آداب فرهنگی عجیب مردم تایلند

به گزارش مجله سامی، در این مقاله از مقالات گردشگری کشور تایلند شما کاربران علاقمند به سفرهای خارجی را با آداب فرهنگی عجیب مردم تایلند آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به تایلند را دارید پیشنهاد میکنیم این مقاله را تا آخر مطالعه کنید

آداب فرهنگی عجیب مردم تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

فرهنگ و نوع لباس مردم کشور تایلند گاهی کمی عجیب است به گونه ای که گردشگران و افرادی که تور تایلند را خریده و برای نخستین بار راهی این دیار شده اند را به خود جذب نموده و به فکر وا می دارد. اگر شما هم به فکر سفر به تایلند هستید و از قیمت تورهای تایلند بی خبر هستید باید بگویم که قیمت تورهای تایلند بسیار متفاوت است و بر اساس شهر مقصد و هتل و نوع سفرتان با مراجعه به آژانسهای مسافرتی حتما می توانید تجربه سفر به تایلند را به دست بیاورید اما حتی اگر تور لحظه آخری تایلند یا تورهای ارزان تایلند را خریده باشید باز هم توصیه می کنم که با فرهنگ این سرزمین آشنا شوید زیرا بی شک در سفرتان مردم تایلند را خواهید دید. پیش از این که از رفتارهای تایلندیان برایتان بگویم، پیشنهاد می کنم اگر هوادار سفر به کشورهای آسیای شرقی هستید تور هند و تور چین را هم از دست ندهید و از این کشورهای جذاب هم دیدن کنید.

تایلندی ها کادو را باز نمی نمایند!

اگر برای اولین بار پا به خانه یک تایلندی گذاشتید و با خود هدیه ای همراه داشتید اصلا توقع نداشته باشید که آن را جلوی شما باز نموده و تشکر نمایند بلکه امکان دارد که با بی اعتنایی آن را به گوشه ای بیندازند. حقیقت این است که در میان مردم تایلند باز کردن کادو جلوی میهمان کاری ناپسند به شمار می آید.

تایلندی ها با روح صحبت می نمایند!

جالب است بدانید که بسیاری از مردم تایلند وقتی خانه خود را به هنگام شب ترک می نمایند و در واقع مواقعی که خانه آنها در طول شب خالی می ماند، خانه خود را به یک روح می سپارند تا از آن مراقبت کند و عجیب تر این که در هنگام بازگشت به منزل هم از آن روح به خاطر مراقبت از خانه شان تشکر می نمایند؛ پس اگر تور تایلند را خریدید و رهسپار روستاهای این کشور شدید منتظر صحبت بومیان با ارواح باشید!

البته این رسم در بعضی از شهرهای تایلند رایج نیست و حتی اگر این کار را انجام بدهند از میهمانان خارجی نمی خواهند که از این رسم را به جا بیاورند.

اصلا نباید صدا را بالا ببرید

بالا بردن صدا حتی به میزان کم در تایلند به معنای عصبانی شدن و از دست دادن کنترل است بنابراین هر اتفاقی که رخ داد سعی کنید که با خونسردی برخورد کنید. آنها معتقد هستند که با آرامش و صحبت کردن با مهربانی می توانند تمامی مسائل را حل نمایند.

بانوان باید در تایلند به ظاهرشان اهمیت بدهند

در سفر به تایلند حتما با صحنه هایی روبرو خواهید شد که بانوان تایلندی برای بیرون رفتن از منزل لباسهای زیبایی به تن می نمایند و حتی با کفشهای پاشنه دار به قصد خرید، به مراکز خرید می روند؛ بسیاری از گردشگران خارجی در این شرایط عکس العمل نشان داده و می گویند که چنین لباسهایی برای یک بیرون رفتن ساده، زیاده روی است اما شما به عنوان یک گردشگر هوشمند بدانید که زنان تایلندی همیشه لباسهای زیبایی به تن می نمایند زیرا مردم این کشور تحت تاثیر فرهنگ و مد غرب قرار دارند و لباس هایشان نیز به سبک هالیوودی هاست.

بارداری در تایلند یک تابو است

در تایلند بارداری بانوان نوعی بیماری تلقی می گردد و آنها به خاطر شرایطشان از بسیاری از کارها منع می شوند برای مثال آنها به هیچ وجه به ملاقات بیماران نمی روند حتی اگر بیماری مسری نباشد؛ مردم تایلند معتقد هستند که دیدن بیمار می تواند برای مادر و فرزند ضرر داشته باشد همچنین آنها از خوردن ماهی و بسیاری از غذاهای اصلی تایلندی منع می شوند.

همیشه کفشها را در می آورند

در تایلند مردم قبل از ورود به بسیاری از مکانها کفشهایشان را در می آورند برای مثال خانه دوستان و آشنایان یا عبادتگاه ها. جالب این که اگر شما با چنین وضعیتی روبرو شدید و صاحبخانه به شما گفت که اشکالی ندارد با کفش وارد شوید، بر اساس فرهنگ تایلندی باز هم باید کفشهای خود را در بیاورید.

به سر کسی دست نمی زنند

در تایلند هیچ کسی اجازه ندارد بدون اجازه به سرِ فرد دیگری دست بزند. سر یک عضو کاملا خصوصی به حساب می آید و لمس آن بدون اجازه به معنای تجاوز به حریم خصوصی است. این موضوع در رابطه با بچه ها فامیل و بچه های که به شما نزدیک هستند و شما را دوست خود می دانند صادق نیست.

اگر می خواهید دعوا به راه بیندازید تنها کافیست که با پای خود به سر کسی ضربه بزنید.

هرگز با دست اشاره نمی نمایند

با دست اشاره کردن به کسی در این فرهنگ پسندیده نیست البته آنها درک می نمایند که شما گردشگر خارجی هستید اما در فرهنگ آنها اشاره با دست به فرد دیگر به معنای تمسخر است.

همیشه هزینه غذایشان را می پردازند

در تایلند رسم این است که هر کسی همیشه خودش هزینه غذایش را می پردازد و در میهمانی های گروهی نیز ابتدا یک نفر هزینه را پرداخت نموده و بعدا بقیه با او حسابشان را صاف می نمایند. این موضوع در قرارهای زوجها با یکدیگر نیز صادق است و همیشه دختران و پسران هرکدام جداگانه هزینه غذاها را می پردازند.

به مکالمات احترام می گذارند

اگر تورهای تایلند را خریده اید و در آینده قصد سفر به کشور تایلند را دارید به شما توصیه می گردد که مراقب باشید زمانی که دو نفر در حال مکالمه با یکدیگر هستند از بین آنها عبور نکنید، این کار بی احترامی به شمار می آید و به معنای ایجاد مزاحمت برای آنهاست.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 239

به "آداب فرهنگی عجیب مردم تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداب فرهنگی عجیب مردم تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید