سناتور مطرح جمهوری خواه می گوید، تأیید پیروزی بایدن در کنگره را رد نمی کند

به گزارش مجله سامی، یکی از سناتور های جمهوریخواه و متحد اصلی دونالد ترامپ گفته در جلسه ششم ژانویه کنگره، آرای تأیید شده الکترال، که جو بایدن را انتخاب نموده اند رد نمی کند.

سناتور مطرح جمهوری خواه می گوید، تأیید پیروزی بایدن در کنگره را رد نمی کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبر گزاری فارس، تام کاتن سناتور جمهوری خواه ایالت آرکانزاس در بیانیه ای به طور تلویحی گفت که تأیید پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در جلسه ششم ژانویه کنگره را رد نخواهد کرد.

به نوشته پایگاه شبکه خبری فاکس نیوز، کاتن که یکی از سناتور های مطرح جمهوریخواه و متحد اصلی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست در بیانیه خود گفت که با شمارش آرای تأیید شده الکترال در ششم ژانویه مخالفت نخواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به کوشش بعضی هم حزبی های خود برای مخالفت با تأیید پیروزی بایدن در کنگره گفت که مخالفت با آرای الکترال، ترامپ را به دور دوم ریاست جمهوری نمی رساند و تنها آن دموکرات هایی را که می خواهند سیستم قانون اساسی دولت را فاسد نمایند، جسور می نماید.

از سوی دیگر چند سناتور جمهوری خواه هم روز یکشنبه با کوشش شماری از هم حزبی هایشان در جهت رد پیروزی بایدن مخالفت کردند..

شنبه شب بود که 11 سناتور جمهوری خواه کنگره خبر دادند که قصد دارند روز چهارشنبه در مراسم تایید آرای مجمع گزینندگان، پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا را رد نمایند.

این در حالی است که تِد کروز سناتور جمهوری خواه آمریکایی اعلام آمادگی نموده که راهنمایی این گروه از سناتور ها را برای این منظور به دست می گیرد.

همچنین اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، شنبه شب به وقت محلی در جلسه ای کم سابقه، تغییر آرای مجمع گزینندگان به سود ترامپ را آنالیز کردند .

ستاد انتخاباتی ترامپ از هواداران خود خواسته تا با تماس با سناتورهای جمهوری خواه، به آنها فشار آورده تا به نتایج انتخابات در ایالت های کلیدی در نشست روز 6 ژانویه (17 دی) اعتراض نمایند.

قرار است روز ششم ژانویه نشست مجلس سنا به ریاست مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا برگزار گردد و طی آن آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا شمارش گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1452

به "سناتور مطرح جمهوری خواه می گوید، تأیید پیروزی بایدن در کنگره را رد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور مطرح جمهوری خواه می گوید، تأیید پیروزی بایدن در کنگره را رد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید