آرایش تازه در بازار خودرو های مونتاژی

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران- خودرو های مونتاژی همراه با محصولات ایرانخودرو و سایپا در سراشیبی قیمت ها حرکت می نمایند. درعرض 40 روزی که از تابستان سال جاری گذشته، همزمان با کاهش قیمت پژو پارس و دنا پلاس امثال هایما S7 و لاماری ایما به ترتیب 100 و 150 میلیون تومان مقرون به صرفه شدند. فیدلیتی که به وسیله بهمن موتور وارد بازار شده، رکورددار کاهش قیمت بین مونتاژی ها به شمار می آید و در این مدت فروشنده های فیدلیتی هفت نفره قریب 300 میلیون تومان از قیمتشان پایین آمدند. تیگو هشت پرو مکس مدیران خودرو که جزو گران ترین مونتاژی های فعلی است و نزدیک سه میلیارد آگهی می گردد، نسبت به اوایل تابستان 150 میلیون تومان کمتر معامله می گردد و آنطرف مقرون به صرفه ترین مونتاژی های صفرکیلومتر بازار یعنی جک J4 کرمان موتور حدود 80 میلیون تومان کمتر از اوایل تیرماه قیمت دارند.

آرایش تازه در بازار خودرو های مونتاژی

به گزارش خبرنگاران؛ تیگو هشت پرو مکس جزو گرانقیمت ترین خودرو های مونتاژی است. براساس آخرین تصمیم شورای رقابت قیمت تیگو هشت پرو مکس تیپ فول آپشن در کارخانه دو میلیارد و 690 میلیون تومان است، اما در بازار آزاد قیمت همین مدل را دو میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام می نمایند. تیگو هشت پرو مکس جزو چینی های تازه نفس است و کمتر از شش ماه از حضورش در خیابان ها می گذرد. اسفند پارسال اولین نسخه های تیگو هشت پرو مکس با قیمت خنده دار چهار میلیارد و 300 میلیون تومان در سایت هایی مثل دیوار آگهی می شد، اما الان نسبت به آن زمان قیمت تیگو هشت پرو مکس حدود 1.4 میلیارد پایین آمده و درمقایسه با یک ماه قبل که خرید تیکو هشت پرو مکس سه میلیارد و 50 میلیون تومان هزینه داشت، ارزش آن 150 میلیون تومان پایین آمده است.

ام وی ام X22 پرو دنده ای بین مدل هایی که هنوز در خط فراوری مونتاژکاران باقی ماندند، قیمت کمتری دارد. خود مدیران خودرو اردیبهشت سال جاری در اولین اطلاعیه فروش ام وی ام X22 پرو دنده ای، قیمتش را در نمایندگی 706 میلیون تومان بیان کرد و، چون هنوز پای آن به بازار باز نشده، نمی توانیم درباره قیمت ام وی ام X22 پرو دنده ای در بازار آزاد صحبت کنیم. البته می توانیم بگوییم درحال حاضر مقرون به صرفه ترین مونتاژی در کارخانه که ام وی ام X22 پرو است، حدود 160 میلیون از گران ترین خودرو داخلی در کارخانه قیمت بیشتری دارد. منظورمان دنا پلاس توربو اتوماتیک است که قیمت آن به وسیله ایرانخودرو 545 میلیون تومان معین شده.

جک J4 کرمان موتور یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفهقیمت مونتاژی است. این یکی براساس آخرین توافقی که بین مونتاژکاران و شورای رقابت شکل گرفته، در کارخانه 765 میلیون تومان فروخته می گردد و الان که 10، 12 روز از مرداد می گذرد، اغلب فروشنده های جک J4 صفرکیلومتر حاضرند آن را با همان قیمت کارخانه بفروشند. چون اگر آگهی های جک J4 صفرکیلومتر را زیرورو کند، به ندرت با ارقام بالای 767 روبرو می شوید. یک ماه قبل فروشنده های جک J4 رقمی نزدیک 845 میلیون تومان به خریداران پیشنهاد می دادند و حالا به ناچار حدود 80 میلیون تومان از قیمت های پیشنهادی خودشان پایین آمدند. این وسط یعنی بین امثال X22 دنده ای و جک J4 تا تیگو هشت پرو مکس دوجین مونتاژی دیگر در بازار خودرو حضور دارند که البته سرنوشت آن ها در هفته های گذشته چیزی شبیه همین مدل ها بوده است.

لاماری ایما جزو مونتاژی های نو بازار است و آرین موتور آن را با موتور میتسوبیشی و گیربکس هفت سرعته به ایران آورده است. کسی که بتواند لاماری ایما را از خود نمایندگی بخرد، یک میلیارد و 556 میلیون تومان هزینه می نماید، اما قیمت لاماری ایما در بازار آزاد به یک میلیارد و 830 میلیون تومان رسیده و فاصله تقریبا 17 درصدی بین قیمت لاماری ایما در کارخانه و بازار به چشم می آید. در هفته پایانی فروردین سال جاری که برهه تاریخی در بازار خودرو کشور محسوب می گردد، قیمت لاماری ایما در بازار آزاد تا مرز دو میلیارد و 650 میلیون تومان بالا رفته بود و نسبت به یک ماه قبل قیمت لاماری ایما در بازار آزاد حدود 150 میلیون تومان تنزل پیدا نموده است.

فیدلیتی و دیگنیتی جزو مونتاژی های محبوب بهمن موتور هستند. تیپ پنج نفره فیدلیتی که رقیبی برای لاماری ایما به شمار میرود در کارخانه یک میلیارد 123 میلیون تومان فروخته می گردد و تیپ هفت نفره فیدلیتی در کارخانه یک میلیارد و 148 میلیون تومان قیمت دارد. در بازار آزاد قیمت فیدلیتی پنج نفره و هفت نفره به ترتیب یک میلیارد و 560 میلیون تومان و یک میلیارد و 610 میلیون تومان است. اگر به یک ماه قبل نگاه کنیم، قیمت فیدلیتی پنج نفره در بازار آزاد 290 میلیون تومان پایین آمده و خرید فیدلیتی هفت نفره درمقایسه با آن روز ها 300 میلیون تومان هزینه کمتری دارد.

قیمت دیگنیتی پرایم هم که در کارخانه یک میلیارد و 249 میلیون تومان است، در بازار آزاد به یک میلیارد و 660 میلیون تومان می رسد. این یکی را یک ماه قبل یک میلیارد و 950 میلیون تومان خریدوفروش می کردند و حالا درعرض چند هفته حول وحوش 290 میلیون تومان از قیمت دیگنیتی در بازار آزاد ریخته است. هایما S7 جزو مونتاژی های ایرانخودرو است و درحال حاضر بابت آن در بازار آزاد یک میلیارد و 330 میلیون تومان یعنی حدود 100 میلیون تومان کمتر از ماه گذشته ردوبدل می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2310

به "آرایش تازه در بازار خودرو های مونتاژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرایش تازه در بازار خودرو های مونتاژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید