به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews ایلان ماسک ثروتمندترین فرد دنیا و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا 700 میلیون دلار دیگر از سهام این شرکت را فروخت.

به گزارش مجله سامی، دور دوم فروش سهام تسلا در این هفته تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که ایلان ماسک سهامدار اصلی تسلا در توییتی بیان کرد که در صورت تایید کاربران توییتر، 10 درصد از سهام خود را می فروشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews ایلان ماسک ثروتمندترین فرد دنیا و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا 700 میلیون دلار دیگر از سهام این شرکت را فروخت.

ارزش سهام این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی بعدازظهر 12 نوامبر با 3.3 درصد کاهش به 1028.89 دلار رسید.

آقای ماسک اوایل این هفته گفت که حدود 5.1 میلیارد دلار از سهام تسلا را به فروخته است. بر اساس محاسبات رویترز، او اکنون حدود سه درصد از سهام خود را فروخته است.

مقدار سهامی که ایلان ماسک فروخته است، بر اساس استانداردهای بازار سرمایه، بزرگ تر از عرضه های عمومی اولیه بیشتر شرکت ها بوده است.

پس از آنکه آقای ماسک گفت که میخواهد تا ده درصد از سهام تسلا را به فروش برساند، ارزش سهام تسلا نزدیک به 15 درصد کاهش پیدا کرد و در مجموع حدود 180 میلیارد دلار از ارزش تسلا کم شد. با این وجود این شرکت خودروسازی همچنان ارزشمندترین کمپانی خودروسازی در آمریکاست.

فروش سهام تسلا از سوی ایلان ماسک پس از آن صورت گرفت که نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا از طرح خود برای وضع مالیات میلیاردرها خبر داده بودند. مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا که اکنون با 280 میلیارد دلار دارایی ثروتمندترین فرد دنیا است، در پاسخ اعلام نموده بود که من فقط سهام دارم؛ بنابراین تنها راه من برای پرداخت مالیات نیز فروش سهامم است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1957

به "به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews ایلان ماسک ثروتمندترین فرد دنیا و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا 700 میلیون دلار دیگر از سهام این شرکت را فروخت." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews ایلان ماسک ثروتمندترین فرد دنیا و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا 700 میلیون دلار دیگر از سهام این شرکت را فروخت."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید