این استان ها برفی و بارانی می شوند ، افزایش دما در برخی منطقه ها کشور ، وزش باد شدید و گرد و خاک در چند استان

به گزارش مجله سامی، سازمان هواشناسی از افزایش دما، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و ایجاد روان آب، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و بارش برف و باران در منطقه ها مختلف کشور اطلاع داد.

این استان ها برفی و بارانی می شوند ، افزایش دما در برخی منطقه ها کشور ، وزش باد شدید و گرد و خاک در چند استان

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت که از امروز تا پنجشنبه (1 تا 4 اسفند) جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر منطقه ها کشور حاکم است، به ویژه در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل تا اواخر هفته وزش باد گرم جنوبی در ارتفاعات و گاهی وزش باد شدید رخ می دهد.

با توجه به افزایش دما و امکان ذوب شدن برف، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی و ایجاد رواناب در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی وجود دارد.

امروز و فردا (1 و 2 اسفند) در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق بعلاوه در نوار جنوبی کشور وزش باد گاهی باد شدید پدیده غالب است که در بعضی نقاط به ویژه در شمال شرق و نوار جنوبی کشور خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

در این مدت در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی نیز بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می گردد.

پنجشنبه (4 اسفند) در بعضی نقاط اردبیل، گیلان، غرب مازندران و بعضی منطقه ها جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال بوشهر و آدینه (5 اسفند) در بعضی نقاط اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال شرق و جنوب شرق بارش پیش بینی می گردد.

دمای هوا پنجشنبه و آدینه (4 و 5 اسفند) در نوار شمالی کشور به طور نسبی کاهش می یابد.

طی 3 روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می گردد.

شرایط جوی تهران در 2 روز آینده

آسمان تهران فردا (2 اسفند) قسمتی ابری و غبار صبحگاهی، به تدریج افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (3 اسفند) صاف تا کمی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2246

به "این استان ها برفی و بارانی می شوند ، افزایش دما در برخی منطقه ها کشور ، وزش باد شدید و گرد و خاک در چند استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این استان ها برفی و بارانی می شوند ، افزایش دما در برخی منطقه ها کشور ، وزش باد شدید و گرد و خاک در چند استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید