6 محصول شیشه ای در دکوراسیون خانه های مدرن

به گزارش مجله سامی، شیشه یکی از متریال های پرکاربرد در طراحی و دکوراسیون داخلی ساختمان به شمار می آید. شیشه نماد شفافیت و ظرافت است و خانه هایی که در طراحی آن ها از از این ماده استفاده می گردد، بسیار دلباز به نظر می رسند. به همین منظور استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک پیشنهاد می گردد. ما در این نوشته به استفاده شیشه در دکوراسیون داخلی و عناصری که با این متریال قابل ترکیب هستند، می پردازیم. با ما همراه باشید.

6 محصول شیشه ای در دکوراسیون خانه های مدرن

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

1. میز شیشه ای

اتاق نشیمن برای اهداف مختلفی از جمله پذیرایی از مهمان و گذراندن وقت با آنها طراحی می گردد. استفاده از میزهای شیشه ای در این مکان علاوه بر کاربردی بودن، موجب انعکاس نور شده و دکوراسیون اتاق نشیمن را شکیل تر و زیباتر جلوه می دهند.

یکی از ویژگی های میز شیشه ای تنوع رنگ در فراوری آن است و این امر باعث شده با هر نوع دکوراسیون داخلی قابلیت همخوانی داشته باشد. میزهای شیشه ای نسبت به میزهای چوبی مقاومت بالاتری دارند و به مرور زمان آسیب ندیده و از طول عمر آنها کاسته نمی گردد.

2. درب و محفظه شیشه ای برای دوش حمام

دوش یکی از المان های ضروری و پرکاربرد در حمام ها است. در گذشته دوش ها در سقف یا بالای دیوار حمام نصب می شدند اما در دنیای مدرن امروزی استفاده از درب ها و محفظه های شیشه ای که دوش حمام را از سایر قسمت های آن تفکیک می نماید رواج یافته است. پانل های شیشه ای برای ساخت درب های شیشه ای در رنگ های مختلف فراوری می شوند.

اگر برای دوش حمام حریم خصوصی چندان اهمیتی ندارد بهتر است از درب های شیشه ای بی رنگ بهره ببرید. شیشه های بی رنگ زیبایی کاشی های کار شده در حمام را پنهان نمی نمایند و در واقع مانند عایقی به منظور جلوگیری از خروج آب به سایر قسمت های حمام عمل می نمایند. انواع شیشه از جمله مات، شفاف و رنگی به منظور ایجاد حریم خصوصی برای دوش دریافت قابل استفاده می باشند. رنگ این شیشه ها را می توان با توجه به رنگ سایر قسمت های حمام انتخاب نمود.

3. کابینت شیشه ای

کابینت و اکسسوری های شیشه ای از دیگر کاربردهای شیشه در طراحی داخلی است، همین که درب کابینت های ساخته شده از چوب یا سایر متریال ها از جنس شیشه باشد، نمای آشپزخانه زیباتر خواهد شد. رنگ شیشه کابینت و اکسسوری ها را بر اساس تطبیق با سایر قسمت های کابینت و دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید.

انواع شیشه های حرارت دیده، موجدار، مات و شفاف برای درب کابینت مناسب هستند. استحکام شیشه و خاصیت ضد آب بودن آن باعث شده از شیشه در ساخت اجزای حمام و آشپزخانه استفاده گردد.

4. قفسه شیشه ای

قفسه شیشه ای یکی از المان های مفید و پرکاربرد در دکوراسیون خانه های مدرن محسوب می گردد. این قفسه ها مکانی مناسب برای قرار دادن اشیاء پرکاربرد مانند تلفن همراه، شارژر، تبلت و لوازم آرایشی را فراهم می نماید و به دکوراسیون خانه شما نظم و ترتیب می بخشد.

آنها از صفحات شیشه ای مقاوم و کوچکی تشکیل شده اند که در سایزها و ضخامت های متفاوت برای اتصال بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرند. این قفسه ها را می توان از جنس های مختلف شیشه و در رنگ های متنوع با توجه به دکوراسیون داخلی انتخاب نمود.

5. لوستر شیشه ای

لوستر از جمله عناصر دکوراتیو است که زیبایی بی نظیری در دکوراسیون داخلی ایجاد می نماید. لوسترهای شیشه ای نه تنها طراحی لوکس خود را به نمایش می گذارند بلکه با انعکاس نور باعث روشن تر شدن گوشه و کنار اتاق های عظیم می شوند.

لوسترها در سایزهای متفاوت وجود دارند و قابل نصب در اتاق نشیمن، اتاق خواب و راهرو هستند. یکی از ایده های مناسب برای استفاده از لوسترهای شیشه ای انتخاب مدل هایی است که یک یا چند لامپ در زیر آنها نصب شده، این لامپ ها بازتاب نور را بهتر نشان می دهند و جذاب تر خواهند بود.

6. عناصر دکوراتیو شیشه ای

عناصر دکوراتیو تنها برای یک هدف استفاده می شوند و آن تکمیل دکوراسیون داخلی و زیباتر نمودن آن است. امروزه محصولات، مجسمه ها و عناصر دکوراتیو شیشه ای در اشکال مدرن و زیبا فراوری می شوند و به راحتی می توان با قیمتی مناسب آنها را خریداری کرده و در دکوراسیون خانه قرار داد. المان های تزئینی را در رنگ های روشن انتخاب نمائید زیرا با انعکاس نور فضای خانه را باشکوه تر نشان می دهند.

کلام آخر

ما در این مقاله به آنالیز محصولات شیشه ای مورد استفاده در دکوراسیون منزل پرداختیم. همانطور که گفته شد، شیشه متریالی شفاف است که در بیشتر ساختمان ها کم یا زیاد یافت می گردد. میز، دکور، کابینت و شلف، لوستر و وسایل تزیینی از المان هایی هستند که بکار بردن شیشه در طراحی آنها می تواند در زیبایی دکوراسیون داخلی نقش بسزایی داشته باشد.

شما در خانه خود از کدامیک از محصولات شیشه ای که در بالا ذکر کردیم استفاده می کنید؟ کدام المان شیشه ای در منزل بکار می برید که ما به آن اشاره نکردیم؟

منبع: ساختمانچی
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1067

به "6 محصول شیشه ای در دکوراسیون خانه های مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 محصول شیشه ای در دکوراسیون خانه های مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید