نیاز کسب و کارها به طراحی اپلیکیشن

به گزارش مجله سامی، امروزه استفاده از تکنولوژی یکی از ضروریت‌های موفقیت در کسب‌و‌کارها است. طراحی اپلیکیشن به‌عنوان شاخه‌ای از بازاریابی دیجیتالی، در ایجاد برند و پیشی گرفتن از رقبا بسیار اهمیت دارد. توسعه و طراحی اپلیکیشن‌های تلفن همراه به سرعت در حال توسعه هستند. اجرای بهترین روش‌ها در طراحی اپلیکیشن تلفن همراه، کلیدی است که می‌تواند بازدید اپلیکیشن شما را افزایش داده و باعث استفاده مکرر از آن شود. به طور معمول، اپلیکیشن‌ها برای پاسخگویی به نیازهای کارکنان و همچنین مشتریان سازمانی طراحی شده‌اند. طراحی یک اپلیکیشن سازمانی علاوه بر اینکه آسان به نظر می‌رسد، فرایندی بسیار پیچیده است. گروه تکران با بهره‌گیری از تیم متخصص و دانش به‌روز خود در زمینه طراحی اپلیکیشن‌های سازمانی، بر روی پلتفرم‌های اندروید و iOS، همواره می‌کوشد تا بهترین راه‌حل‌های سازمانی را متناسب با نیازهای کسب‌و‌کار به شما ارائه دهد.

نیاز کسب و کارها به طراحی اپلیکیشن

اما چرا کسب‌و‌کارها باید طراحی اپلیکیشن را در اولویت کاری خود قرار دهند؟

یک اپلیکیشن سازمانی که به خوبی طراحی شده باشد و تمامی مراحل طراحی اپلیکیشن را با موفقیت گذرانده باشد، مشکلات واقعی کاربران را برطرف می‌کند. اپلیکیشن سازمانی شما باید رفتار کاربران، نیازها و ترجیحات آنان را به واقع درک کند. در ادامه به برخی از مزایایی طراحی اپلیکیشن در سازمان اشاره می‌شود:

مزیت رقابتی

اپلیکیشن‌های سازمانی موفق، مزیت رقابتی بیشتری را نسبت به بقیه رقبای سازمانی ارائه می‌کنند. یک اپلیکیشن سازمانی مناسب که به خوبی در بخش‌های مختلف تجاری ادغام شده باشد، ابزاری کارآمد برای بهینه‌سازی درآمد از یک اپلیکیشن است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که حدود 89 درصد از مشتریان به دلیل تجربه ضعیف مشتری، تجارت خود را با یک رقیب دیگر آغاز کرده اند.

بهینه‌سازی و پیش‌بینی داده‌ها

اپلیکیشن‌های سازمانی عصرجدید، از قابلیت‌های big data برای باز کردن بینش‌های تجاری و فرصت‌های عملی استفاده می‌کنند. اکثر شرکت‌های بزرگ و کوچک امروزی برای درک بهتر مشتریان خود و همچنین ساخت محصولات و خدماتی که جامعه به آن نیاز دارد، از تجزیه و تحلیل‌های عمده‌ای استفاده می‌کنند.

بهبود کارایی

اپلیکیشن‌های سازمانی براساس نحوه فعالیت کارکنان برای کاربران طراحی شده‌اند، نه براساس نحوه فعالیت کارکنان. برای جبران این شکاف، باید از رویکرد کاربر محور طراحی اپلیکیشن استفاده کرد. طراحی UX می‌تواند منجر به گردش کار بهتر و سریع‌تر شود، که برای کاربران بسیار آسان‌تر باشد و از این رو کارایی وظایف آن‌ها را بهبود بخشد.

کاهش بار شناختی

اکثر اپلیکیشن‌های سازمانی دارای اطلاعات یا داده‌های زیادی در یک صفحه هستند. بیشتر کاربران تلاش بسیاری را صرف یافتن اطلاعات در صفحات اپلیکیشن می‌کنند. با طراحی رابط کاربری مناسب و همچنین با در نظر گرفتن توانایی انسان در درک و پردازش اطلاعات، می‌توان مطمئن شد که اپلیکیشن از حداقل خطای ممکن برخوردار است و کاربران سریع‌تر می‌توانند به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند.

راه‌حل‌های مقرون به صرفه

استفاده آسان و رابط بصری مناسب بدین معنی است که کارکنان به آموزش بیشتری نیاز دارند. همچنین، یک سیستم مبتنی بر طراحی، جنبه‌های مقیاس‌پذیری و فناوری را در نظر می‌گیرد تا اطمینان حاصل شود که هزینه‌های تنظیم و نگهداری تا حد زیادی بهینه‌ شده است. سود و منفعت طراحی خود تجربه کاربری UX از سرمایه‌های بسیار مهم سازمانی است.

رضایت بیشتر کارکنان

این سیستم‌ها با وعده‌ای برای سهولت و بهره‌وری بیشتر در زندگی روزمره کاربران طراحی شده اند. این امری ضروری است که رابط‌های ساده بخشی از تعامل انسان و فضای دیجیتال باشند. هنگامی که یک ابزار دیجیتالی یک ابزار کمکی برای کاربران باشد، کاربران تمایل بیشتری را برای استفاده از آن نشان می‌دهند.

چالش‌های طراحی اپلیکیشن

اپلیکیشن‌های سازمانی طراحی شده مبتنی بر UX بدون شک می‌توانند شگفتی‌های بسیاری را در سازمان شما ایجاد کنند، اما مسیر موفقیت چنین اپلیکیشن‌هایی پر از مانع است و نیاز به صرف زمان زیادی از سمت طرفین دارد. در اینجا به برخی از چالش‌های ناشی از طراحی اپلیکیشن اشاره می‌شود:

یکپارچه‌سازی میان پلتفرمی

هنگام طراحی UX برای یک اپلیکیشن سازمانی، انواع ورودی‌های اپلیکیشن باید در نظر گرفته شود. آیا اپلیکیشن سازمانی انواع مختلف فرایندها، نرم‌افزارها و چارچوب‌ها را با هم ادغام می‌کند و برای کاربران مختلف در جهت‌های مختلف کاربر پسند است؟ البته تحقق این مهم مطمئنا آسان نخواهد بود.

فرایند توسعه زمان بر

توسعه یک اپلیکیشن سازمانی به دلیل داشتن کلیه قطعات متحرک، فعالیتی بسیار زمان بر است. سفر از ایده تا توسعه به آزمایش و راه‌اندازی می‌تواند یک روند طولانی و خسته‌کننده باشد. تعیین کمیت این تغییر به خصوص در آغاز کار بسیار دشوار است، اما تعیین هدف برای اطمینان از اتلاف وقت در فرایندهای ناخواسته مهم است.

تحقیق و توسعه

از آنجا که یک اپلیکیشن سازمانی متناسب با نیازهای طیف گسترده‌ای از افراد سراسر توابع ساخته شده است، مرحله اولیه این فرایند طراحی بسیار حیاتی و مهم است. این امر مستلزم آن است که طراحان وقت خود را با کاربران بگذرانند تا بتوانند نکات واقعی، زمینه‌های چالش‌های کاربردی، فرصت‌های جدید و در عین حال متعادل‌سازی اهداف سازمانی را درک کنند. بخشی از تحقیقات همچنین شامل درک بازار، صنعت فعلی، رقبا و اهداف ذینفعان مختلف است. طراحان تنها پس از دریافت بینش از تمام داده‌های فوق‌الذکر می‌توانند به فعالیت‌های خود سرعت بیشتری دهند.

آموزش به‌کارگیری

از آنجا که یک اپلیکیشن سازمانی، متناسب با نیازهای طیف گسترده‌ای از افراد طراحی شده است، مراحل اولیه پذیرش آن نیاز به آموزش اولیه در زمینه قابلیت استفاده آن دارد. کارکنان به آموزش‌هایی در زمینه بهتر شدن زندگی با استفاده از اپلیکیشن نیاز دارند.

طراحی اپلیکیشن می‌تواند در موارد زیر به شما و کسب‌و‌کار شما کمک کند:

  •   تسریع دستیابی به اهداف تجاری
  •   آشنا کردن کاربران بیشتر با محصولات و خدمات سازمانی شما
  •   ایجاد و بهبود تعامل بهتر و دو سویه
  •   ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به مشتریان
  •   پیشی گرفتن از رقبای تجاری
  •   افزایش راه‌های ارتباطی

 همانطور که قبلا اشاره شد، طراحی و توسعه یک اپلیکیشن سازمانی یکی از سرمایه‌های با‌ارزش کسب‌و‌کارهای امروزی است. شرکت تکران با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی اپلیکیشن و با بهره‌گیری از متخصصان و برنامه‌نویسان حرفه‌ای طراحی اپلیکیشن اندروید و طراحی اپلیکیشن iOS، همواره می‌کوشد تا حرفه‌ای‌ترین و کارآمدترین اپلیکیشن‌ سازمانی را متناسب با نیازها و خواسته‌های تجاری شما، به شما ارائه دهد. طراحی اپلیکیشن یک فرایند بسیار تخصصی و زمان‌بر است، که تاثیر چشمگیری در افزایش بهره‌وری و سودآوری کسب‌و‌کار شما دارد. شما می‌توانید با درمیان گذاشتن نیازهای سازمانی خود با متخصصان تیم تکران، از با‌کیفیت‌ترین و تخصصی‌ترین اپلیکیشن‌های سازمانی بهره ببرید.

انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1730

به "نیاز کسب و کارها به طراحی اپلیکیشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیاز کسب و کارها به طراحی اپلیکیشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید