بازگشایی شستا بازار سهام را منفی کرد، امکان ریزش بیشتر بورس وجود دارد؟

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران، امروز شاخص کل بورس با بیش از 9 هزار و 600 واحد افت (0.67 درصد) در محدوده یک میلیون و 430 هزار واحد قرار گرفت. این در حالی بود که بورس طی چهار روز گذشته سبز بود و دیروز با توجه به بازگشایی شستا و فارس سبزترین روز خود طی یک ماه گذشته را گشت سر گذاشته بود.

بازگشایی شستا بازار سهام را منفی کرد، امکان ریزش بیشتر بورس وجود دارد؟

بازار سهام کم جان است

ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به فرایند مثبت بازار بورس طی روزهای اخیر انتظار داشتیم که بازار این هفته فرایند متعادلی طی کند. با توجه به اینکه گروه خودرو و ساخت قطعات هم از منظر قیمتی به محدوده حمایتی رسیدند و هم صحبت از افزایش بیش از پیش نرخ های فروش این گروه ها هست، حجم نقدینگی بیشتر به سمت این گروه ها رفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چون حجم نقدینگی زیادی در بازار معامله نمی گردد انتظار داریم فرایند بازار در صورت صعودی بودن ملایم باشد و حجم نقدینگی بین گروه های مختلف بچرخد. این به عوامل بنیادی و تکانه های قیمتی بستگی دارد.

سماوی با اشاره به عدم عرضه اوراق دولتی، گفت: این حمایت موقت است و به نظر من دولت جهت قبلی خود را پیش خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بازار کم جانی داریم و ارزش معاملات پایین است. حتی اگر سهم های ارزنده ای هم در بازار وجود داشته باشد جهت رشد خیلی کندی طی خواهند کرد.

بازگشایی شستا افتضاح بود!

امیرحسین نام آور، کارشناس بازار سهام در خصوص فرایند بازار گفت: نظر من روی شاخص بورس صعودی نیست. مقاومت های پیش روی شاخص جلوی رشد را گرفته و بازار دوباره اصلاح می گردد. در چند هفته آینده شاخص کل با ریزش روبرو خواهد شد و به محدوده یک میلیون و 350 هزار واحد خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: بازگشایی شستا افتضاح بود. اینکه ناظر در یک روز خوب بازار یک سهم بزرگ را باز کرده و حجم زیادی عرضه می کند نتیجه اش می گردد اتفاق امروز. تا بازار می خواهد کمی جان بگیرد شاخص منفی می گردد.

نام آور در خصوص جلسه سه شنبه خاندوزی در مجلس نیز گفت: در مسائل اقتصادی مجلس نظر نمی دهد. با 10 جلسه نمی توان دریای لایتناهی پول را به بازار سهام وصل کرد. بالاخره این جریان قطع می گردد و بازار به شاکله اصلی خود باز می گردد.

آخرین پیش بینی های بازار سهام را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش بینی بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1911

به "بازگشایی شستا بازار سهام را منفی کرد، امکان ریزش بیشتر بورس وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی شستا بازار سهام را منفی کرد، امکان ریزش بیشتر بورس وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید