بلواسکای حالا 2 میلیون کاربر دارد؛ نسخه وب عمومی رقیب توییتر در راه است

به گزارش مجله سامی، دیجیاتو: شبکه اجتماعی مبتنی بر دعوت نامه بلواسکای (Bluesky) یک سال پس از راه اندازی، حالا 2 میلیون کاربر دارد. اوایل تابستان سال جاری تعداد دانلود اپلیکیشن این شبکه اجتماعی از مرز 1 میلیون عبور نموده بود.

بلواسکای حالا 2 میلیون کاربر دارد؛ نسخه وب عمومی رقیب توییتر در راه است

درحال حاضر برای مشاهده پست های بلواسکای به حساب کاربری احتیاج دارید؛ اما این شرکت در بیانیه خود بعلاوه شرح می دهد که اواخر ماه جاری میلادی این موضوع تغییر پیدا خواهد نمود: اخبار هیجان انگیز بیشتر: در اواخر این ماه، یک رابط وب عمومی منتشر خواهیم کرد. با این کار می توانید بدون واردشدن به حساب کاربری، پست های Bluesky را مشاهده کنید.

همان طور که در بیانیه Bluesky شرح داده شده است، با این ویژگی پست های این شبکه اجتماعی بسیار بیشتر از قبل در دسترس قرار خواهند گرفت و این امر به ویژه برای مشاهده لحظه ای اخبار مفید خواهد بود. بعلاوه به این موضوع اشاره شده است که تمام پست های بلواسکای همواره به وسیله API به صورت عمومی در دسترس بوده اند، اما افراد عادی نمی توانستند در وب آن ها را بخوانند.

شرکت های حوزه فناوری برای جلوگیری از وابستگی کاربران به یک پلتفرم واحد از رویکردی به نام Federation استفاده می نمایند که در آن داده ها به جای یک شرکت واحد، به وسیله سرورهای مستقل نگه داری می شوند. با این رویکرد تمام افراد بر داده های خود مالکیت دارند و در صورت ازکار افتادن یک سرویس، کاربران می توانند پست ها و مخاطبین خود را حفظ نمایند. بلواسکای نیز میخواهد از اوایل سال آینده به این رویکرد روی بیاورد:

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آبان 1402 بروزرسانی: 28 آبان 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2333

به "بلواسکای حالا 2 میلیون کاربر دارد؛ نسخه وب عمومی رقیب توییتر در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلواسکای حالا 2 میلیون کاربر دارد؛ نسخه وب عمومی رقیب توییتر در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید