راهنمای سفر به بانکوک (تور ارزان تایلند)

به گزارش مجله سامی، بانکوک یکی از شهر های پرجمعیت کشور تایلند و مرکز آن است. این شهر بسیار بزرگ است و جذابیت های مدرن فراوانی دارد. این جذابیت های به روز که در فضایی سنتی، با شگفتی و خلاقیت فراوان کنار هم قرار گرفته سبب شده سفر به بانکوک از جذابیت بالایی برخوردار باشد و این شهر دارای بیشترین تعداد دنیاگرد در مقایسه با دیگر شهرهای دنیا باشد.

راهنمای سفر به بانکوک (تور ارزان تایلند)

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

در این مطلب قصد داریم اطلاعات جامعی درباره این شهر توریستی در اختیار شما قرار دهیم و به نوعی یک راهنمای سفر به بانکوک برای شما آماده کنیم تا در صورت برنامه ریزی برای سفر به این شهر، اطلاعات مناسبی درباره جنبه های مختلف این سفر داشته باشید و بتوانید به برترین شکل برای این سفر برنامه ریزی کنید. اولین نکته ای که باید در خصوص مقصد بدانید این است که چه زمانی برای سفر به آن جا مناسب است؟

آب و هوای بانکوک

آب و هوای این شهر گرمسیری است و شرایط استوایی و گرم آن در طول سال تفاوت چندانی نمی کند. بانکوک به طور کلی دارای دو فصل مختلف است: فصل خشک و فصل مرطوب. فصل پر باران بین ماه های می (اردیبهشت) تا سپتامبر (شهریور) است و بارش در ماه ژوئن (خرداد) به بیشترین مقدار خود می رسد. در فصل مرطوب علاوه بر باراش باران ساعاتی هم هوا آفتابی است. بارش معمولا عصرها اتفاق می افتد اما در بعضی از مواقع ممکن است تمام روز، هوا بارانی باشد.

برترین فصل برای سفر به بانکوک

با توجه به مقدار و شدت بارندگی و دمای هوا، بین ماه های اکتبر (آبان) تا فوریه (بهمن) برترین زمان برای سفر به بانکوک است، معمولا نسیم خنکی می وزرد و امکان بارندگی کوتاه مدت وجود دارد.

گارانتی خرید بلیط ارزان بانکوک

جاذبه های گردشگری بانکوک

در ادامه به معرفی بعضی از جاهای دیدنی بانکوک خواهیم پرداخت و در خصوص بعضی از آن ها شرح مختصری خواهیم داد.

-موزه ملی: این موزه که بزرگ ترین موزه در منطقه جنوب شرق آسیا است به وسیله رامای پنجم احداث شد و هدف از ان نمایش مجموعه ای بوده که پدر او رامای چهارم جمع آوری نموده است.

-کاخ بزرگ: این کاخ که در گذشاه محل سکونت پادشاه بوده، امروزه به موزه و یکی از جذابیت های اصلی بانکوک تبدیل شده است. گفتنی است حتی در حال حاضر هم مراسم سلطنتی در این کاخ برگزار خواهد شد.

از دیگر دیدنی های معروف بانکوک می توان به موزه جیم تامپسون، وات ساکت، مرکز فرهنگی هنری بانکوک، موزه مادام توسو و مزرعه کروکودیل اشاره نمود. بعلاوه می توانید به سراغ تفریحات بانکوک بروید و برای آن ها برنامه ریزی کنید. این تفریحات شامل پارک آبی فانتازیا لاگون، آکواریوم سی لایف، شهربازی سیام، باغ وحش سافاری ورلد و باغ وحش دوسیت می شوند.

تهیه بلیط هواپیمای بانکوک

برای تهیه بلیط پرواز این شهر در ایام تعطیلات مانند فروردین، تعطیلات نوروز، کریسمس و اسفند بهتر است حداقل از دو ماه قبل اقدام کنید چون بلیط های آن زودتر به فروش می روند.

ترکیش، امارات و عمان ایر محبوب ترین ایرلاین ها برای خرید بلیط این شهر هستند، در بین آن ها عمان ایر ارزان تر فروخته می گردد و تعداد توقف های کمتری دارد. هواپیمایی عمان پروازهای روزانه به مقصد فرودگاه امام تهران دارد که این پروازها در مقایسه با سایر ایرلاین ها ارزان تر است و با خرید بلیط از این شرکت هواپیمایی می توانید هزینه سفر به بانکوک را بهتر مدیریت کنید. عمان ایر در مدت فعالیت خود، هیچ سانحه هوایی که منجر به کشته و یا زخمی شدن افراد شده باشد، نداشته است.

گارانتی خرید بلیط ارزان قیمت عمان ایر

حمل و نقل عمومی بانکوک

-مترو اسکای تِرِین: اسکای ترین در واقع نوعی مترو است که خطوط آن بالاتر از سطح زمین بوده و به نوعی هوایی هستند.

-مترو: قطارهای زیرزمینی و شهری را با نام مترو می شناسند. این قطارها نیز در مجموع دو خط دارند و ساعت کار آن ها از 6 صبح تا نیمه شب است.

-قایق های سریع: در این شهر از قایق هم می توان استفاده کرد و هزینه سوار شدن به آنها با توجه به نوع قایق فرق دارد.

-تاکسی: در این شهر هزینه تاکسی به صورت مقدار اولیه ثابت و مسافت طی شده بر حسب کیلومتر محاسبه می گردد.

-توک توک: برای طی کردن مسیرهای کوتاه می توان از توک توک استفاده کرد. توک توک ها نوعی تاکسی های بسیار کوچک و عمومی هستند که قیمت نسبتا مناسبی دارند.

-اتوبوس BRT: اتوبوس های بی آر تی خطوط ویژه خود را داشته و بنابراین سرعت قابل توجهی دارند. فاصله رسیدن هر اتوبوس در ساعات شلوغ روز 5 دقیقه و در سایر اوقات روز برابر با 10 دقیقه است. در حال حاضر تنها یک خط از این اتوبوس ها وجود دارد و هزینه آن با توجه به تعداد ایستگاهی که پشت سر می گذارد، محاسبه می گردد.

-اتوبوس: ارزان ترین راه گشت و گذار استفاده از اتوبوس های این شهر است.

رزرو هتل بانکوک با برترین قیمت

برترین هتل های بانکوک

برای اینکه در این شهر اقامتی آرام داشته باشید و از امکانات اقامتی مناسبی برخوردار شوید برترین روش این است که یکی از هتل های بانکوک را رزرو کنید. بانکوک به علت تعداد بسیار زیاد مسافرانی که همیشه به آن سفر می نمایند، دارای هتل های زیادی است. بسته به اینکه هدف شما از سفرتان چیست و چه مقدار بودجه برای اقامت در نظر گرفته اید، انتخاب های گوناگونی در برابر شما قرار گرفته است که می توانید از میان آن ها دست به انتخاب بزنید.

در میان هتل های پنج ستاره بانکوک می توان به پاتوموان پرینسس بانکوک و اوکورا پرستیژ بانکوک اشاره نمود. اگر بخواهیم کمی از قیمت رزرو هتل را کاهش دهیم ولی امکانات خیلی تغییر ننمایند باید به سراغ هتل های چهار ستاره بانکوک برویم که از این میان نیز می گردد از کلور اسوک، آسیا بانکوک و کلور اسوک نام برد. برای داشتن اقامتی مالی و ارزان نیز می توان به سراغ هتل های سه ستاره بانکوک رفت. هتل 3 ستاره داوین نانا بانکوک از جمله هتل هایی است که خدمات و امکانات خوبی ارائه می دهد و قیمت آن نیز مناسب است.

مراکز خرید بانکوک

در بانکوک بعلاوه می توانید به سراغ مراکز خرید بروید و به خرید و گشت و گذار در این بازارها بپردازید. اگر به خرید علاقه داشته باشید، در این مراکز خرید فروشگاه های بسیار جذابی پیدا خواهید کرد. در ادامه به تعدادی از این مراکز خرید اشاره نموده ایم.

-مرکز خرید Chatuchak

-Asiatique the Riverfront

-میدان Siam

-After-Dark Shopping

-Pratunam

-مرکز خرید محله چینی ها

برترین رستوران های بانکوک

مانند هر کشور و منطقه دیگری، بانکوک نیز فرهنگ مخصوص به خودش را دارد. یکی از بارزترین نمودهای هر فرهنگی غذاها و خوراکی های آن فرهنگ است. برای آشنایی بیشتر با فرهنگ این کشور باید به سراغ غذاهای معروف تایلند بروید و این غذاها را در جایی به غیر از رستوران های با کیفیت این کشور نخواهید یافت. در ادامه لیستی از برترین رستوران های بانکوک را برای شما آماده نموده ایم.

-رستوران مزالونا در هتل لبوا

-رستوران سیامی ایسایا

-رستوران لودو

-رستوران ایت می

-رستوران آتلیه دو ژوئل غوبوشون

-رستوران بولان

-رستوران المنتز در هتل اکورا پرستیژ

-رستوران گاگان

-رستوران ناهم در هتل مدتروپوایتان

-رستوران سرابوآ

برای اینکه با تایلند آشنا شوید نیازی نیست به کل منطقه ها این کشور سفر کنید؛ بلکه کافی است بلیط هواپیما بانکوک را خریداری کنید، یکی از هتل های بانکوک را برای چند روز رزرو کنید و راهی این شهر شوید. در سایت خبرنگاران می توانید برترین بلیط هواپیما بانکوک و هتل های این شهر را پیدا کنید و گزینه های متفاوت را با هم مقایسه کنید و نسبت به خرید و رزرو اقدام نمایید. چکیده دیدنی ها، فرهنگ و تاریخ این کشور را می توانید در این شهر ببینید و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

واحد پول رایج در شهر بانکوک چیست؟

بات تایلند. علاوه بر این ها اگر یورو و دلار داشته باشید می توانید در صرافی های این شهر آن ها را تبدیل کنید.

اختلاف زمانی بانکوک با شهرهای ایران چقدر است؟

این شهر 3 ساعت و نیم جلوتر از منطقه زمانی ایران است.

دین اهالی بانکوک چیست؟

95 درصد از مردم بانکوک بودایی، 4 درصد مسلمان و مابقی از دیگر ادیان هستند

احتمالا این مطلب را هم بپسندید:

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2208

به "راهنمای سفر به بانکوک (تور ارزان تایلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بانکوک (تور ارزان تایلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید