کشف سیارکی در نزدیک ترین فاصله گردش به خورشید

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، بیشتر سیارک های موجود در منظومه شمسی در کمربندی مابین مریخ و مشتری واقع شده اند و بعضی از آنها نیز در مداری نزدیک به مشتری در حال گردش به کره زمین هستند. اما برای اولین بار سیارکی شناسایی شده که در مداری نزدیک تر از زهره در حال چرخش به دور زمین است.

کشف سیارکی در نزدیک ترین فاصله گردش به خورشید

با قیمت تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

این سیارک توسط محققان دانشگاه کل- تک کانادا شناسایی شده و فعلاً 2020 AV2 نام گرفته است. ستاره شناسان از دهه 70 میلادی تا به امروز به دنبال یافتن چنین سیارکی بوده اند، اما با پیشرفت تجهیزات فنی خاتمه بعد از نیم قرن در این زمینه به موفقیت رسیده اند.

کشف سیارک یادشده به وسیله رصدخانه پالومار در کالیفرنیای آمریکا اجرا شده است. این رصدخانه که در 90 کیلومتری جنوب رصدخانه کوه ویلسون قرار گرفته است، توسط مؤسسه فناوری کالیفرنیا اداره می شود.

سیارک 2020 AV2 بین یک تا سه کیلومتر پهنا دارد و مدار گردش آن به دور خورشید بیضی شکل است. 2020 AV2 هر 151 روز یک بار به دور خورشید می شود. ظن ستاره شناسان بر این است که این سیارک قبلاً بزرگ تر بوده و در فاصله دورتری از خورشید قرار داشته و احتمالاً بر اثر برخورد با یک سیاره راستا آن منحرف شده و به سمت خورشید حرکت نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 692

به "کشف سیارکی در نزدیک ترین فاصله گردش به خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سیارکی در نزدیک ترین فاصله گردش به خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید