بازگشایی مرز بعضی کشورها به روی گردشگران واکسینه شده

به گزارش مجله سامی، تعدادی از کشورهای دنیا بازگشایی مرزهای خود را به روی گردشگران واکسینه شده شروع کردند. این کشورها قانون قرنطینه اجباری را برای گردشگران واکسینه شده لغو نموده اند.

بازگشایی مرز بعضی کشورها به روی گردشگران واکسینه شده

در پی فراوری روز افزون واکسن کرونا و فرایند فراگیر واکسیناسیون در سطح دنیا، بعضی کشورها تصمیم به بازگشایی مرزهای خود به روی گردشگران واکسینه شده گرفته اند. این در حالی است که بحث بر سر موضوع پاسپورت واکسن کرونا هنوز نتیجه ای در بر نداشته است. در ادامه به معرفی کشورهایی که بازگشایی مرزهای خود را به روی گردشگران واکسینه شده شروع نموده اند، خواهیم پرداخت و مقررات سفر به آن ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مجمع الجزایر سیشل

جزیره سیشل نخستین کشوری بود که مرزهای خود را به روی بازدیدنمایندگان واکسینه شده گشود و از آن موقع تعداد دیگری از کشورها با پیروی از این فرایند، برنامه های بیشتری برای کاهش محدودیت های مرزی در ماه های آینده اعلام نموده اند.

مسافران دارای گواهی تزریق دو دوز واکسن کرونا قادر خواهند بود که بدون احتیاج به قرنطینه اجباری، به کشور سیشل واقع در اقیانوس هند سفر نمایند. دوز دوم واکسن کرونا باید حداقل دو هفته قبل از سفر به این کشور تزریق شده باشد .

بنا بر اعلام مقامات کشور سیشل، مسافران علاوه بر ارائه گواهی معتبر مبنی بر واکسیناسیون، موظفند تا پاسخ منفی تست کرونای خود را که پیش از 72 ساعت از صدور آن نگذشته است نیز به همراه داشته باشند.

مجمع الجزایر سیشل اعلام نموده بعلاوه از بازگشایی مرزهای خود به روی تمامی گردشگران واکسینه شده یا واکسینه نشده از ماه آینده اطلاع داده است . ورود گردشگران مانند گذشته منوط به ارائه پاسخ منفی تست کرونا در بازه زمانی کمتر از 72 ساعت پیش از پرواز خواهد بود.

رومانی

کشور رومانی نخستین کشور اروپا است که مسافران واکسینه شده را از قرنطینه اجباری در بدو ورود معاف کرد؛ اگرچه این قانون فقط در مورد گردشگرانی صدق می نماید که از مبدا کم خطر به این کشورها سفر نموده اند.

دولت رومانی کشور امارات متحده عربی را به علت پیشرفت های اخیر در فرایند واکسیناسیون، در لیست کشورهای کم خطر قرار داده است.

گردشگران راهی رومانی موظفند که حداقل 10 روز قبل از سفر هر دو دوز واکسن را دریافت نموده باشند و گواهی معتبر از مراجع دولتی کشور خود را دال بر واکسیناسیون به مقامات روماتی ارائه دهند.

گرجستان

کشور گرجستان نیز با برطرف محدودیت ها برای مسافران واکسینه شده اعلام نموده است:

همه کشورها که از مرزهای هوایی وارد می شوند، در صورت ارائه سند کامل (دو دوز) واکسیناسیون کووید-19 در ایستگاه های بازرسی مرزی گرجستان می توانند وارد این کشور شوند.

استونی

کشور استونی در شمال اروپا محدودیت های خود را برای ورود گردشگران واکسینه شده تعدیل نموده است. بنا بر اعلام امور وزارت خارجه استونی، مسافرانی که یک دوره 10 روزه ایزوله را گذرانده اند و تست منفی PCR یا گواهی اثبات بهبودی از این ویروس یا گذرنامه واکسن را ارائه دهند اجازه ورود به این کشور را دارند.

ایسلند

دولت ایسلند از لغو محدویت های ورود برای گردشگران واکسینه شده از ماه می امسال (اردیبهشت 1400) اطلاع داد. این در حالی است که مرزهای ایسلند در حال حاضر فقط برای ساکنان و شهفرایندان سوئیس، انگلیس، منطقه مالی اروپا (EEA)، اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA)، آندورا ، موناکو، سان مارینو و واتیکان و بعلاوه شهفرایندان استرالیا، ژاپن، نیوزیلند، رواندا، سنگاپور، کره جنوبی و تایلند باز است.

لهستان

گرچه مرزهای کشور لهستان تنها برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو EFTA و بعلاوه گرجستان، ژاپن، کانادا، نیوزیلند، تایلند، کره جنوبی، تونس و استرالیا باز است، مقامات این کشور اعلام نموده اند که اگر شهفرایندان این کشورها گواهی اثبات واکسیناسیون کامل کرونا را ارائه دهند، از آزمایش کووید و قرنطینه هنگام سفر به این کشور معاف خواهند بود.

تایلند

در حال حاضر سفر به جزیره پوکت در تایلند مشروط به گذراندن یک دوره قرنطینه 14 روزه در یک هتل تعیین است. با این حال، مقامات تایلند اعلام نموده اند که محدودیت های سفر به این جزیره را برای گردشگران واکسینه شده تا ماه اکتبر (پاییز) کاهش خواهند داد.

قبرس

مقامات جزیره مدیترانه ای قبرس نیز اعلام نموده اند که برنامه ریزی ها برای حذف قرنطینه و آزمایش کووید- 19 تا یک ماه دیگر برای مسافرانی که واکسینه کامل شده اند در حال اجرا است.

لازم به ذکر است که پیش از این موضوع صدور گذرنامه واکسن کرونا به وسیله بعضی از شرکت های هواپیمایی مطرح شده بود. گرچه این طرح با استقبال کشورهای زیادی چون استرالیا، دانمارک و آمریکا روبرو شد، سازمان دنیای بهداشت به علت عدم دسترسی همه کشورهای دنیا به واکسن، با این طرح یا هر نوع طرح مشابه مخالفت کرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2015

به "بازگشایی مرز بعضی کشورها به روی گردشگران واکسینه شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی مرز بعضی کشورها به روی گردشگران واکسینه شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید