میلان (راهنمای سفر)

به گزارش مجله سامی، اگر قصد سفر به ایتالیا، به خصوص شهر میلان را دارید، با خبرنگاران در این مطلب همراه باشید تا با نکات مهمی که برای سفر به این شهر احتیاج دارید آشنا شوید.

میلان (راهنمای سفر)

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

میلان پنجمین شهر بزرگ اروپا و شهر مد ایتالیا و همچنین یکی از پنج پایتخت مد جهان است. وجود مراکز ورزشی زیاد و به خصوص دو تیم مشهور فوتبال این شهر، تعدادی سایت تاریخی به علاوه مراکز مد و فشن شاید دلایل خوبی برای بازدید از میلان باشد.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران 2:30-
زبان رسمی ایتالیایی
واحد پول یورو
نوع برق شهری 115 تا 220 ولت
انواع پریز برق Type C و Type F و Type L
پیش شماره 002
شماره های اضطراری پلیس 113

آتش نشانی 115

آمبولانس 118

جهت رانندگی راست
وب گاه رسمی www.comune.milano.it
فرودگاه (Malpensa Airport (MXP) , Linate Airport (LIN) , Orio al Serio Airport (BGY

نکته : به نوع پریز برق دقت کنید! ممکن است ساده به نظر بیاید، اما همین موضوع ممکن است باعث گردد نتوانید در هنگام سفر گوش های همراه و یا وسایل برقی خود را به پریز متصل کنید. سعی کنید قبل از سفر تبدیل مورد نظر برای پریز برق را تهیه نمایید.

مطلب پیشنهادی : چطور ویزای ایتالیا دریافت کنیم؟

در میلان چه کارهایی کنیم؟

  • ویترین لوکس ترین برندها را تماشا کنید.

  • تابلوی شام آخر را ببینید.

  • زیر طاق بزرگترین کلیسای جهان بایستید.

  • در یک رستوران کوچک محلی، پاستا بخورید.

  • شب در جیاردینی پوبلیچی قدم بزنید.

  • از گالری ویتوریو امانوئل (Vittorio Emanuele) شهر میلان (یکی از مراکز مد در ایتالیا) دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به میلان:

تابستان های میلان می تواند بسیار داغ باشد و البته در طول ماه های جولای و آگوست سخت و آزاردهنده است، اما شب ها اوضاع فرق می نماید و هوا به اندازه کافی خنک می گردد، به گونه ای که برای اغلب مردم قابل قبول است. بارش باران اما در تمام سال ثابت است و برف هم در طول زمستان به صورت دوره ای می بارد، اگرچه به ندرت روی هم انباشته می گردد. در نهایت اگر قصد مسافرت دارید، بهار و پاییز بهترین فصول برای این امر به شمار می فرایند، چرا که هوا در بهترین و مطلوب ترین حالت خود قرار گرفته است.

بهترین زمان برای رزرو هتل های میلان:

هتل های میلان در همه طول سال پر از جمعیت هستند و قیمت ها تنها در سه ماه اول سال کاهش پیدا می نمایند. از آنجا که با شهری تجاری روبه رو هستیم، پس قیمت ها در آن بسته به اینکه نمایشگاه یا کنفرانسی تجاری برگزار گردد یا نه، غیر قابل پیش بینی است. آخر هفته ها نیز قیمت ها ممکن است کمی کاهش پیدا نمایند. گاهی امکان دارد بین هتل های هم رده کاهش قیمت فاحشی را ببینیم، بنابراین اگر در ارزان ترین هتل اتاقی رزرو کردید، به راحت بودن آن خیلی اطمینان پیدا نکنید.

نکته : در کل انتخاب زمان سفر به هر شهر یا کشور، کاملا سلیقه ای است. زیرا ممکن است کسی از گرمای هوا فراری باشد و افراد دیگری باشند که عاشق گرما باشند! پس به راحتی نمی توان گفت که بهترین زمان سفر به میلان چه زمانی است؟

هزینه های سفر

  • هزینه هاستل (خوابگاه)

برای یک شب اقامت در خوابگاه های اشتراکی این شهر، باید انتظار پرداخت بین 15 تا 40 یورو (67,791 تا 180,777 تومان) را داشته باشید که کمی گران به نظر می رسد. اتاق های خصوصی با پرداخت 60 تا 70 یورو (271,166 تا 316,360 تومان) به ازای هر شب قابل استفاده هستند.

  • هزینه اقامت در هتل

هتل های میلان بسته به اینکه در چه زمانی از سال سفر کنید، ممکن است بسیار گران باشند. همانطور که گفتیم میلان شهری است که بر پایه اقتصاد و تجارت رونق گرفته است، بنابراین امکان دارد هتلی که امروز گران است، یک هفته یا یک ماه بعد با قیمتی بسیار پایین تر در دسترس باشد، پس یادتان باشد برنامه ریزی دقیقی برای سفر به این شهر داشته باشید و قیمت ها را به صورت آنلاین و از قبل آنالیز کنید. در هر صورت اگر بخواهیم لیستی از میانگین قیمت انواع هتل براساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به توضیح زیر خواهد بود:

1 ستاره 35 تا 70 یورو (158,180 تا 316,360 تومان)
2 ستاره 39 تا 183 یورو (176,258 تا 827,055 تومان)
3 ستاره 39 تا 213 یورو (176,258 تا 962,638 تومان)
4 ستاره 44 تا 409 یورو (198,855 تا 1,848,445 تومان)
5 ستاره 180 تا 694 یورو (813,497 تا 3,136,482 تومان)

میانگین قیمت مواد غذایی

قیمت انواع مواد غذایی و نوشیدنی در این شهر تفاوت بسیاری با هم دارند. غذاهای شمالی ایتالیایی بسیار گران هستند در حالی که پیتزا و دیگر گزینه های ساده تر، قیمتی بسیار مقرون به صرفه دارند و برای مسافران مناسب تر هستند.

  • صبحانه: اغلب هتل های این شهر یک وعده صبحانه سبک را به همراه اجاره اتاق ارایه می دهند. اگر اینگونه نبود، می توانید گزینه های مشابهی را نزدیک این هتل ها برای میل کردن این وعده مغذی پیدا کنید. (3 تا 6 یورو) (13,558 تا 27,117 تومان)

  • ناهار: برش های پیتزا و غذاهای خاورمیانه ای در میان مقرون به صرفه ترین گزینه های ناهار قرار می گیرند. در میلان سرویس هایی که روی میز ارایه می شوند، معمولا قیمت های بالایی هم دارند. (4 تا 8 یورو) (18,078 تا 36,155 تومان)

  • شام: پیشنهاد ما این است که از دومو (Doumo) و دیگر نقاط توریستی میلان دوری کنید، چرا که قیمت ها در این مناطق بسیار بالا است. رستوران های چینی و خاورمیانه ای انتخاب های مقرون به صرفه تری هستند. با این وجود اگر دوست دارید ضیافت شامی به یادماندنی داشته باشید، گزینه های زیادی وجود دارد، تنها مانع برای شما احتمالا حساب پس اندازتان خواهد بود. (8 تا 14 یورو) (36,155 تا 63,272 تومان)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه مند باشید، می توانید مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 73 و 53 یورو (329,918 و 239,530 تومان) به ازای هر نفر تهیه کنید. به یاد داشته باشید که محاسبه قیمت ها براساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد احتیاج یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که شامل اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو است. مسلم است که اگر مواد بیشتری احتیاج دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

حمل و نقل عمومی در میلان

میلان و نواحی اطراف آن دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی خوب و توسعه یافته هستند که جابجایی در این شهر را آسان نموده است. شرکت حمل و نقل اجرایی این شهر ATM نام دارد که شامل 4 خط زیرزمینی مترو (قرمز، سبز، زرد و آبی)، تراموا و اتوبوس می گردد. زمان انتظار برای توقف این وسایل در طول روز، بسیار کوتاه است. بلیط ها را می توان در مترو، اتوبوس و تراموا استفاده کرد که امکان جابجایی بین خطوط در محدوده زمانی 90 دقیقه هم وجود دارد. البته زمانی که بلیطتتان را برای یک سفر تایید کردید، دیگر امکان استفاده از همان بلیط برای سفری دیگر وجود ندارد. بلیط ها را می توان در بسیاری از دکه های روزنامه فروشی، سیگارفروشی ها و همه ایستگاه های مترو تهیه کرد. بدون شک ارزان ترین و سریع ترین راه جابجایی در میلان، اسفاده از خطوط چهارگانه مترو است.

تاکسی از مالپنسا (فرودگاه) تا مرکز شهر 90 یورو
تاکسی از فرودگاه لینیت تا مرکز شهر 12 تا 20 یورو
قطار از فرودگاه مالپنسا تا مرکز شهر 12 یورو
اتوبوس از فرودگاه لینیت تا مرکز شهر 1.5 یورو
اتوبوس از فرودگاه Orio al Serio تا مرکز شهر 4 یورو
هر 3 کیلومتر جابجایی با تاکسی در سطح شهر 6.5 تا 10 یورو
مترو/اتوبوس/ تراموا در سطح شهر 1.5 یورو
بلیط سفری 24 ساعته 4.5 یورو
بلیط سفری 48 ساعته 8.25 یورو

چگونه در هزینه ها صرفه جویی کنیم؟

  • در میدان ایستگاه غذا میل نکنید

رستوران های اطراف میدان ایستگاه توریستی هستند، از این رو قیمت های بسیار گرانی دارند. حدود نیم مایل که از این منطقه دور شوید، می توانید غذاهای ارزان تری تهیه کنید.

  • به شدت از کرایه تاکسی اجتناب کنید

اگر به جدول بالا دقت کنید، خواهید دید که تاکسی ها در میلان، گران ترین وسایل نقلیه محسوب می شوند و البته در شب هم کرایه اضافه خواهند گرفت. پس اگر هوای جیبتان را دارید، به هیچ وجه از تاکسی استفاده نکنید.

  • خریدی ارزان داشته باشید

اگر عاشق مد و فشن هستد و البته نمی توانید آزادانه هزینه کنید، سری به منطقه Brera بزنید. در این ناحیه می توانید با قیمتی کمتر، اجناس مشابهی را خریداری کنید.

غذای مورد علاقه میلانی ها:

مردم ساکن میلان، ذائقه خاصه دارند، ساکنان جنوب ایتالیا عاشق پاستا هستند و در عوض میلانی ها به غذایی به نام پولنتا عشق می ورزند. آنها پولنتا را در کنر کمی برنج می خورند.

مهم ترین غذای مورد علاقه میلانی ها عبارت است از: ریسوتو(برنج زرد زعفرانی)، کتلت میلانی(گوشت چرخ نموده گاو) و اوسوبوکو(خوراک ران گوساله).

نکات مهم سفر به میلان

  • میلان نسبتاً شهر امنی است، اما باید در مکان های شلوغ و ایستگاه مرکزی قطار، مواظب جیب برها باشید. خیلی از دزدها به بهانه فروش چیزی با شما صحبت می نمایند و در همان حال ممکن است همدستش کیف شما را بزند. در میلان با هیچ دست فروشی صحبت نکنید، هیچ چیز مجانی از دست فروش ها نگیرید و کیف پولتان را جای امنی بگذارید که راحت قابل دسترس نباشد.

  • شهر میلان دارای سه خط مترو است که می توانید از آن برای بازدید از دیدنی های ایتالیا بهره ببرید. این خطوط حمل و نقل شهری دارای ایمنی کافی هستند و با آنها تقریبا می توان به همه جای این شهر رفت. اگر می خواهید به جایی بروید که متروها قادر نیستند شما را ببرند، آن وقت باید از اتوبوس و ترامواهای دقیق و منظم شهر میلان بهره ببرید. بلیط اتوبوس در میلان چندان هم ارزان نیست.

  • اگر به موسیقی جاز علاقه داشته باشید، جشنواره جاز میلان در ماه نوامبر برای شما بسیار دوست داشتنی خواهد بود.

  • از آنجایی که بسیاری از بهترین ماشین های جهان ایتالیایی هستند، مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک در میلان یک اتفاق مهم است.

مطلب پیشنهادی : راهنمای سفر به ونیز

خدمات پزشکی و تلفن های ضروری

  • داروخانه شبانه روزی

تلفن: 026690935

نشانی: ایستگاه مرکزی.

  • داروخانه کرلو اربا

ساعات کار این داروخانه به این صورت است: دوشنبه ها از 2 بعدازظهر تا 7 عصر، روزهای سه شنبه تا آدینه از 9:30 صبح تا 1:45 بعدازظهر و از 3 بعدازظهر تا 7 عصر، شنبه ها از 10:30 صبح تا 12:30 ظهر و از 2 بعدازظهر تا 7 عصر.

تلفن: 02878668

نشانی: میدان دوئومو.

  • درمانگاه میلان

یکی از چندین درمانگاه خصوصی میلان است که دکترهایش به زبان انگلیسی هم صحبت می نمایند.

تلفن: 0276016047

نشانی اینترنتی: www.milanclinic.com؛

نشانی: خیابان چروا.

  • درمانگاه بزرگ چند بخشی

تلفن مخصوص اهالی میلان: 0255031؛

تلفن مخصوص خارجی ها: 0255033171؛

نشانی: خیابان فرانچسکو اسفورتسا

  • دفتر پلیس خارجی ها

تلفن: 026226558

نشانی: خیابان مونته بلو (کوه زیبا).

  • ایستگاه پلیس

تلفن: 0262261

نشانی: خیابان فته بنه فراتلی.

جالب است بدانید

میلان بعد از تسخیر توسط رومی ها، مدیولانوم نامیده شد. بلاهای زیادی که سر این شهر آمده است که عبارتند از:

  • این شهر 2 بار به دست اتریشی ها افتاده است.

  • یک بار به دست اسپانیایی افتاده است.

  • یک بار به دست ناپلئون افتاده است.

  • در جنگ چهانی دوم هم به دست نازی ها افتاده است.

  • در سال 1630 نیز شهر دچار طاعون شده بود.

  • بعد از سال 286 میلاد، امپراطوری روم 2 قسمت شد.

اگر این راهنمای سفر برایتان مفید بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید…

منبع: آژانس مسافرتی آدراپانا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 636

به "میلان (راهنمای سفر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میلان (راهنمای سفر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید