آرتور هیلر، کارگردان مشهور کانادایی درگذشت

به گزارش مجله سامی، وب سایت کافه سینما: امروز آموزشگاه علوم و هنر سینمایی مرگ این کارگردان کانادایی تبار را گفت. او به مرگ طبیعی درگذشت.

آرتور هیلر، کارگردان مشهور کانادایی درگذشت

از سفر با تور کانادا نوروز لذت ببرید.

آرتور هیلر از برنامه های زنده تلویزیون در سال های 1950 به کارگردانی روی آورد وبرای ساختن فیلم های کمدی مانند The In-Laws و Silver Streak و فیلم بسیار پرفروش قصه عشق شهرت داشت. هیلر از سال 1993 تا 1997 رئیس آموزشگاه علوم و هنر سینمایی بود و از سال 1989 تا 1993 ریاست اتحادیه(انجمن) فیلمسازان آمریکا را بر عهده داشت. بیشتر فیلم های هیلر کمدی و کمدی-درام بودند: مانند آمریکایی شدن امیلی، بیمارستان، نویسنده! نویسنده!، و مرد تنها. بیمارستان با فیلمنامه ای پدی چایفسکی، از کمدی های انتقادی محبوب دهه 1970 است.

هیلر برنده یک جایزه گلدن گلوب بود و برای قصه عشق نامزد اسکار شد. قصه عشق با بازی رایان اونیل و الی مک گرا، دو بازیگر جوان نقش نخست اش را ستاره کرد، و نامزه هفت جایزه اسکار بود، اما تنها برنده اسکار بهترین ترانه شد.

هیلر متولد 22 نوامبر سال 1923 در ادمونتون کانادا بود. در دوران کاری همه کاری در عرصه سرگرمی سازی انجام داده بود، از ساختن برنامه رادیویی و تلویزیونی گرفته تا برنامه های موزیکال برای رادیو. او سال 2002 جایزه اسکار افتخاری بشردوستانه جین هرشولت را دریافت کرد.

منبع: برترین ها
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 471

به "آرتور هیلر، کارگردان مشهور کانادایی درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرتور هیلر، کارگردان مشهور کانادایی درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید