چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟

به گزارش مجله سامی، جزیره هنگام یکی از سه جزیره مجذوب کننده و محبوب در نزدیکی قشم به شمار می آید. این جزیره از نظر مساحت و جمعیت از جزیره هرمز کوچک تر و از جزیره لارک بزرگ تر است. این جزیره در قسمت جنوبی قشم قرار داشته و فاصله زیادی با آن ندارد. در صورتی که با تور قشم هوایی به این جزیره سفر نموده اید احتیاج است تا از جزیره هنگام نیز تماشا کنید اما چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟ این مهم ترین سؤالی است که بسیاری از گردشگران و مسافران در زمان سفر به قشم دارند.

چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟

چگونه از قشم می توانیم از قشم به جزیره هنگام سفر کنیم؟

با توجه به تمامی جاذبه های گردشگری و طبیعی که جزیره هنگام دارد احتیاج است تا بدانیم چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم. برای رسیدن به جزیره هنگام باید به اسکله کندالو یا اسکله شیب دراز بروید. پس از تهیه بلیط قایق و سوار شدن بر آن، با گذشت مدت زمانی حدود چند دقیقه، می توانید به جزیره هنگام سفر کنید. جزیره هنگام فاصله بسیار کمی با قشم دارد؛ به همین علت حتی از جزیره قشم نیز قابل رؤیت است. برای سفر به جزیره هنگام می توانید از تمامی اسکله های موجود در قشم بهره ببرید.

جا های تماشای جزیره هنگام

جزیره هنگام دارای جاذبه های تماشای بسیار زیادی است. این جاذبه ها در نزدیکی یکدیگر قرار دارند به همین علت یکی از جا های تماشای اطراف قشم به شمار می آیند. از جا های تماشای جزیره هنگام می توان به دلفین های این جزیره اشاره نمود. علاوه بر این، ساحل نقره ای جزیره هنگام و مشاهده زندگی بومی و بازارچه محلی آن بسیار لذت بخش است و می تواند یک خاطره مناسب را به وجود بیاورد. ماهی های آکواریومی این جزیره یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن به شمار می آید.

بازدید از دلفین های جزیره هنگام

یکی از جاذبه های گردشگری جزیره هنگام دلفین های آن است. در صورتی که با تور قشم هوایی اقدام به مسافرت نموده اید، می توانید به بازدید از دلفین های این جزیره بپردازید و از تماشای بازیگوشی آن ها نهایت لذت را ببرید. تماشا دلفین های جزیره هنگام به شانس نیز بستگی دارد. در صورتی که پیروز شدید دلفین ها را مشاهده کنید، امکان گرفتن عکس های یادگاری برای شما وجود دارد.

ساحل نقره ای جزیره هنگام

در مجاورت صخره های ساحلی جزیره هنگام، ساحل کوچکی وجود دارد که دارای شن های نقره ای بسیار زیبا است و زمانی که نور خورشید به آن ها می تابد تلالو خاصی دارند. ساحل نقره ای جزیره هنگام در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری و طبیعی اطراف قشم به شمار می آید و معمولاً افرادی که با تور قشم هوایی به این جزیره سفر می کنند، اقدام به تماشا آن می کنند.

زندگی بومی و بازارچه محلی جزیره هنگام

به طور کلی می توان گفت جزیره هنگام جزیره بزرگی نیست و تنها سه منطقه مسکونی در آن وجود دارد. یکی از این منطقه ها در نزدیکی ساحل واقع شده و به علت وجود گردشگران و مسافران زیاد دارای یک بازار محلی کوچک است. در این بازارچه انواع صنایع دستی که با صدف درست می گردد، وجود دارد. بسیاری از افراد محلی این جزیره دارای پوشش خاص و سنتی جنوب هستند و غذا های سنتی جنوب در این محل طبخ می شوند. یکی از محبوب ترین غذا های جنوب که مسافران و گردشگران علاقه زیادی به آن دارند، سمبوسه های دریای سرخ است. علاوه بر این بازارچه محلی، امکان تماشا ماهی های آکواریومی در جزیره هنگام وجود دارد. در بعضی از سواحل این منطقه می توانید به راحتی ماهی های رنگارنگ زیادی را مشاهده کنید.

کلام پایانی

یکی از جاذبه های گردشگری قشم، جزیره هنگام نام دارد. این جزیره در فاصله بسیار کمی از قشم قرار گرفته به طوری که حتی با چشم نیز می توان آن را مشاهده کرد. یکی از سؤالاتی که گردشگران و مسافران در زمان سفر به قشم دارند این است که چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟ برای رسیدن به این جزیره می توانید از تمامی اسکله های موجود در جزیره قشم بهره ببرید و از طریق قایق ظرف مدت چند دقیقه به جزیره هنگام برسید.

منبع: اتاق
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2250

به "چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از قشم به جزیره هنگام برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید