نکات مهم هنگام خرید ردیاب خودرو

به گزارش مجله سامی، با آدورو از موقعیت و شرایط خودرو خود در لحظه باخبر شوید. آدورو با امکان مقایسه محصولات خود شما را در انتخاب محصول مناسب یاری می نماید.

نکات مهم هنگام خرید ردیاب خودرو

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام آدورو، ردیاب خودرو دستگاهی است الکترونیکی که با نصب در وسایل نقلیه، موقعیت آن ها را مشخص و برای کاربران می فرستد.

ردیاب خودرو چیست؟

با پیشرفت فناوری، نسل جدیدی از ردیاب های خودرو ساخته شد که افزون بر مشخص موقعیت، اطلاعات دیگری از شرایط فنی و بدنه خودرو را به صورت اینترنتی یا پیامک به وسیله تلفن همراه هوشمند یا رایانه در اختیار کاربران قرار می دهد. سرویس های دوره ای را یادآوری می کند و بر پایه الگوریتم های از پیش تعریف شده رفتار راننده را تحلیل می کند. این ردیاب ها به طور هوشمند در صورت بروز پیش آمدها و حوادث هشدارهای لازم را برای کاربران می فرستند.

مأموریت اصلی همه ردیاب های خودرو مشخص موقعیت اتوماتیک و فرستادن اطلاعات است.

برای داشتن اطلاعات جامع در مورد موقعیت و شرایط فنی خودرو و همچنین داشتن گزارش های گوناگون سفرهای اجرا شده، ضروری است در کنار دستگاه ردیاب هوشمند خودرو نرم افزاری با قابلیت های بالا وجود داشته باشد که بتواند ضمن ثبت و نگهداری تمام داده ها، آن ها را پردازش نموده و اطلاعات مورد احتیاج کاربران را فراوری و به صورت برخط برای آنان ارسال نماید. بنابراین این نرم افزار با همراهی دستگاه ردیاب خودرو سامانه مدیریت ناوگان را تشکیل می دهد. این سامانه راهکاری است مبتنی بر اینترنت اشیا و خودروهای متصل. صاحبان وسایل نقلیه یا مدیران ناوگان با یاری این سامانه به طور پیوسته به وسایل نقلیه خود متصل هستند و افزون بر داشتن موقعیت لحظه ای خودرو میزان کارکرد آن را ارزیابی می نمایند.

مزایا و کاربردهای ردیاب خودرو

در گذشته از ردیاب ها صرفاً برای مشخص موقعیت استفاده می شد و شناخته شده ترین کاربرد آن زمانی بود که خودرویی به سرقت می رفت. در صورت سرقت خودرو، می توانستیم با یاری ردیاب موقعیت خودروی دزدیده شده را به پلیس خبر داده تا اقدامات لازم انجام گردد. ولی امروزه افزون بر امنیت کاربردهای گوناگون دیگری در ردیاب ها ایجاد شده است. مثلاً در همین موضوع سرقت خودرو می توان با یک پیامک یا فرمان اینترنتی خودرو را از راه دور خاموش نمود و سپس به پلیس خبر داد.

به جز مالکان خودرو که از ردیاب خودرو برای بالا بردن ضریب امنیت وسایل نقلیه خود و دیگر اعضای خانواده شان استفاده می نمایند، مدیران ناوگان نیز از عظیم ترین کاربران ردیاب هستند.

رشد روزافزون جمعیت و وسایل نقلیه، جهانی شدن و گسترش شهرهای هوشمند، لزوم مدیریت یکپارچه خدمات حمل ونقل همگانی، مسافری و بین شهری، رقابت پایاپای شرکت های پخش و حمل ونقل کالا و ترانزیت، امنیت دارایی ها و رقابت سازمان ها و شرکت ها برای بهره وری بیشتر، از دغدغه های اصلی مدیران ارشد است.

شرط لازم برای دست یابی به راهکارهای مناسب جهت مدیریت بهتر، داشتن اطلاعات مکان محور تحلیلی و طبقه بندی شده از داده های دقیق و قابل اعتماد است. داده هایی که کمترین امکان دخالت در آن وجود داشته و از عملکرد و رفتار واقعی کاربران فراوری شده باشد. بنابراین ضروری است مدیران ناوگان حمل ونقل مسافر و کالا سازوکاری در اختیار داشته باشند تا با یاری آن به طور پیوسته بر عملکرد وسایل نقلیه خود نظارت داشته باشند.

مزایای سامانه مدیریت ناوگان آدورو:

نظارت لحظه ­ای و دقیق بر عملکرد رانندگان و نحوه اجرای مأموریت

کاهش هزینه­ های اجرایی سازمان

دسترسی به انواع گزارش ­ها

امنیت دارایی ­های شرکت

ارتقاء بهره ­وری ناوگان

ردیاب خودرو آدورو برای دست یابی مالکان وسایل نقلیه و مدیران ناوگان به مزایای بالا با ارزش آفرینی و نوآوری در حوزه خدمات ردیاب ماهواره ای محصولاتی با قابلیت های زیر در اختیار کاربران قرار داده است:

پایش سلامت خودرو

آگاهی پیوسته از شرایط فنی و سلامت خودرو

اطلاع از میزان کارکرد خودرو

اطلاع از شرایط مصرف سوخت

یادآوری سرویس­ های دوره ­ای

مانیتورینگ ناوگان

موقعیت، سرعت و شتاب

تعریف حصار جغرافیایی

باز و بسته بودن قفل درها

ارسال هشدارهای گوناگون

آنالیز رفتار رانندگان

امکان شناسایی رفتارهای نامتعارف (ترمزهای ناگهانی، حمل با جرثقیل، ...)

گزارش مدت زمان روشن و خاموش بودن خودرو

محل و مدت زمان توقف خودرو

اطلاع از زمان بیکاری رانندگان

سرعت غیرمجاز

شرایط ردیاب خودرو در ایران

با اینکه در سال های اخیر تمایل به استفاده از ردیاب خودرو در ایران رو به برتری است، ولی در دیگر کشورها به ویژه کشورهای پیشرفته خودروها به مراتب بیشتر از کشور ما به ردیاب مجهز هستند.

از جمله دلایل استقبال نکردن مردم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کیفیت نامناسب محصولات موجود در بازار به ویژه در میان محصولات وارداتی

- خطای زیاد دستگاه ها و غیرقابل اعتماد بودن داده های ارسالی

- نبود گارانتی و سازوکارهای پشتیبانی محصول

- ناآگاهی شهروندان از کاربردهای ردیاب

نکات مهم در هنگام خرید ردیاب

برای خرید ردیاب در بازار حتماً به نکات زیر توجه کنید:

1. شرایط ظاهری دستگاه:

نخستین چیزی که هنگام خرید دستگاه ضروری است مورد آنالیز قرار گیرد شرایط ظاهری آن است. از آنجا که بهتر است این دستگاه از دیدرس پنهان باشد، هر چقدر قابلیت های بیشتر در حجمی کوچک تر گرد هم آیند، دستگاه جذاب تری خواهیم داشت.

2. تجهیزات داخلی:

قابلیت ها و کیفیت ردیاب خودرو بر پایه تجهیزات آن ارزش گذاری می گردد. هر مقدار تجهیزات بیشتر و با کیفیت تری در ردیاب وجود داشته باشد، آن دستگاه قابل اعتمادتر است. بهترین ردیاب خودرو ردیابی است که از تجهیزات داخلی با کیفیت برخوردار باشد.

مهم ترین بخش یک دستگاه ردیاب ماژول GNSS یا همان جی پی اس است که برای دریافت اطلاعات مکانی از ماهواره های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر تجهیزات مهم عبارتند از:

- باتری داخلی قوی

- آنتن داخلی

- شتاب سنج

- ژیروسکوپ

- ماژول بلوتوث

- حافظه داخلی

3. نصب آسان

هر چقدر برای نصب این دستگاه ها سیم کشی برق خودرو کمتر دست کاری گردد، بهتر است.

4. امکان سفارشی سازی

بسیاری از کاربران به هر دلیلی تمایل دارند که داده های دریافتی توسط گیرنده های ردیاب بنا به خواسته آنان پردازش و در اختیار آنان قرار گیرد.

5. پشتیبانی و خدمات به روزرسانی از راه دور

6. سرور داخلی و نرم افزار قوی و کارآمد

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1114

به "نکات مهم هنگام خرید ردیاب خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم هنگام خرید ردیاب خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید