پربازدید ترین جاذبه های گردشگری جهان

به گزارش مجله سامی، علیرغم گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مبنی بر چالش های اقتصاد جهانی، آمار گردشگران جهانی روز به روز در حال افزایش است. بر اساس آمار این سازمان تعداد گردشگران بین المللی در سال 2013، 5 درصد افزایش داشت و تعداد سفرها از مرز 1 میلیارد گذشت. چین با جمعیت 36/1 میلیاردی خود، بعد از امریکا دومین صادر کننده گردشگر در جهان می باشد و روسیه نیز با 26 % رشد، رتبه پنجم را کسب نموده است.

پربازدید ترین جاذبه های گردشگری جهان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

جالب است بدانید برخی از پارک های تفریحی و موضوعی نظیر Everland و Lotte World در کره جنوبی از مشهور ترین جاذبه های گردشگری دنیا نظیر برج ایفل، اهرام مصر و استون هنج بازدید نمایندگان بیشتری دارند. پارک های موضوعی نظیر دیزنی لند فرانسه به اندازه جاذبه های مشهوری نظیر کلیسای Sacré Coeur (5/10 میلیون) بازدید نماینده به خود جذب نموده اند. جاذبه های مشهور موزه بریتانیا (7/6 میلیون نفر)، موزه متروپولیتن نیویورک (3/6 میلیون نفر) و دیوار برلین (500 هزار نفر) نیز بازدید نماینده های کمی داشته اند.

البته دسترسی نیز یکی از عوامل تأثیر گذار در تعداد کم بازدید نمایندگان جاذبه هایی نظیر پارک ملی یلو استون (2/3 میلیون نفر) می باشد. در جاذبه هایی نظیر ماچوپیچو به دلیل مسائل حفاظتی، تعداد بازدید نمایندگان ورودی به ازای هر روز به 2500 نفر محدود شده و این باعث شده چنین جاذبه مشهور و ارزشمندی فقط 912500 بازدید نماینده در سال داشته باشد.

در این مطلب قصد داریم به معرفی پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری دنیا در سال 2013 بپردازیم. این گزارش توسط مجله معتبر Travel&Leisure و با استفاده از آمار به روز ادارات دولتی، گزارش های صنعت، رسانه های چاپی معتبر تهیه شده است. تعداد بازدید نمایندگان جاذبه هایی که بلیط ورودیه نمی فروشند با استفاده از روش های معتبری، تخمین زده شده اند.

در این گزارش جاذبه های گردشگری به شکل سایت های فرهنگی و تاریخی، مناطق طبیعی و فضای انسان ساخت رسمی تعریف شده اند و سواحل، پل ها و سایت های مذهبی خاصی که بازدید نمایندگان زیارتی دارند نیز از لیست حذف شده اند.

1. بازار بزرگ، استانبول

بازدید نماینده سالانه: 91,250,000 نفر

بازار بزرگ استانبول قدیمی ترین بازار دنیا و یکی از بزرگ ترین بناهای دنیا می باشد. سلطان احمد دوم بعد از فتح قسطنطنیه این بازار را به عنوان مرکز تجاری امپراطوری عثمانی ساخت. این بازار در سال 1461 شروع به فعالیت کرد.

در این بازار فروشگاه های سنتی چرم، فلفل، سفال، فرش، عتیقه جات و جواهرآلات به وفور یافت می گردد و در حال حاضر بسیاری از فروشگاه های آن سوغاتی می فروشند. این بازار یکی از پر جنب و جوش ترین مکان های شهر است و غیر از فروشگاه ها، دو مسجد، دو حمام ترکی، آب انبار، رستوران چند منظوره و کافه را در خود جای داده است.

2. میدان زوکالو، مکزیکوسیتی

بازدید نماینده سالانه: 85,000,000

میدان زوکالو چشم و چراغ مکزیکو است، انسان در این میدان وسیع با آن ساختمان های مجللش سرسام می گیرد. همه خط های اتوبوس و تراموا از زوکالو می گذرد و هزاران عابر پیاده در روز از آنجا می گذرند فروشندگان دوره گرد این میدان همه چیز از توله سگ و بلیت بخت آزمایی گرفته تا حبوبات و جواهر دزدیده شده می فروشند. از رستورانهای این میدان همواره صدای موسیقی شنیده می گردد. برجسته ترین ساختمان این میدان نمازخانه ای است همگانی که با سنگ های پرستشگاه بزرگ آزتک ها ساخته شده است و بزرگترین جنگ میان اسپانیایی ها و سرخپوستان در همین میدان صورت گرفت که خاتمه موکتسوما را در کاخش سنگباران کردند و کشتند.

3. میدان تایمز، نیویورک

بازدید نماینده سالانه: 50,000,000

میدان تایمز نام تقاطعی بسیار مشهور در منهتن نیویورک می باشد که در تقاطع خیابان برادوی و خیابان هفتم واقع شده است. این میدان از مهمترین مراکز تجاری و توریستی محبوب شهر نیویورک می باشد و به خاطر این میدان است که شهر نیویورک لقب شهری که هرگز به خواب نمی رود را به خود گرفته است.

میدان تایمز یک تقاطع شلوغ از هنر و تجارت، همراه با تابلوهای تبلیغاتی فراوان است که برای جلب توجه بینندگان با هم رقابت می نمایند. از مهمترین دیدنی های این خیابان می توان به استودیو میدان تایمز (محل ضبط برنامه های ABC، صبح بخیر آمریکا، نایت لاین و …)، ساعت شورلت (یک ساعت آنالوگ نمایش داده شده در صفحه دیجیتال)، کافه هارد راک نیویورک، سیاره هالیوود و فروشگاه دیزنی اشاره نمود.

4. سنترال پارک، نیویورک

بازدید نماینده سالانه: 40,000,000

پارک مرکزی نیویورک (Central Park)، نام پارک بزرگ و معروفی است که در مرکز منهتن و در میان مراکز تجاری شهر نیویورک واقع شده است. پارک مرکزی نیویورک، اولین پارک مُدرن در تاریخ ایالات متحده آمریکا محسوب می گردد که در سال 1857 میلادی توسط فردریک لاو المستد (Frederick Law Olmsted) و همکار انگلیسی اش کالورت واس (Calvert Vaux) طراحی و افتتاح شد. وسعت این پارک حدود 342 هکتار است که به شکل مستطیل در قلب منطقه منهتن واقع شده است. همچنین این پارک دارای دریاچه هایی به وسعت جمعاً 60/7 هکتار می باشد. این پارک که بزرگترین پارک درون شهری دنیا نامیده می گردد، محل برگزاری مسابقات و نمایش های زیادی در طول سال نیز است. پارک مرکزی نیویورک در تمامی روزهای سال به روی مردم شهر نیویورک و همچنین توریست ها باز است.

5. یونیون استیشن، واشنگتن

بازدید نماینده سالانه: 40,000,000

یونیون استیشن یا ایستگاه اتحاد (Union Station) نام یک ایستگاه راه آهن معروف در واشنگتن دی سی است. این ایستگاه از نظر موسسه معماران آمریکا در رتبه 37 محبوبترین بناهای آمریکا واقع شده است. این بنا در سال 1903 با معماری دانیلا برنهم ساخته شد. در زمان جنگ دنیای دوم روزانه بیش از 200,000 نفر از این ایستگاه استفاده می کردند. این ساختمان با معماری هنری و زیبایش محل ورود بسیاری از مقامات عالیرتبه دنیا بوده است. این روزها، ساختمان ایستگاه Union لوکیشن فیلمبرداری بسیاری از فیلمها و سریالهای جدید می باشد. راهنماهای گردشگری به اغلب گردشگرانی که به شهر واشنگتن دی سی می آیند توصیه می نمایند حتی برای قدم زدن در سالن ها، مغازه ها و رستوران های این ایستگاه هم که شده، سری به آنجا بزنند. ساعت بزرگی که در تالار اصلی قرارگرفته یکی از جاذبه های عکاسی این ایستگاه به شمار می رود.

6. دیزنی لند، مجیک کینگدام، فلوریدا

بازدید نماینده سالانه: 18,588,000

مجیک کینگدام یکی از 4 پارک موضوعی دیزنی لند می باشد که در بی لیک فلوریدا ساخته شده است. این پارک در اول اکتبر 1971 توسط شرکت WED طراحی و ساخته شد و جاذبه ها و ظاهر آن بسیار شبیه دیزنی لند کالیفرنیا می باشد. این پارک در سال 2013 برای پنجمین سال متوالی با 18 میلیون بازدید نماینده، پر بازدید ترین پارک موضوعی دنیا شد.

مجیک کینگ دام به 6 سرزمین مجزا تقسیم می گردد که در مرکز آن مهمترین بخش پارک، یعنی قصر سیندرلا قرار گرفته است. یک راستا قطار در این پارک طراحی شده که ترن آن توسط اسب کشیده می گردد و از مین استریت، فرانتیر لاین و فانتازی لند می گذرد.

7. شهر ممنوعه، پکن

بازدید نماینده سالانه: 15,340,000

شهر ممنوعه شهری قدیمی در منطقه پکن، پایتخت کشور چین است و یکی از مهمترین دیدنی های تاریخی چین بشمار می آید. شهر ممنوعه به روایتی وسیع ترین و کامل ترین مجموعه معماری چوبی در دنیا بشمار می رود و معماری آن تبلور نگرش و درایت مردم چین است.

احداث شهر ممنوعه در سال 1406 میلادی با دستور جو دی دومین امپراتور سلسله مینگ شروع گشت و ظرف 14 سال ساخته شد. تا سال 1911 میلادی و نابودی سلسله چینگ (قریب 500 سال) جمعاً 24 امپراتور در این شهر ممنوعه اقامت نموده و بر چین فرمان رانده اند. از سال 1924 بازدید از این مجموعه به عنوان کاخ موزه برای عموم آزاد گشت و ممنوعه بودن آن خاتمه پذیرفت.

8. آبشار نیاگارا، نیویورک و انتاریو

بازدید نماینده سالانه: 22,000,000

آبشارهای نیاگارا (Niagara Falls) به مجموعه سه آبشار گفته می گردد که در مرز آمریکا و کانادا در استان انتاریو از قلمروی کانادا و در ایالت نیویورک از قلمرو آمریکا جای دارد. این مجموعه آبشار در 27 کیلومتری شمال و شمال غرب بوفالو و 121 کیلومتری جنوب و جنوب شرق تورنتو، میان دو شهر دوقلوی نیاگارا فالز (انتاریو) و نیاگارا فالز (نیویورک) واقع شده است. این آبشارها از بزرگ به کوچک به ترتیب عبارتند از: آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس.

این آبشارها روی هم رفته بالاترین سرعت جریان در میان تمام آبشارهای دنیا را دارند. بلندی این آبشار بیش از 50 متر است. آبشار نعل اسبی با توجه به ارتفاع سقوط آب و شدت جریان، قوی ترین آبشار در آمریکای شمالی است. در زمان پُرآبی بیش از 168 هزار مترمکعب و در حالت عادی نزدیک به 110 هزار مترمکعب آب در دقیقه از این آبشار سرازیر می گردد.

9. معبد میجی، توکیو

بازدید نماینده سالانه: 30,000,000

معبد میجی (Meiji Jingu) یا میجی جینگو در منطقه شیبویای توکیو، پایتخت ژاپن واقع شده است. این معبد در کنار پارک یویوگی واقع شده است و در سال 1920 میلادی ساخته شده است و به امپرطور میجی و ملکه کوکن تعلق دارد. باغ بسیار وسیع درون این معبد جینگو گیوئن (باغ معبد) نامیده می گردد. در باغ معبد گل های زنبق بسیاری کاشته شده است. بهترین فصل برای ملاقات از این قسمت باغ در ماه ژوئن می باشد. باغ بیرونی معبد میجی معروف به جینگو گایئن در شینجوکو واقع شده است. در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 این معبد بازسازی و تبدیل به مکان جذابی برای گردشگران شد. پس از مرگ امپراطور در سال 1912 و مرگ همسرش در سال 1914 ژاپنی ها این مکان را برای بزرگداشت یاد آنها نگهداری کردند. علاوه بر خود معبد، جنگل های اطراف آن با بیش از 245 گونه گیاهی بسیار دیدنی است. بازدید از این معبد رایگان است.

10. کلیسای جامع نوتردام، پاریس

بازدید نماینده سالانه: 14000000

کلیسای جامع نوتردام پاریس کلیسای معروفی در شهر پاریس است که در جزیره سیته در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. هر سال 14 میلیون نفر از آن بازدید می نمایند. این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین کلیسای اروپا بود ولی هم اکنون نه تنها در اروپا بلکه در فرانسه کلیساهای بزرگتر از آن وجود دارند. اهمیت آن در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک می باشد.

برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده اند. برج های کلیسا هر کدام 69 متر بلندی داشته و برای رسیدن به بالای آن باید 380 پله را بالا رفت. برج های دو قلوی کلیسا در رمان گوژپشت نوتردام اثر ویکتور هوگو محل زندگی کازیمودوی گوژپشت هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 698

به "پربازدید ترین جاذبه های گردشگری جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پربازدید ترین جاذبه های گردشگری جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید