توزیع 600هزار انسولین قلمی در داروخانه ها؛ از فردا

به گزارش مجله سامی، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع 600هزار انسولین قلمی در داروخانه ها از فردا - شنبه اطلاع داد.

توزیع 600هزار انسولین قلمی در داروخانه ها؛ از فردا

دکتر حیدر محمدی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره شرایط واردات انسولین قلمی، گفت: تعداد زیادی انسولین قلمی در حدود 600 هزار تا از گمرک ترخیص شده و از شنبه توزیع آن را در داروخانه ها انجام می دهیم.

وی اضافه نمود: شرکتی که تامین نماینده این انسولین ها بود، قرار بود در داخل کشور انسولین قلمی را در حجم انبوه فراوری کند، اما متاسفانه به تعهداتش عمل نکرد و مجبور شدیم، واردات انجام دهیم.

وی گفت: بنابراین در حال حاضر واردات انسولین قلمی را شروع کردیم تا زمانیکه فراورینمایندگان داخلی بتوانند فراوریشان را انجام داده و کفاف بازار را بدهند، ما واردات را انجام می دهیم.

محمدی با بیان اینکه تا زمانی که مردم به انسولین احتیاج داشته باشند، قطعا به هر طریقی اعم از واردات و فراوری داخل، آن را تامین می کنیم، ادامه داد: در حال حاضر شرکتی که قرار بود فراوری انسولین قلمی را شروع کند، هنوز این کار را شروع ننموده و هنوز به فراوری نرسیده و در مرحله مونتاژ قرار گرفته است. هر زمان به فراوری برسد، می تواند احتیاج بازار را تامین کند.

وی تاکید نمود: بر این اساس 600 هزار انسولین قلمی از شنبه هفته جاری در داروخانه ها توزیع می گردد.

محمدی گفت: این انسولین های قلمی در داروخانه های منتخب و با قیمت مناسب تر نسبت به گذشته عرضه می شوند. در عین حال مردم می توانند به وسیله اپلیکیشن یا سامانه تیتک نوع انسولین مورد احتیاج خود را جست و جو نموده و نزدیک ترین داروخانه عرضه نماینده آن را پیدا نمایند.

وی تاکید نمود: بیماران می توانند با ارائه کارت ملی انسولین قلمی مورد احتیاجشان را از داروخانه دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1295

به "توزیع 600هزار انسولین قلمی در داروخانه ها؛ از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع 600هزار انسولین قلمی در داروخانه ها؛ از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید