سفر به کرابی ، تایلند و راهنمای جاذبه های گردشگری آن

به گزارش مجله سامی، سفر به کرابی ، تایلند

در این مقاله از وب سایت خبرنگاران راهنمای سفر به کرابی تایلند را قرار خواهیم داد تا قبل از سفر به کرابی از جاهای دیدنی کرابی , هزینه سفر به کرابی , هتل ها , تفریحات در کرابی , غذا ها و… آشنا شوید و با خیال راحت به این منطقه سفر کنید

سفر به کرابی ، تایلند و راهنمای جاذبه های گردشگری آن

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

تایلند کجاست ؟

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود 95 درصد مردم بوداییاست.

چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار حاصلخیز می باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همواره سبز و ساحل شنی سفید است. علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای جهانگردان به نمایش می گذارد. اما بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها 28درجه سانتیگراد و شب ها 12 درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می شود.

بانکوک یا بانگکوک پایتخت کشور تایلند می باشد .بانکوک دارای بیشترین تعداد جهانگرد در مقایسه با دیگر شهرهای دنیا است.

کرابی یکی دیگر از شهرهای جهانگردی و جهانگردی تایلند است که از جزء شهرهای جهانگرد خیز تایلند به شمار می رود در این شهر پارکهای مختلف و متنوعی وجود دارد که هم برای بچه و هم برای عظیمترها بسیار مناسب و سرگرم نماینده است .

شهر کرابی دارای یک جزیره بسیار دیدنی است. در کرابی مکانهای شبانه مناسب برای شب نشینی های محبت آمیز وجود دارد . این شهر دارای رستوران فوق العاده با غذاهای خوشمزه می باشد که می تواند روزهای سفر خود را با غذاهای این رستوران ها به خوشی بگذرانید. هتل ها نیز در کرابی جالب و دیدنی هستند اگر شما در یکی از این هتل ها هستید که بسیار عالیست و اگر هم نه می توانید از هتل های دیگر کرابی که دارای امکانات خاصی است بهره ببرید.

استان کرابی قطب جهانگردی جنوب تایلند می باشد . جهانگردان عموما بدون خرید کردن در شهر گردش نموده و تنها از فضای دل انگیز آنجا لذت می برند ؛ چرا که کرابی شهری بی نظیر با غذا های لذیذ و مردمی دوست داشتنی است. از آن جا یی که محلی ها خواسته اند خلیج کرابی شبیه به پوکت باشد، این خلیج در سبک و سیاق پوکت است.

مقالات بیشتر درباره تایلند بخوانید :

+ جاذبه های پنهان بانکوک را بشناسید

+ آشنایی با چند نوع از غذاهای تایلندی

+ مناسب ترین زمان برای سفر به تایلند چه ماهی است ؟

+ آشنایی با پارک کاویای تایلند

اطلاعات ضرروی قبل از سفر به کرابی که بهتر است از آنها اطلاع داشته باشید :

اختلاف ساعت با تهران: 3:30+

زبان رسمی: تایلندی

واحد پول: بات تایلند (THB)

نوع برق شهری: 220 ولت/50 هرتز (دوشاخه تایلندی، دوشاخه های نوع A, B, C, F)

کد کشور: 66+

کد ناحیه: 075

پلیس: 191

آمبولانس: 1669

آتشنشانی: 199

پلیس جهانگردی: 1155

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: فرودگاه بین المللی کرابی (KBV)

شرایط آب و هوایی

کرابی آب و هوایی گرمسیری دارد و دمای آن تنها 8 درجه سانتی گراد بالاتر از دمای خط استوا است. به طور کلی دو فصل در این منطقه حکمفرماست (گرم و خشک، خنک و مرطوب)، با این وجود، دمای هوا به ندرت در تمام طول سال به پایین تر از 27 درجه سانتی گراد نزول می نماید. اما متاسفانه، بادهای موسمی که آب و هوای این استان را کنترل می نمایند به موقع جهت شان را در هر زمان از سال تغییر نمی دهند. به عنوان مثال ممکن است باران در اواخر ژوئن آغاز شود، بعد به مدت چند ماه متوقف و دوباره در ماه ژانویه آغاز به بارش کند. بنابراین این امکان وجود دارد در فصل های خشک به خصوص در آغاز هم شاهد بارش باران باشیم و همچنین به مدت چندین هفته در فصل های بارانی خورشید جادوی خودش را به معرض نمایش بگذارد. تنها زمانی که می توان ثبات آب و هوایی را پیش بینی کرد، هوای گرم و خشک در ماه مارس و آوریل (37 درجه سانتی گراد) و بارش باران در اواخر سپتامبر و اکتبر است. به طور کلی درجه حرارت هوای سالانه در کرابی به جز ماه های مارس و آوریل (37 درجه) بین 28 تا 32 درجه سانتی گراد در روز نوسان دارد. البته در ماه های که باران های سیل آسا می بارد این دما تا مرز 24 درجه سانتی گراد هم کاهش پیدا می نماید. شب ها اما قضیه فرق می نماید و دمای هوا به مرز 5 تا 10 درجه سانتی گراد می رسد که ممکن است در این مدت احساس سرما کنید. بنابراین همراه داشتن لباس مناسب فراموش نشود. بد نیست به رطوبت هوا هم اشاره کنیم که از 60 تا 90 درصد نوسان دارد.

بهترین زمان رزرو هتل

فصول پر جهانگرد در کرابی از اواخر ژانویه تا مارس اتفاق می افتد. در این مدت به دلیل شرایط جوی مناسب و آب و هوای مطلوب جمعیت زیادی روانه این استان می شوند. بدیهی است که در این مدت قیمت انواع هتل به دلیل ازدیاد مسافران افزایش پیدا می نماید. در نزدیکی کریسمس و تعطیلات سال نو شلوغی جمعیت به اوج خود می رسد، بنابراین قیمت ها سیری صعودی پیدا می نمایند و تا حد ممکن بالا می فرایند. ماه های مه تا اکتبر هم فصل های کم جهانگرد محسوب می شوند که این امر به بارش باران باز می شود. البته در تمام اوقات با وجود اینکه روزهای کاملا آفتابی را نمی شود تضمین کرد، اما همواره هم باران نمی بارد. پس اگر هزینه برایتان در الویت واقع شده است، این موقع از سال زمان خوبی برای سفر به کرابی است. پیشنهاد می کنیم در هر موقع از سال که سفر کردید، از دست کم یک ماه قبل هتل رزرو کنید تا در بدو ورود به مشکل برنخورید.

هزینه های معمول در طول سفر

مقالات بیشتر درباره هزینه سفر به تایلند بخوانید :

+ هزینه سفر به پاتایا - تایلند آشنایی با هزینه های سفر

هاستل (خوابگاه)

برای یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی (1 نفره) باید انتظار پرداخت 150 تا 320 بات را داشته باشید. در صورت اقامت در اتاق های خصوصی با تخت دو نفره هم باید بین 275 تا 500 بات هزینه کنید.

اقامت در هتل

هتل ها و تفرجگاه ها در کرابی علاوه بر کیفیت ممتاز، از قیمت های مناسبی برخوردار هستند. لیست میانگین قیمت انواع هتل و تفرجگاه بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به توضیح زیر است:

1 ستاره 700 تا 1500 بات

2 ستاره 450 تا 2500 بات

3 ستاره 600 تا 4800 بات

4 ستاره 800 تا 8280 بات

5 ستاره 2546 تا 21180 بات

متوسط قیمت مواد غذایی

صبحانه : اغلب تفرجگاه ها و هتل های این ناحیه به همراه اجاره اتاق این وعده غذایی مغذی را ارائه می دهند، در غیر این صورت هر جایی در شهر یا ساحل می توانید یک وعده صبحانه را به قیمتی مناسب میل کنید (25 تا 100 بات).

ناهار : غذاهای خیابانی در تایلند از بهترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها هستند. فست فودها هم انتخاب چندان بدی نیستند (40 تا 120 بات).

شام : باز هم می توانید روی غذاهای خیابانی حساب باز کنید، در غیر این صورت می توانید در رستوران های محلی یا غذاخوری های بین المللی هم وعده های مفصل و نسبتا ارزانی میل کنید (100 تا 200 بات).

مک دونالد بیگ مک: مک دونالد در تایلند انتخاب چندان بدی نیست، اما غذاهای محلی و سالم را بیشتر توصیه می کنیم (160 بات)اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 2179 و 1203 بات تایلند تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل عمومی

بلیت تک سفره اتوبوس40 بات
اتوبوس از فرودگاه تا شهر کرابی80 بات
تاکسی از فرودگاه تا ساحل آو نانگ500 بات
تاکسی از فرودگاه تا کرابی400 بات
توقف 1 ساعته تاکسی (تعرفه عادی)200 بات
کرایه موتور سیکلت در کرابی (1 روز)150 بات
قایق بین سواحل آو نانگ و ریلی در طول روز80 بات (100 بات برای شب ها)

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

همانند یک بومی رفتار کنید

در تمام تایلند بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه ها این است که مانند یک بومی رفتار کنید. بدین معنی که غذاهای خیابانی میل کنید و سوار اتوبوس محلی شوید یا در مسافرخانه ها اقامت داشته باشید.غذای محلی میل کنید

زمانی که صحبت از غذاهای خیابانی می شود، احتمالا کمی نگران می شوید، اما جای نگرنی نیست، چرا که گاهی این نوع غذاها در تایلند حتی از رستوران ها هم سالم تر هستند. از طرف دیگر قیمتی به مراتب پایین تر هم دارند. کافی است از حلال بودن آن اطمینان پیدا کنید.

مهمان مردم محلی شوید

ارزان ترین اتاق ها در کرابی خوابگاه های اشتراکی هستند که حدود 150 تا 320 بات قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه ای اجتناب کنید. خب مسئله ای نیست! سایت کوچ سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه هایشان آن هم به صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، می توانید دوستانی از کشورها و فرهنگ های دیگری پیدا کنید و به سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

جاذبه های جهانگردی کرابی را بیشتر بشناسید

غارها و سواحل ریلی (Railay Beach)

ساحل ریلی مقصدی است که نامش اغلب در لیست بهترین مقاصد جهانگردی تایلند ظاهر می شود. این مکان درست در جنوب ساحل مشهور آ او نانگ و اطراف یک دماغه سنگی واقع شده است. نکته اینکه تنها با استفاده از قایق می توان به این ساحل دسترسی پیدا کرد. آب های شفاف، صخره های آهکی، چشم اندازهای بی نظیر، غارهای گوناگون، یک تالاب مخفی در میان صخره ها، بستر نرم شنی و طبیعت بکر از ویژگی های جذاب این مکان به شمار می فرایند که همگی آن ها در فاصله ای کم واقع شده اند، به گونه ای که می توان با پیاده روی به همه آن ها دسترسی پیدا کرد. همچنین در این ساحل هیچگونه جاده ای وجود ندارد و تنها به وسیله مسیرهای پیاده روی می توان به اطراف نقل مکان کرد. با وجود اینکه ریلی با خشکی اصلی ارتباط دارد، شبه جزیره فرا نانگ به طور موثری توسط دماغه های سنگ آهکی از بقیه کرابی جدا افتاده است و دره های جنگلی شیب دارش تنها به وسیله آب قابل دسترس هستند. در سفر به کرابی به هیچ وجه بازدید از ساحل ریلی را از دست ندهید.

کوه پودا (Koh Poda)

کوه پودا یکی از محبوب ترین جزایر مجمع الجزایر کرابی در تایلند به شمار می رود. این جزیره درست در شش کیلومتری خط ساحلی آ او نانگ واقع شده است و اگر سوار قایق شوید، 25 دقیقه طول می کشد تا به آن برسید. هزینه بلیت برای هر نفر هم 300 بات می شود. این گروه جزایر شامل 4 جزیره به نام های کوه پودا، کوه کای، کوه تاپ و کوه مور می شود (کوه در زبان تایلندی یعنی جزیره). کوه پودا عظیم ترین از این میان است، با این وجود کل مساحت آن بیش از یک کیلومتر نمی شود. دور تا دور این جزیره کوچک را سواحل شنی سفید رنگ و درون آن را درختان نخل و صنوبر تشکیل می دهد به گونه ای که جای جای آن مانند یک بهشت گرمسیری به نظر می رسد. همچنین یک صخره مرجانی حدود 20 متری ساحل واقع شده است که تنوعی عالی از موجودات دریایی را در خود نگه می دارد. ترکیبی عالی از چشم انداز زیبا و شن های نرم به همراه آب های گرم و شفاف از این مکان مقصدی محبوب در میان غواصان و قایق سواران ساخته است، با این وجود در کمال تعجب جمعیت زیادی در اطراف این جزیره قابل مشاهده نیست.

استخر زمردی (emerald pool)

استخر زمردی (Sa Morakot) جاذبه ای منحصربه فرد در جنوب تایلند است. کرابی به خاطر مناطق فوق العاده زیبایش شهرت دارد و در این میان استخر زمردی از جمله نقاطی است که در سفر به کرابی حتما باید ببینید. این استخر زیبا در پارک جنگلی طبیعی ثانگ تیا او (Thung Teao Forest Natural Park) واقع شده است. این جنگل از تنوع زیستی حیرت انگیزی برخوردار است. از جمله گونه های نادری که می توان در این منطقه پیدا کرد باید به پرنده ای به نام Pitta Gurney از خانواده گنجشک سانان اشاره نمود که یک بار نسلش منقرض شد. اطراف استخر زمردی را درختان سرسبز فرا گرفته است که چشم اندازی بی نظیر را در اختیار جهانگردان قرار می دهند. آب استخر گرم و شفاف است و همین موضوع آن را برای شنا کردن به مکانی عالی تبدیل می نماید. حتی یک نردبان کوچک هم تعیبه شده است تا به ورود و خروج شما به آن یاری کند.

جزایر فی فی (Phi Phi Islands)

جزایر فی فی تعدادی از زیباترین جاذبه های طبیعی جنوب آسیا را تشکیل می دهند. این جزایر با قایق های سریع تنها 45 دقیقه از شهرهای پوکت و کرابی فاصله دارند. جزایر یاد شده با زیبایی حیرت انگیزشان مقصد گرمسیری بسیار خوبی برای تعیلات به شمار می فرایند. سواحل کلاسیک گرمسیری، ساختارهای سنگی خیره نماینده و آب های رنگی پرتکاپو به همراه حیات دریایی متنوع از این منطقه بهشتی زیبا ساخته اند. فی فی گروهی از شش جزیره است. دو جزیره اصلی آن فی فی دون و فی فی له هستند. از این میان فی فی دون اندازه ای عظیم تر دارد و قابل سکونت است. این جزیره هر ساله صدها جهانگرد را که مشتاق ماندن در ساحل هستند به خود جذب می نماید. از طرف دیگر فی فی له کوچک تر و غیر قابل سکونت است که خلیج ها و سواحل بسیار زیبایی دارد. از جمله خلیج های برجسته این جزیره می توان به خلیج مایا اشاره نمود که به معرفی آن خواهیم پرداخت.

خلیج فانگ انگا (Phang Nga Bay)

اغلب تصاویر نمادینی که از جزایر سنگ آهکی و آب های فیروزه ای تایلند در کارت پستال ها مشاهده می کنید در خلیج دوست داشتنی فانگ انگا به ثبت رسیده اند. این خلیج یکی از تماشایی ترین نقاط ساحلی تایلند را تشکیل می دهد که دیدن آن بر هر جهانگردی واجب است. احتمالا برج های سنگ آهکی و سواحل سفید شنی جزیره کانگ فینگ کان را در سری فیلم های مشهور جیمز باند، یعنی مردی با طپانچه طلایی مشاهده نموده اید. این منطقه زیبا توسط تفنگداران دریایی پارک ملی آ او فانگ انگا حفاظت می شود. همچنین تورهای جزیره جیمز باند از شهر کوچک فانگ انگا کلید می خورند و در طی آن جهانگردان می توانند از غارهای دریایی، روستاهای بومی و جزایر همسایه دیدن نمایند. برای بازدید از این خلیج، احتیاج به پرداخت هزینه ورود ندارید.

کوه هونگ (Koh Hong)

برای فرار از استرس ها و روزمرگی ها جزایر کوچک کوه هونگ مکانی عالی به شمار می فرایند. این جزایر کوچک، چشم اندازهایی زیبا، سواحل شنی سفید، صخره های مرجانی و یک تالاب زیبا را در اختیار شما می گذارند. در اینجا همچنین می توانید از شنا کردن، قایق سواری، غواصی با لوله تنفسی، غواصی با تجهیزات، ماهیگری، حمام آفتاب، پیاده روی و گل گشت (پیک نیک) لذت ببرید.

وات تام سوا (Wat Tham Sua)

وات تام سوا یا تایگر کیو (Tiger Cave) یکی از مشهورترین غارهای این ناحیه است که در نزدیکی شهر کرابی واقع شده است. معبد تایگر کیو غارهای طبیعی احاطه شده با جنگل های انبوه و بخشی از یک مجموعه معبد است که راهبانی درون آن ها زندگی می نمایند و به عبادت می پردازند. درون یکی از غارها می توان اثری را دید که به نظر می رسد جای پنجه ببر باشد. با این وجود جاذبه اصلی که مردم را به سمت این مکان می کشاند، 1277 پله ای است که باید برای رسیدن به برج سنگ آهکی و تماشای جای پای بودا طی کرد. در این معبد که در 3 کیلومتری شهر کرابی واقع شده است، می توان مجسمه عظیمی از بودا را هم تماشا کرد که اطراف آن را مناظری بسیار زیبا فرا گرفته است

چشمه های آب گرم کلانگ تام (Klong Thom Hot Springs)

چشمه های آب گرم کلانگ تام علاوه بر برطرف خستگی، خاصیت درمانی و تسکین دهنده هم دارند. آب این چشمه ها از منابع زمین گرمایی واقع در محفظه های آتشفشانی تامین می شود که راه خود را به سطح زمین باز می نمایند. میانگین دمای این آب ها به 30 تا 40 درجه سلسیوس می رسد و مملو از نمک های معدنی است، بنابراین در درمان بسیاری از بیماری های پوستی و مفاصل مفید واقع می شود. احساس کاملا آرامش بخشی که از نشستن در این چشمه ها و تماشای محیط زیبای اطراف آن به شما منتقل می شود وصف نشدنی است.

شهر کرابی

کرابی شهر جذابی است که شخصیتی منحصر به فرد دارد. این شهر مرکز استان کرابی به شمار می رود که تضاد جالبی با سواحل این ناحیه دارد. اگر مشتاق یادگیری فرهنگ تایلندی، تماشای روزمرگی های مردم بومی و خرید کردن هستید، نباید بازدید از این شهر کوچک را از دست بدهید.

جنگل حرای آ او لاک (Ao Luk Mangroves)

جنگل های حرای آ او لاک منطقه ای در 40 کیلومتری شمال شهر کرابی است که محیط طبیعی حفاظت شده و بکر زیبایی را ارائه می دهد. این ناحیه فضایی روستایی دارد و میزبان دو پارک ملی ثان بوک خورانی و خائو فانوم بنچا است. صخره های بلند سنگ آهکی مانند آنچه در خلیج فانگ نگا مشاهده کردید به همراه چشم اندازهای سرسبز تپه ای و جنگل های حرا هویت این منطقه را می سازند.

خلیج مایا (Maya Bay)

خلیج خیره نماینده مایا پس از اینکه بخش هایی از فیلم The Beach با بازی لئوناردو دی کاپریو در آن فیلمبرداری شد، به سرعت در سراسر دنیا به شهرت رسید. این خلیج درون جزایر شش گانه فی فی واقع شده است. صخره های مرتفعی با ارتفاع 100 متر اطراف این خلیج را احاطه نموده اند. همچنین سواحل زیادی در اطراف آن وجود دارد، اما اغلب آن ها کوچک هستند. ساحل اصلی، یعنی جایی که قایق ها مسافران را پیاده می نمایند حدود 200 متر طول دارد و سراسر آن را شن های نرم سفید پوشانده است. آب های شفاف به همراه صخره های مرجانی رنگارنگ و تعداد بیشماری گونه ماهی از این ناحیه مقصدی مطلق برای غواصان ساخته اند.

کوه پان یی (Koh Panyi)

کوه پان یی (جزیره شناور مسلمانان) جزیره سنگ آهکی کوچکی است که روستای شناور ماهیگیری مسلمانان در آن واقع شده است. خانه های این دهکده به صورت چوب پا روی سطح آب واقع شده اند. این روستا یک مسجد و یک مدرسه هم دارد و حدود 100 خانواده در آن سکونت دارند که به وسیله ماهیگیری گذران زندگی می نمایند. رستوران های غذای دریایی از ویژگی های روستای یاد شده به شمار می فرایند. علاوه بر این می توانید در غرفه های بازار، سوغاتی، تی شرت و کارت پستال خریداری کنید. احتمالا از فرهنگ حاکم در این روستا خوشتان خواهد آمد، پس حتما از آن بازدید کنید.

ساحل فرا نانگ (Phra Nang Beach)

ساحل فرا نانگ، بخشی کوچک از یک شبه جزیره است که بین شهر کرابی و آ او نانگ واقع شده است. این ساحل یکی از دیدنی ترین و زیباترین سواحل تمام تایلند به شمار می رود. گرچه خط ساحلی کوتاهی دارد، اما زیبایی آن مثال زدنی است. صخره های اطراف ساحل در میان صخره نوردان از جذابیت زیادی برخوردار است، بنابراین حتی اگر خودتان این کار را انجام ندهید، باز هم تماشای آن ها خالی از لطف نیست. در انتهای جنوبی ساحل یک صخره سنگ آهکی غول پیکر وجود دارد که خود شامل یک غار، مشهور به غار شاهزاده است. گفته می شود این غار محل زندگی یک شاهزاده افسانه ای دریایی است. پیاده روی، حمام آفتاب، شنا کردن و آماده کردن باربیکیو از جمله دیگر تفریحاتی است که می توانید در این مکان از انجام آن ها لذت ببرید.

تفریحات شبانه

فروشگاه نوشیدنی های روف تاپ

این فروشگاه انواع نوشیدنی ها را ارائه داده و با وجود موسیقی زنده، آتش بازی های مناسبتی و مناظر زیبا خصوصا منظره طلوع آفتاب، ساعات خوشی را برای شما رقم می زند.

رستوران ها

رستوران دوست داران استیک و کباب بره

همان طور که از نام رستوران پیدا است، این جا مخصوص هواداران گوشت قرمز است و شما می توانید انواع کباب ها و استیک را با بهترین کیفیت تجربه کنید که با سس های خوشمزه سرو می شود. هواداران غذا های دریایی نیز در این جا راضی خواهند شد. استیک کبابی ماهی تن و قاشقک سفید با کره به همراه سس سیر، از غذا های دریایی این رستوران است. از دیگر سرویس های این رستوران می توان به موسیقی زنده اشاره نمود.

غرفه غذا های خیابانی چائوفا

آیا به دنبال غذای محلی با قیمت مناسب هستید؟ غرفه های مستقر در خیابان، انواع غذا ها را از برنج سرخ شده گرفته تا غذا های خوش طعم جنوب مانند کانم جین (رشته های برنج با سس و سبزیجان مورد علاقه شما)، سرو می نمایند. از آن جا یی که این غرفه ها از ابتدای شب تا نیمه شب دایر هستند، شما می توانید انواع غذا های خوش طعم و رنگ تایلندی را امتحان کنید. در حالیکه در این فضای شاد و سرگرم نماینده قدم می زنید، فروشندگان محلی به شما اجازه می دهند قبل از خرید غذا، آن ها را امتحان نموده تا غذا باب طبع خود را سفارش دهید. این یکی از ویژگی های شهر کرابی است و این شهر با همین ویژگی در سر تا سر کشور شناخته می شود.

رستوران قورباغه و گربه ماهی

در این رستوران شما می توانید انواع غذا های محلی را امتحان کنید؛ غذا هایی که هر جایی یافت نمی شود. این رستوران در روستای کوچکی در منطقه دین دائنگ واقع شده و بهترین غذا های دریایی را سرو می نماید (خرچنگ تازه را امتحان کنید). صاحب رستوران با کمال میل اطلاعاتی را در خصوص منطقه در اختیار مسافران گرسنه قرار می دهد تا از مناظر بیشتری دیدن نمایند.

رستوران ماریناویلا (Marina Villa)

این رستوران که در سال 2011 افتتاح شده، بر روی شعب رودخانه کرابی واقع شده و دارای مناظر بسیار زیبایی است. تخصص این رستوران، سرو غذا های دریایی تایلندی و مورد علاقه محلی ها است. رنگ لباس کارمندان رستوران، هر روز بر اساس مد هاوایی تغییر می نماید. فضای رستوران مدرن است و با نور های آبی و سبز روشن می شود. میز های واقع در کنار رود خانه نیز می تواند محل مناسبی برای نشستن باشد؛ اگرچه استفاده از این میز ها، بستگی به نوع آب و هوا دارد. غذای مخصوص سرآشپز شامل خرچنگ با زرد چوبه تند، قاشقک کبابی به همراه علف لیمو و برگ درخت پاندانوس و صدف های عظیم به همراه فلفل و سیر است. بیشتر غذا ها به همراه نوشیدنی سرو می شود.

کافه رستوران آرامش

منوی این کافی شاپ شامل بیش از 10 سینی صبحانه مختلف است. مانند انواع ساندویچ ها همچون ساتی مرغ که با نان خانگی قهوه ای، نان مستطیلی یا نان سفید ایتالیایی سرو می شود. همچنین دارای انواع غذا های تایلندی مانند انواع ماهی ها است و اگر هوادار نوشیدنی هستید، انواع قهوه ها مثل لاته سرو می شود. این کافه رستوران تنها به خارجی ها سرویس می دهد.

رستوران شناور روئن پائه

این رستوران شناور روی یک کرجی عظیم واقع شده و تنها غذا های دریایی سرو می نماید. در منطقه چائو فا پبر و در نزدیکی بازار شبانه واقع شده است. این رستوران هم بین محلی ها و هم جهانگردان محبوب است. عصر روز های آدینه و شنبه به این جا سری بزنید.

هتل ها

هتل شهر (City Hotel)

این هتل شاید قدیمی ترین و عظیم ترین هتل شهر باشد. اتاق های بخش قدیمی هتل ساده اما پاکیزه بوده و مجهز به تهویه و فن است. اتاق های بخش جدید، مدرن تر اما عادی است. این اتاق ها موکت شده و دارای تهوی است. هر دو ساختمان در نزدیکی بازار شبانه و رودخانه واقع شده اند.

هتل هوم تل

این هتل از نظر مالی به صرفه است و برای کسانی که فقط برای رسیدن به جزایر گرم سیری به کرابی آمده اند، مکان مناسبی است. رنگ سرد و خاکستری هتل با گرمی رفتار کارکنان، تعادل زیبایی ایجاد نموده است. رستوران کوچک و زیبای این هتل، آوازه خوبی دارد و انواع غذا های تایلندی و غربی را سرو می نماید. هتل هوم تل در نزدیکی بازار روزانه کرابی واقع شده است و نمای نارنجی آن کاملا در معرض دید واقع شده است.

هتل ساحلی شهر کرابی

از آنجا یی که از این هتل تا رودخانه کرابی راه زیادی نیست، می توان آن را هتل کنار رودخانه ای نیز نامید؛ اگرچه همه اتاق ها رو به دریا و یا رودخانه نیست. اتاق های طبقه بالا موکت شده و دارای ایوان های کوچکی است. 2 طبقه وسط دارای پنجره های عظیم با نمایی بسیار زیبا است. اتاق های ارزان طبقه پایین کاشی شده و بدون نما است. این هتل 5 دقیقه با چائو فا پیر فاصله دارد. فاصله این هتل با پارک ملی تارا نیز کم است.

هتل اسپا در پارک مارتیم

این هتل با مساحت 101،100 متر مربع، در منطقه ای پوشیده شده از گیاه شاه پسند واقع شده و دارای مرداب های متعدد، استخر های عظیم و صخره های آهکی است. جکوزی این هتل در منطقه ای بالای مرداب ها قرار گرفته و نمای اتاق ها رو به آب، جنگل زیبا و صخره های فوق العاده است. اتوبوسی دو طرفه از هتل به شهر کرابی و آئونانگ کار می نماید.

هتل رودخانه ای کرابی

از آنجایی که این هتل بسیار ساده بوده و در تفرجگاه ساحلی واقع شده، ممکن است باب میل همه نباشد، اما اقامتگاهی به صرفه از نظر مالی است. این هتل بر روی انشعابات رود خلنگ کرابی واقع شده و نمای زیبایی را برای مسافران بوجود آورده است. دیوار های رنگ و رو رفته آن تمیز است. این هتل با غذا خوری های کنار رود خانه فاصله کمی دارد. این غذا خوری ها تنها غذای اسلامی تایلندی سرو می نمایند.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 860

به "سفر به کرابی ، تایلند و راهنمای جاذبه های گردشگری آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کرابی ، تایلند و راهنمای جاذبه های گردشگری آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید