واکنش شدید اللحن دمشق به مواضع مداخله جویانه لندن درباره سوریه

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سانا، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد: سوریه از نفاق و دورویی، ادعاهای دروغین و تحریف واقعیت ها توسط جاناتان هارگریوز فرستاده ویژه انگلیس در امور سوریه در خصوص اوضاع انسانی در سوریه حیرت زده است و ابراز شگفتی می نماید.

واکنش شدید اللحن دمشق به مواضع مداخله جویانه لندن درباره سوریه

این منبع اضافه کرد: این مقام انگلیسی فراموش نموده است که دلیل اصلی رنج کنونی مردم سوریه، تجاوزهای تروریست ها است که خون مردم سوریه را زمین ریختند و دستاوردهای آن ها را نابود کردند و انگلیس با حمایت های نامحدود و به شیوه های مختلف از گروه های تروریستی یکی از مهمترین طرف های شریک در این جنگ تروریستی است.

منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: انگلیس به دستور اربابش در کاخ سفید، همیشه در برابر کوشش های اجرا شده برای مبارزه با تروریسم مانع تراشی می نماید و هر حرکت جدی برای خروج از بحران فعلی را به چالش می کشد و میلیاردها دلار را برای مخدوش کردن چهره سوریه، شعله ور کردن آتش کشتار و ایجاد نفرت در سوریه هزینه می نماید و بازسازی آنچه را تروریسم تخریب نموده، با مشکل روبرو می نماید و مانع از بازگشت امور در سوریه به حالت عادی می گردد. آنچه این مسائل را به اثبات می رساند مخالفت لندن با کنفرانس بین المللی بازگشت پناهندگان است که ماه گذشته در دمشق برگزار گردید و انگلیس در آن شرکت نکرد.

این منبع در خاتمه گفت: انگلیس و مقامات آن در اظهارات خود در خصوص اوضاع انسانی در سوریه هیچ صداقتی ندارند، بلکه مسئولیت کامل رنج سوری ها بر عهده آنهاست، این امر مستلزم جوابگویی قانونی نیز هست و آن ها باید در قبال جنایاتی که علیه سوری ها مرتکب شده اند جوابگو باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1411

به "واکنش شدید اللحن دمشق به مواضع مداخله جویانه لندن درباره سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش شدید اللحن دمشق به مواضع مداخله جویانه لندن درباره سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید