که در لیگ قهرمانان اروپا به هالادس مجارستان به ثمر رساند، حسابی در کانون توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل بنفیکا از گلم تعجب کرد، بازیکن بواویشتا فارسی حرف می زد!

طیبی این روزها در ایران به سر می برد و به زودی و با آغاز تمرینات بنفیکا راهی پرتغال می گردد. این لژیونر فوتسال ایران با بیان اینکه هوادار باشگاه رئال مادرید است اما حضورش در بارسلونا در آینده دور از فکر نیست، به شایعاتی که پیرامون عدم حضورش در جام جهانی لیتوانی شکل گرفته بود واکنش نشان داد و تاکید نمود که پزشکان به او اجازه نمی دادند بازی کند.

ملی پوش فوتسال ایران بعلاوه با اشاره به حضور تعداد زیادی از فوتبالیست ها و والیبالیست های ایرانی در کشور پرتغال، خاطره جالبی را از رویارویی با علیرضا بیرانوند دروازه بان ایرانی بواویشتا تعریف کرد. مشروح گفتگوی طیبی با برنامه سلام صبح بخیر در ادامه می آید:

هیچ پزشکی اجازه بازی به من در جام جهانی نمی داد

در مورد بازی نکردنم در جام جهانی حرف های زیادی شنیدم. در حالی که دنده 10 من شکسته بود و هیچ پزشکی اجازه بازی نمی داد. کوشش کردم حتی اگر شده یک یا دو دقیقه بازی کنم اما پزشک می گفت حتی حرکت نکنم. با این حال من نرم دوی می کردم تا اگر احتیاج شد از نظر هوازی مسئله ای نداشته باشم. تمام پزشکان گفتند سه یا چهار هفته باید استراحت کنم. شاید اگر تیم ملی به مرحله نیمه نهایی یا فینال جام جهانی می رفت، می توانستم یاری کنم.

اشتباه کردم در بازی دوم با بلاروس هم بازی کردم

خیلی ها حرف می زنند اما از شرایطم خبر ندارند. می گفتند طیبی می تواند بازی کند اما برای باشگاهش استراحت می نماید. حتی وقتی به بنفیکا رفتم، پنج، شش هفته بازی نکردم. دنده من کامل شکسته بود و پزشکان می گفتند اگر بازی کنم ممکن است حتی طحالم آسیب ببیند. در بازی محبت آمیز با بلاروس قبل از جام جهانی آسیب دیدم اما متوجه نشدم. اشتباهم این بود که در مسابقه دوم هم بازی کردم. درد زیادی داشتم. حتی شکستگی دنده در عکس مشخص نبود اما به یک متخصص مراجعه کردم، با دست زدن روی دنده ام گفت که این شکستگی است.

حسین طیبی در تمرین تیم ملی فوتسال در جام جهانی 2021

طارمی در پرتغال شناخته شده است

طارمی شرایط خوبی در پرتغال دارد و شناخته شده است. علی علیپور، پیغام احتیاجمند و علیرضا بیرانوند هم هستند. والیبالیست ها هم به پرتغال آمده اند. آب و هوای پرتغال خوب است. آنجا سرد نیست و برف نمی آید (به شوخی).

بازیکن بواویشتا به زبان فارسی گفت طیبی چطوری

بچه ها در شهرهای مختلف پرتغال هستند. بیرانوند چند وقت پیش برای بازی با اسپورتینگ به لیسبون آمده بود که او را دیدم. یک بار هم ما به شهری رفته بودیم که تیم بیرانوند هم آنجا بود. تیم هایمان در یک هتل بودند و همدیگر را آنجا دیدیم. وقتی داشتم به جلسه فنی تیم می رفتم، یکی از بازیکنان بواویشتا (هم تیمی بیرانوند) از کنارم رد شد و به فارسی گفت طیبی چطوری، حالت خوبه؟ به علی (بیرانوند) گفتم چه کار می کنی؟! گفت به هم تیمی هایم فارسی یاد می دهم! فکر کنم علی آنجا فارسی و لُری را به همه یاد داده است (با خنده).

بیرانوند به زمان احتیاج دارد

من هم در تیم بنفیکا سلام چطوری را به هم تیمی هایم یاد داده ام ولی او (بازیکن بواویشتا) داشت راحت فارسی حرف می زد! علی از یک تیم دیگر به بواویشتا آمده و زمان می خواهد تا شرایطش روز به روز بهتر بگردد.

در بازی با هالادس ریسک کردم

گلی که برابر هالادس مجارستان زدم را قبلاً هم در تیم غیرت قزاقستان زده بودم اما این بار شرایط فرق داشت. بازی های جام باشگاه های اروپا بود و بازی هم با نتیجه تساوی 1 - 1 دنبال می شد. برای همین خیلی بازتاب داشت. در آن صحنه هیچ کار دیگری نمی توانستم انجام بدهم و ریسک کردم که خوشبختانه ضربه ام گل شد. چیزی که شگفت زده ام کرد حمایت مردم بود. فالکائو (اسطوره فوتسال برزیل) خودش گل های قشنگ زیادی زده است. او گل مرا منتشر کرد که خیلی خوب بود.

مدیرعامل محبوب بنفیکا دنبالم می گشت

روی کاستا سال جاری مدیرعامل باشگاه بنفیکا شده است. طرفداران بنفیکا او را خیلی دوستش دارند. او در بازی با هالادس در سالن بود و بعد از بازی به رختکن آمد و گفت طیبی کجاست؟ من آن زمان در ظرف یخ (برای ریکاوری) بودم. کاستا وقتی مرا دید گفت چه کار می کنی تو. نمی دانم چطوری بود. تا حالا ندیده بودم. واقعاً از گلی که زده بودم تعجب نموده بود. بازتاب این گل جهانی بود. شرایطش پیش بیاید بازهم از این گل ها می زنم. از بچگی و وقتی گل کوچک بازی می کردم از این گل ها می زدم.

شادی گل حسین طیبی بعد از گل به هالادس

واکنش به وجود مافیا در انتخاب بازیکن برتر آسیا

نمی دانم چرا با وجود اینکه در جمع گزینه های برترین بازیکن جهان بودم، به عنوان برترین بازیکن آسیا انتخاب نمی شدم. تمام کوششم را می کنم تا جهت فوتسالم را طی کنم و به اتفاقات دور و بر فکر نمی کنم. مافیا در فوتسال؟ نمی دانم چه اتفاقی می افتد. مهم است که به اتفاقات بهتر فکر کنم.

عواملی که باعث مشخص برترین بازیکن جهان می گردد

انتخاب شدن به عنوان برترین بازیکن جهان بستگی دارد. شانس دخیل است و به تیم ملی و یا قهرمانی با یک تیم در اروپا بستگی دارد. اینکه مثلاً بازیکنی قهرمان جام جهانی گردد و در اروپا هم قهرمان گردد، خیلی در انتخاب برترین بازیکن جهان موثر است.

ماندن در تیم بنفیکا؟

تا خاتمه این فصل با بنفیکا قرارداد دارم. پنج، شش ماه دیگر به جای مانده است. حالا برویم جلو ببینیم چه می گردد.

برای حضور در بارسلونا باید دید چه اتفاقی می افتد

باشگاه ایده آل؟ در جهان چند باشگاه سطح بالا در فوتسال وجود دارد مثل غیرت قزاقستان، بنفیکا پرتغال، بارسلونا. اینها فقط اسمش فرق می نماید وگرنه سطح همه یکی است. من خودم هوادار رئال مادرید هستم اما برای بازی در بارسلونا باید دید در آینده چه اتفاقی می افتد.

عزیزی خادم نگاه ویژه ای به فوتسال دارد

همواره واقعیت را می گویم. از زمانی که آقای عزیزی خادم به فدراسیون فوتبال آمده است، نگاه ویژه ای به فوتسال داشته است و منِ بازیکن این را احساس کردم. از آقای اصولی سرپرست کمیته فوتسال هم تشکر می کنم. با او اتفاقات خوبی برای فوتسال می افتد. ایشان حتی همراه تیم ملی به ایتالیا آمده بود و از نزدیک کاستی ها را می دید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1997

به "مدیرعامل بنفیکا از گلم تعجب کرد، بازیکن بواویشتا فارسی حرف می زد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل بنفیکا از گلم تعجب کرد، بازیکن بواویشتا فارسی حرف می زد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید