تظاهرات چندهزار نفری مردم شیلی در اعتراض به سفر رئیس جمهور برزیل

به گزارش مجله سامی، درپی سفر رئیس جمهور برزیل به کشور شیلی، هزاران نفر در خیابان های این کشور به حضور وی در سانتیاگو اعتراض کردند.

تظاهرات چندهزار نفری مردم شیلی در اعتراض به سفر رئیس جمهور برزیل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تعداد زیادی از مردم شیلی با حضور در خیابان های سانتیاگو (پایتخت این کشور) به سفر ژائیر بولسونارو رئیس جمهور راست گرای برزیل به شیلی اعتراض کردند.

تظاهرات گروه های مختلف مردم شیلی که در اعتراض به مواضع افراطی و نژادپرستانه رئیس جمهور برزیل و سفر وی به کشورشان به خیابان های سانتیاگو آمده بودند اما با حضور نیروهای امنیتی و پلیس به خشونت کشیده شد.

به نوشته وبگاه روزنامه گاردین پلیس برای متفرق کردن معترضان که پلاکاردهایی با نوشته های فاشیست، بی رحم و خطرناک حمل کرده و شعارهایی با این مضمون سر می دادند، از گلوله های دودزا و خودروهای آب پاس استفاده کرد.

نمایندگان مجلس شیلی با ابراز نگرانی از سفر رئیس جمهوری که نماینده حزب راست گرای افراطی است و از ترویج نفرت و نقض حقوق بشر دفاع می کند، از دولت این کشور خواستند که بولسونارو را عنصر نامطلوب اعلام کند.

همچنین سیاستمداران چپ گرای شیلی در مراسم ضیافت نهار که جهت خوشامدگویی به بولسونارو طراحی شده بود، در اعتراض به اینکه از شرکت کنندگان خانم خواسته شده بود که لباس های کوتاه بپوشند، حضور پیدا نکردند.

بولسونارو که خود زمانی نظامی بوده، راستگرای افراطی است و با شعار مبارزه قاطعانه با فساد مالی وارد کارزار انتخاباتی شده است. او را به دلیل مواضع نامتعارفش به ترامپ برزیلی تشبیه کرده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 163

به "تظاهرات چندهزار نفری مردم شیلی در اعتراض به سفر رئیس جمهور برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات چندهزار نفری مردم شیلی در اعتراض به سفر رئیس جمهور برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید