فراوری حسگر برای مریخ نوردهای ناسا با چاپگر سه بعدی

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، سازمان فضایی آمریکا میخواهد دو میلیون دلار در اختیار مرکز پرواز فضایی گودارد قرار دهد تا مرکز مذکور برای فراوری حسگرهای مورد استفاده در دستگاه های پیشرفته مریخ نورد با استفاده از چاپگرهای سه بعدی و به وسیله کاربرد مواد نانو اقدام کند.

فراوری حسگر برای مریخ نوردهای ناسا با چاپگر سه بعدی

حسگرهایی که بدین شیوه فراوری شوند، بسیار حساس بوده و از مقاومت بالایی در برابر تشعشعات خورشیدی در مریخ برخوردارند و لذا میزان آسیب پذیری آنها کمتر خواهد بود. هدف از کاربرد حسگرهای یادشده شناسایی جزئی ترین نشانه های حیات در سطح مریخ در ابعاد میکروسکوپی است.

حسگرهای پیشرفته مذکور می توانند ناچیزترین نشانه های وجود انواع مواد شیمیایی در سطح مریخ یا دیگر سیارات را شناسایی نمایند. از جمله این مواد شیمیایی می توان به آمونیاک، هیدروژن، متان و آب اشاره نمود.

حسگرهایی که فعلا در دستگاه های مریخ نورد و ماه نورد به کار گرفته می شوند چنین حساسیتی ندارند و هر یک از آنها تنها برای شناسایی یک نوع ماده شیمیایی کارآیی دارند. همچنین این حسگرها تا به حال به خوبی قادر به شناسایی موادی مانند آب و متان نبوده اند. پیش بینی ها حاکیست فراوری چنین حسگرهایی حدود دو سال طول خواهد کشید. اما هزینه فراوری کمتر و مقاومت و دقت بیشتر از جمله مزایای آنها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 143

به "فراوری حسگر برای مریخ نوردهای ناسا با چاپگر سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری حسگر برای مریخ نوردهای ناسا با چاپگر سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید