برترین دانشگاه های آمریکا در 2020 معرفی شدند

به گزارش مجله سامی، نظام بین المللی رتبه بندی تایمز با همکاری نشریه وال استریت ژورنال برترین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا در سال 2020 را معرفی کرد.

برترین دانشگاه های آمریکا در 2020 معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، جدیدترین رتبه بندی کالج های ایالات متحده آمریکا برای سال 2020 منتشر شد. این رتبه بندی به صورت مشترک از سوی وال استریت ژورنال و نظام رتبه بندی تایمز (timeshighereducation) انجام می گردد.

در رتبه بندی سال 2020 همچون چهار سال گذشته رتبه اول متعلق به دانشگاه هاروارد است و انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه ییل به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب نموده اند.

دانشگاه پنسیلوانیا برای اولین بار به مقام چهارم رسیده و در معیارهای مربوط به میزان فارغ التحصیلی، ارزش افزوده به حقوق فارغ التحصیلان، شهرت دانشگاهی و برای اولین بار بدهی بعد از فارغ التحصیلی، رتبه خوبی کسب نموده است.

بر خلاف رتبه بندی دانشگاه های جهانی که بر عملکرد تحقیقاتی دانشگاه ها متمرکز است، این رتبه بندی به داده های حاصل از آموزش توجه دارد و میزان تعامل دانشجویان، نتایج دانشجویان و محیط یادگیری را اندازه گیری می نماید.

خارج از 10 دانشگاه برتر، دانشگاه جان هاپکینز بیشترین رشد را در میان 40 دانشگاه برتر داشته است و با 9 پله صعود به صورت مشترک در رتبه دوازدهم نهاده شد. در همین حال دانشگاه کلمبیا شدیدترین سقوط را داشته و با 11 پله سقوط در رتبه پانزدهم جای گرفته است.

در میان دانشگاه های دولتی، دانشگاه کالیفرنیا (لس آنجلس) هنوز هم برترین دانشگاه دولتی است و در صندلی 25 مشترک واقع شده است.

رتبه بندی مشترک وال استریت ژورنال و نظام رتبه بندی تایمز تا حدودی مبتنی بر نتایج نظرسنجی از دانشجویان ایالات متحده آمریکا است و نظرات بیش از 170 هزار دانشجوی فعلی دانشگاه ها در سال های 2018 و 2019 را گردآوری نموده است.

این رتبه بندی اعتبار آموزشی دانشگاه ها را به منظور انتخاب بهترین مؤسسات برای تعالی در تدریس نیز آنالیز می نماید.

نسخه دسترسی آزاد از جدول کامل رتبه بندی دانشگاه های آمریکا مشترک وال استریت ژورنال و نظام رتبه بندی تایمز 25 سپتامبر منتشر می گردد.

  • جدول 10 دانشگاه برتر رتبه بندی مشترک وال استریت ژورنال و نظام رتبه بندی تایمز برای سال 2020
ردیف نام دانشگاه شهر رتبه 2019 رتبه 2020
1 دانشگاه هاروارد کمبریج یکم یکم
2 انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) کمبریج دوم دوم
3 دانشگاه ییل نیوهیون سوم سوم
4 دانشگاه پنسیلوانیا فیلادلفیلا چهارم دهم
5 انستیتوی فناوری کالیفرنیا پاسادنا مشترک پنجم پنجم
6 دانشگاه پرینستون پرینستون مشترک پنجم نهم
7 دانشگاه براون پروویدنس مشترک هفتم مشترک هفتم
8 دانشگاه استانفورد استانفورد مشترک هفتم ششم
9 دانشگاه کرنل ایتاکا نهم یازدهم
10 دانشگاه دوک دورهام دهم مشترک هفتم
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 420

به "برترین دانشگاه های آمریکا در 2020 معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های آمریکا در 2020 معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید