برنج ایرانی چقدر مقرون به صرفه شد؟ ، قیمت های تازه را ببینید

به گزارش مجله سامی، قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی حدود 15 هزار تومان کاهش یافته و قیمت این محصول در روزهای آینده دوباره کاهش می یاید.

برنج ایرانی چقدر مقرون به صرفه شد؟ ، قیمت های تازه را ببینید

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: قیمت برنج ایرانی در بازار با کاهش 15 تا 25 هزار تومانی به 70 تا 110 هزار تومان کاهش یافته و با توجه به ورود به فصل برداشت و افزایش فراوری کاهش قیمت ها ادامه دارد.

قاسمعلی حسنی اضافه کرد: قیمت برنج ایرانی در حال حاضر 70 تا 110 هزار تومان به فروش می رسد که با توجه به افزایش فراوری برنج در امسال و وجود حجم زیادی برنج در انبارها پیش بینی ادامه کاهش قیمت وجود دارد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: هرساله به مدت 5 ماه (ایام برداشت محصول) واردات برنج خارجی برای حمایت از برنج ایرانی ممنوع می شد که عدم اعمال ممنوعیت در امسال و عرضه بیشتر این محصول در بازار به فرایند کاهش قیت برنج یاری کرد و از سود جویی ها جلوگیری به عمل آورد.

وی توضیح داد: در حال حاضر با توجه به اینکه برنج ایرانی قیمت بالایی دارد و سه برابر برنج خارجی است عملا رقیبی برای برنج ایرانی حساب نمی گردد.

حسنی گفت: افزایش قیمت برنج ایرانی در امسال در 100 سال اخیر بی سابقه بود و طبیعی بود که فرایند افزایشی متوقف گردد و کاهش قیمت جای آن را بگیرد به ویژه آنکه اکنون فصل برداشت برنج است و به طور معمول در این مدت قیمت ها کاهش می یابد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: حجم زیادی برنج کهنه در انبارها به جای مانده و با توجه به اینکه برنج تازه در حال ورود به بازار است این محصولات روانه بازار می گردد.

حباب قیمت برنج ایرانی ترکید

اکبریان از فعالان بخش شالکوبی برنج در شمال کشور نیز در این ارتباط گفت: قیمت برنج در سال گذشته حباب داشت که در سال نو حباب آن ترکیده است به طوری که در مازندران شاهد کاهش 20 تا 25 هزار تومانی هر کیلوگرم برنج ایرانی هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برترین برنج ایرانی در شالیکوبی 90 هزار تومان به فروش می رسد و اندازه عرضه این محصول به بازار زیاد شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2155

به "برنج ایرانی چقدر مقرون به صرفه شد؟ ، قیمت های تازه را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنج ایرانی چقدر مقرون به صرفه شد؟ ، قیمت های تازه را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید